Warc Awards for Effectiveness 2023 open voor inschrijvingen met vijf nieuwe categorieën

Warc Awards for Effectiveness 2023 open voor inschrijvingen met vijf nieuwe categorieën
  • Bureaus
  • 13 jan 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

Er kan ingezonden voor de 3e editie van de Warc Awards for Effectiveness 2023. De Awards worden in samenwerking met Cannes Lions georganiseerd. De verkiezing staat in het teken van de beste marketingideeën met een commerciële impact. Warc staat voor World Advertising Research Center.

Paul Coxhill, CEO van Warc: ‘De Awards zijn een benchmark voor marketingeffectiviteit en worden beoordeeld aan de hand van de Creative Effectiveness Ladder en de B2B Effectiveness Ladder; kaders voor het plannen van effectieve marketingcommunicatie om specifieke B2C- en B2B-resultaten te stimuleren. Merkmarketeers, media-eigenaren en bureaus staan onder druk om campagnes te creëren die commercieel succes opleveren. De wereldwijde Warc Awards for Effectiveness bieden het ideale platform om het beste van dit werk te laten zien en helpen de industrie ertoe aan te zetten een cultuur van effectieve marketing in te bedden.’

Warc Awards for Media zijn opgegaan in de Awards for Effectiveness

De Warc Awards for Media zijn opgegaan in de Warc Awards for Effectiveness en het aantal categorieën gaat van zes naar elf. Elke categorie heeft zijn eigen jury van senior marketeers en professionals van topbureaus. Voor elke categorie zal het panel Grand Prix-, gouden, zilveren en bronzen onderscheidingen toekennen. De Awards zijn wereldwijd, open voor iedereen, het inschrijfgeld wordt kwijtgescholden en het deelnameproces is eenvoudig. Warc is gelieerd aan de ‘Unstereotype Alliance’, die opkomt voor inclusiviteit, empowerment en vooruitstrevende ideeën. De jury's volgen richtlijnen om eventuele schadelijke content te helpen identificeren. En nieuw dit jaar, hoewel niet vereist voor beoordelingsdoeleinden, is dat deelnemers ervoor kunnen kiezen om campagneduurzaamheidsacties op te nemen in hun inzending. De deadline voor inzenden is 29 maart 2023 en de winnaars worden in juni 2023 bekendgemaakt tijdens Cannes Lions. Klik hier voor meer informatie en download hier het startpakket.

Maak kennis met de juryvoorzitters van DE Warc Awards for Effectiveness

Wendy Walker, VP Marketing Azië Salesforce
Business-to-Business

‘Creativiteit in B2B is nog nooit zo belangrijk geweest - het is een economische multiplier die meer dan ooit nodig is als onderscheidende concurrentiefactor en daarom ben ik verheugd om voorzitter te zijn van deze belangrijke categorie. We hebben de laatste tijd een echte creatieve renaissance gezien in veel B2B-merken en daarom hoop ik dat we ingediend werk zien dat dit echt aantoont; een mix van technologie, data, creativiteit en toewijding aan ambacht.’

Jennifer Healan, VP US Marketing, Brand Content & Engagement McDonald's
Customer Experience
Cultural Impact

‘Ik vind het geweldig om deze twee categorieën te leiden. Nu de verwachtingen van de klant sneller dan ooit evolueren - vooral in de digitale wereld van vandaag - moeten merken handige, cultureel relevante ervaringen bieden bij elk touchpoint, veel verder gaand dan de muren van de traditionele winkelpui. In de categorie Customer Experience ga ik op zoek naar ideeën die gebruikmaken van innovatie die merkrelevantie op nieuwe en onverwachte manieren stimuleren en tegelijkertijd zinvolle bedrijfsresultaten opleveren.
Culturele impact is een vereiste voor elk bedrijf dat echte merkaffiniteit en een blijvende erfenis wil creëren. Voor de categorie Cultural Impact ga ik op zoek naar campagnes die de kracht van cultuur gebruiken om consumenten op zinvolle manieren te bereiken en uiteindelijk bedrijfsresultaten te stimuleren.’

Chiradeep Gupta, VP Personal Care Head of Media en Global Integrated Media Strategy Lead Unilever
Brand Purpose

Vasileios Kourakis, Global Director Marketing Effectiveness (ROI) en Media Consumer Products Division L'Oréal
Long-Term Growth
Instant Impact

‘Ik ben vereerd om voorzitter te zijn van deze twee categorieën. Voor de categorie Long-Term Growth ga ik op zoek naar best practices over hoe merken door een gefragmenteerd medialandschap navigeren, naast meerdere ongunstige zakelijke uitdagingen zoals inflatie en de crisis van de kosten van levensonderhoud, om marketingeffectiviteit te leveren die ROI op de langere termijn garandeert term door merken te bouwen die de tand des tijds doorstaan.’

Beatrice Boue, Global Head of Media De Beers
Use of Data (nieuw)
Channel Pioneer (nieuw)

‘Succes ligt in het verzamelen van de juiste gegevens om klanten beter te begrijpen en zinvolle en bruikbare inzichten te verkrijgen. Ik hoop krachtige voorbeelden te zien waarin gegevens creatief worden gebruikt om merkervaringen nog beter te maken.
De categorie Channel Pioneer is ook voorstander van innovatief en baanbrekend gebruik van al lang bestaande media door cultureel relevante campagnes en inhoud te creëren, inclusief voorbeelden waarin media worden gebruikt om het maatschappelijk welzijn te bevorderen.

Simon Peel, VP Global media, Haleon
Partnerships & Sponsorships (nieuw)

‘Partnerschappen en sponsorschappen zijn een geweldig communicatiemiddel voor onderscheidend vermogen. Ze helpen merken om top-of-mind-bewustzijn te behouden in een context buiten de standaardadvertenties. Ik kijk er naar uit om te zien hoe de inzendingen dit fantastische medium hebben gebruikt om eigen vermogen en bedrijfsresultaten te stimuleren.’

Ross Sergeant, Global Head of Media and Touchpoints Asahi Europe and International
Best Path-to-Purchase (nieuw)
Channel Integration (nieuw)

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken