Lebara lanceert nieuwe positionering, pay-off en commercial

Lebara lanceert nieuwe positionering, pay-off en commercial
  • Bureaus
  • 22 mei 2023 @ 10:43
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingCommercials

In samenwerking met bureau Natwerk lanceert Lebara een nieuwe positionering met de pay-off 'Logisch'. De mobiele aanbieder richt zich op een consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik en daardoor onnodig veel betalen.

Consumenten gebruiken vaak minder mobiele data dan zij zelf denken, doordat zij zich in wifi-omgevingen bevinden en veel apps maar weinig data gebruiken. Volgens Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk is dat precies waar het om gaat in deze herpositionering: ‘Bij Lebara draait alles om slimme keuzes maken voor dat wat je écht nodig hebt. Mensen maken tegenwoordig op allerlei vlakken bewuste keuzes, maar in mobiele telefonie gek genoeg nog te weinig, terwijl dat veel gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Daarom gaan we, met de nieuwe pay-off “Logisch” mensen hiervan bewust maken met verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.’

‘Lebara grootste zelfstandige mobiele aanbieder’

Eelco Gijze, Commercieel Directeur van Lebara: ‘Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken. We bestaan meer dan twintig jaar en zijn opgericht met maar één missie: mensen laagdrempelig en voordelig met elkaar in verbinding brengen zonder compromis in kwaliteit. Niet meer en niet minder. Inmiddels zijn we uitgegroeid van een prepaid aanbieder naar een totale mobiele aanbieder voor iedereen die voordelig wil bellen en internetten maar wél met de beste kwaliteit van het betrouwbare en snelle netwerk van KPN. De bekendheid van Lebara onder consumenten is goed. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken.’

Onbeperkt milkshakes drinken

In de campagne-uitingen staat allereerst de bewustwording van unlimited data centraal. Bezemer: ‘De nieuwe tv-commercial die vanaf vandaag op tv is, gaat over onbeperkt milkshakes drinken, die je nooit op krijgt. Logisch. Je moet er waarschijnlijk ook niet aan denken. Toch gek als je er dan wel voor betaalt. Voor veel consumenten geldt hetzelfde eigenlijk voor unlimited data, is de strekking van de commercial. Kies slim en betaal alleen voor wat je nodig hebt. Lebara komt gedurende het jaar met andere verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.’

Droogkomisch

De regie van de tv-commercial is in handen van Johan Kramer: ‘Het droogkomische gevoel in het script sprak mij meteen aan toen ik gevraagd werd om deze tv-commercial te regisseren. De eenvoud in het thema van Natwerk heb ik vertaald naar filmlogica. Dat was heel leuk om te bedenken.’ De campagne is vanaf 22 mei vier weken lang te zien op televisie, online, sociale media en via (digital) out-of-home.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken