VWS start campagne 'Als je niet meer beter wordt'
- Bureaus
- 18 nov 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Campagnes
- 18 nov 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe, aangrijpende campagne van D&B, Open Now en TBWA (DOT) voor het ministerie van VWS richt zich op mensen die de diagnose hebben gekregen dat de kans bestaat dat zij niet meer beter worden.
Het is van belang dat zij zo snel mogelijk informatie tot zich nemen over palliatieve zorg zodat zij op tijd hun wensen en behoeften kunnen uitspreken naar een naaste of zorgverlener en passende zorg krijgen.
Van de 169.000 sterfgevallen in 2020, hadden ongeveer 106.000 palliatieve zorg en ondersteuning nodig. Toch constateren we dat mensen niet of niet op tijd gebruik maken van palliatieve zorg doordat ze niet weten wat het is, er geen gesprek over voeren en hun keuzes niet/onvoldoende vastleggen. Daarnaast blijken mensen het onterecht te associëren met enkel de laatste terminale levensfase en zijn ze vaak niet op de hoogte van de verschillende mogelijkheden van palliatieve zorg, zoals lichamelijke, psychische, sociale zorg en zingeving.
Deze campagne belicht aan de hand van de persoonlijke verhalen van Jolanda en Michiel de voordelen van palliatieve zorg voor de kwaliteit van je leven. Een professionele schilder maakt een portret van hen waarna ze vervolgens zelf het penseel, die symbool staat voor de eigen regie, in handen nemen om hun levensverhaal af te maken.
'Het zijn de kleine dingen: kunnen genieten met je gezin en met je vrienden. Dat is wat palliatieve zorg mij oplevert', zegt Michiel, (63 jaar) die ALS heeft in deze film.
Ook laten ze zien wat zij nog belangrijk vinden. Er is namelijk niet één pad te bewandelen binnen palliatieve zorg, maar mensen hebben verschillende mogelijkheden en kunnen hierin zelf beslissen. 'Je hebt regie over je eigen leven en palliatieve zorg ondersteunt mij om mijn leven zo leuk mogelijk te houden', zegt Jolanda (49 jaar) die COPD heeft, in onderstaande film.
(PvWK)
credits:
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Emiel Lijbrink & Dennis Cohen (Ministerie van Volksgezondheid, Wetenschap en Sport)
bureau & Creatie: Open Now (DOT)
regie & productie: Tessa Louise Pope voor Bruut Amsterdam
fotografie: Isabell Janssen
PR: HvdM
mediabureau: Initiative Media
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Open Now (DOT)
- HvdM
- Dennis Cohen
- Ministerie van VWS
- Tessa Louise Pope
- Rijksoverheid
- Isabell Janssen
- Bruut
- Initiative
- Emiel Lijbrink
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing