Defensie legt focus op impactvol werk in nieuwe wervingscampagne

Defensie legt focus op impactvol werk in nieuwe wervingscampagne
  • Bureaus
  • 9 mei 2023 @ 13:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ArbeidsmarktMarketing

De nieuwste wervingscampagne ‘Generatie D wil iets betekenen’ van Defensie draait om impact. In de online video worden vragen gesteld over het verschil maken en welk effect dit heeft.

De campagne, gemaakt door employer brandingbureau Steam, valt binnen het Generatie D campagnethema en werd afgetrapt op 5 mei 2023 met een optreden van spoken word-artiest Elten Kiene in Den Haag, Rotterdam en Almere.

Nieuwe campagne Defensie door Steam: ‘Echt het verschil maken’

Majoor Martin Tennekes, campagnemanager bij Defensie: ‘De campagne draait om impact en hoe kunnen we dat beter laten zien dan met een impactvolle en emotionele spoken word-performance op de dag dat we in Nederland onze vrijheid vieren. Vrijheid is niet vanzelfsprekend en door bij Defensie te werken, in wat voor functie dan ook, draag je bij aan de vrijheid van ons land. We zijn erg trots dat deze campagne laat zien dat je met een baan bij de krijgsmacht écht het verschil maakt.’

‘Generatie D bestaat uit mensen zoals jij en ik’

David van Hoorn, senior art director bij Steam: ‘Generatie D bestaat uit mensen zoals jij en ik, en dus ook jij kunt betekenisvol werk doen. Om dat te laten zien, stellen we in de video prikkelende vragen die je aan het denken zetten. Zoals wat het betekent om op te komen voor iemand die dat zelf niet kan, of wat het betekent om naar voren te stappen als het moet. We laten zien hoe het voelt om werk te doen dat er écht toe doet. Hoe je bij Defensie het verschil maakt en welk effect dat op je heeft.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken