Team5pm lanceert nieuwe influencer marketing-service

Team5pm lanceert nieuwe influencer marketing-service
  • Bureaus
  • 3 nov 2022 @ 08:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Team5pm lanceert een nieuwe data-gedreven influencer marketing-service: Influencer Intelligence. Volgens het bureau bestaat er binnen de hedendaagse influencer marketingbranche een aantal fundamentele weeffouten. Dubbele belangen zouden een rol spelen in de selectie van influencers.

Ook de daadwerkelijke impact op merkwaarden blijft vaag. Met deze nieuwe propositie wil Team5pm daar verandering in brengen. Onder de noemer Influencer Intelligence stelt deze nieuwe service van de full-service agency merken in staat écht een verhaal te vertellen volgens het bureau, dat meetbare impact realiseert middels een geïntegreerde inzet van verschillende mediaplatforms. Influencer Intelligence bestaat uit verschillende onderdelen: van data-gedreven influencerselectie en campagnemanagement, tot aan het ontwikkelen van meerjarige, duurzame influencer marketingstrategieën met als doel; het creëren van merkambassadeurs.

 Influencer Marketing Lead Willem Bartelings staat aan het roer van de nieuwe propositie. Hij werkt inmiddels bijna vier jaar voor het bureau en was daarvoor Channel & Content Coördinator bij RTL MCN: ‘Waarom zou je investeren in een influencer campagne als je niet zeker weet of jouw doelgroep ook daadwerkelijk naar de geselecteerde influencer kijkt? Vanuit mijn ervaring in de afgelopen zeven jaar binnen de YouTube- en influencer-markt, zie ik steeds vaker dat de doelgroep niet (genoeg) op de eerste plek wordt gezet. Een campagne gaat van start op basis van een ‘gut-feel’ of puur een ‘idee’, in plaats van de vraag: ‘waar kijkt mijn doelgroep naar?’ En ook achteraf blijft de impact van de campagne vaak onduidelijk; wat heeft  de investering opgeleverd? Dat is zonde, je mist hiermee kansen. Vanuit die gedachte, ben ik aan de slag gegaan met onze in-house ontwikkelde data-methode. Hiermee krijgen we inzichtelijk wat en wie de doelgroep écht wil zien en maken we effecten op merk-KPI’s meetbaar. We zien het als een frisse wind in de influencer marketingbranche.’

Over ‘Influencer Intelligence’
‘Influencer Intelligence’ bestaat uit een drietal onderdelen: Influencer Discovery, Influencer Campaigns en long-term Influencer Strategies. Data uit verschillende platforms, als TikTok, Instagram, Google en YouTube, vormen de input voor doelgroep- en marktonderzoek. Met dit onderzoek worden de juiste influencers gekozen, creatieve campagnes opgezet en een lange termijn strategie gecreëerd. Team5pm Labs maakt middels merkeffectmetingen de impact van de influencer marketingcampagnes op merkwaardes achteraf inzichtelijk.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken