Beter Bed: nooit meer overvallen door slaap

Beter Bed: nooit meer overvallen door slaap
  • Bureaus
  • 8 mei 2023 @ 08:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe campagne brengt Beter Bed het belang van goed slapen onder de aandacht. Als je beter slaapt aldus het bedrijf ‘heb je een beter leven: je bent energieker, alerter, gelukkiger, productiever én gezonder.’

En, zeker voor wie regelmatig achter het stuur zit, is een goede nachtrust van levensbelang. Vermoeidheid is namelijk de oorzaak van vele ernstige auto-ongelukken. Dat demonstreerde Beter Bed recent met het Slaapexperiment met Tom Coronel.

Deze keer toont de slaapspecialist in een komische overdrijving wat er nog meer kan gebeuren als je slaperig achter het stuur zit. Een bankoverval valt namelijk volledig in het water. Gelukkig heeft Beter Bed naar eigen zeggen ‘de bijzondere tool om voor ieder lichaam het ideale matras te berekenen: de Beter Slapen ID.’

Volgende stap

‘Klanten waarderen Beter Bed om onze expertise als slaapspecialist, hoge kwaliteit producten, passend advies en value for money. Maar het is nu tijd voor de volgende stap.

Naast Beter Slapen manifesteren we ons met het merk nadrukkelijker op wat slapen je oplevert: Beter Leven.

Het was daarbij ook tijd voor een nieuwe campagne. Die zowel de slaapexpertise als het productaanbod van Beter Bed benadrukt, maar ook het effect van onvoldoende kwalitatieve slaap onder de aandacht brengt, waarbij de oplossing en onderscheidend vermogen met onze Beter Slapen ID alleen gevonden kan worden bij Beter Bed,’ aldus Perijn Hoefsloot, director Marketing bij Beter Bed.

Dat de campagne spektakel oplevert werd tijdens de opname al duidelijk. Die trok veel bekijks, met krantenartikelen aan toe.

Campagne aanpak

De campagne start vandaag, 8 mei, op televisie. Joe Public Take-Away Advertising was verantwoordelijk voor het nieuwe concept en de uitvoering. Antoine Houtsma van het bureau:'Unravel Research verrichtte neuro-onderzoek, dat uitwees dat de nieuwe campagne positief en veelal boven benchmark scoort op merkvoorkeur en koopgedrag. Team5PM vertaalde samen met Beter Bed de campagne door naar een uitgebreide online campagne. De online doelgroep is met doelgroeponderzoek zorgvuldig in kaart gebracht, waarbij de YouTube en display-activiteiten door een onderverdeling in verschillende subdoelgroepen en boodschappen aansluiten bij alle fases van de marketingfunnel.’

Credits

Verantwoordelijk bij Beter Bed: Perijn Hoefsloot, Nadieh Cissen, Jolein Berbers

Bureau: Joe Public Take-away Advertising

Creatie: Antoine Houtsma, Ruben van Dijk, Mats Wilke

Strategie: Jeroen van Eck

Account: Jolies van Rijn, Katelijn van Lieshout

RTV-producer: Merel Groenenboom, Sandra Derogee

Productiemaatschappij: Joe Public Shoot

Regie: Antoine Houtsma

Regie & edit OLV’s: Jordy Tempelman

Online: Ton Habraken

Producer: Fiona Jacob

DOP: Rutger Storm

Edit: Gert-Willem Visser

Grading: De Grot

Geluidsstudio: Soundcircus

Onderzoeksbureau: Unravel

Mediabureau: Team5PM, Gaincom en Zuiver Media

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken