Nieuwe positionering van parkeerplatform Parkos

Nieuwe positionering van parkeerplatform Parkos
  • Bureaus
  • 26 mei 2023 @ 13:26
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Parkos, een vergelijkingsplatform voor parkeren bij vliegvelden, krijgt een nieuwe positionering. Samen met het Utrechtse DieTwee is vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld. In samenwerking met Tambr werd een nieuwe audio identiteit gecreëerd.

Wat in 2014 begon als een idee van twee reisbloggers, Peter Bosma en Arne Bos, om de vraag en het aanbod van parkeerplaatsen rond vliegvelden bij elkaar te brengen via een website, is uitgegroeid tot een merk met klanten over de hele wereld. De volgende stap is om van een functioneel platform een echt merk te maken. Herbert van Hoogdalem hielp mee bij deze uitdaging. Dit was geen eenvoudige taak, gezien het feit dat een parkeerplaats gewoon een parkeerplaats is met nauwelijks onderscheidend vermogen.

Daarom stelt Parkos toewijding en vertrouwen centraal. De vernieuwde pay off sluit daar bij aan: 't is ook een beetje vakantie voor je auto’. De nieuwe visuele identiteit sluit aan bij de pay off en versterkt het onderscheidende vermogen van het merk door van een normale parkeerplek een vakantiebestemming voor je auto te maken. In de nieuwe audio identiteit wordt met behulp van een muzikaal algoritme ‘het juiste geluid gevonden voor een zorgeloze reis’.

De vernieuwde campagne wordt eind mei eerst in Nederland uitgerold en op korte termijn in andere markten, zoals Duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje. Mediabureau Abovo ondersteunt Parkos bij de mediastrategie, planning en inkoop.

‘We zijn enthousiast over de nieuwe positionering van Parkos en zijn ervan overtuigd dat dit ons gaat helpen om onze ambities waar te maken’, aldus Jeroen Hoogeveen, Head of Marketing van Parkos. ‘Met onze vernieuwde identiteit willen we onze klanten laten zien dat we er zijn om hen een zorgeloze vakantie-ervaring te bieden, met het vertrouwen dat hun auto in goede handen is.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken