Stroom wint pitch Nederlandse Golf federatie

Stroom wint pitch Nederlandse Golf federatie
  • Bureaus
  • 9 mei 2023 @ 09:09
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) heeft na een pitch gekozen voor mediabureau Stroom voor de mediastrategie, planning en inkoop. De samenwerking start met de nieuwe campagne ‘Welcome to the club’, die op 15 mei van start gaat.

Doelstelling van de nieuwe is het vergroten van de toegankelijkheid van de sport. Vergrijzing van de golfsport ligt op de loer en daarom is het noodzakelijk andere doelgroepen als jongeren en vrouwen te bereiken. Daarnaast zit het imago van de golfsport vol vooroordelen. Om de golfsport in een ander perspectief te zetten is daarom gekozen voor een opvallende thema campagne die deze vooroordelen aanpakt. Het is namelijk geen mannensport, en echt niet iedereen heeft een rode broek aan. Golf is voor iedereen die houdt van lekker actief bezig zijn, ontspannen in de natuur en tijd doorbrengen met vrienden, collega’s of andere golfers. De drempel om te starten met golf wordt ook in de praktijk weggenomen: zo zijn er gratis kennismakingslessen en staan starters-tassen klaar.

Danielle Wallet, Marketing Directeur NGF: ‘Voor een gezonde golfsport op de lange termijn is nu actie nodig. Welcome to the club! Dat is wat we de komende jaren willen zeggen tegen iedereen die geïnteresseerd is in golf. We richten ons daarbij vooral op jongeren tussen de 25-50 jaar oud. Als we nu geen actie ondernemen vergrijst deze sport verder. De golfsport heeft zoveel mooie facetten die juist in deze hectische tijden prima passen: Golf is, midden in het groen, sportief, sociaal, uitdagend en competitief.’

Martijn Jaartsveld, Strategy Director Stroom:Vanuit strategie zoeken we naar bijzondere communicatie- en media inzichten die een campagne beter maken. Bij Golf is dat de tegenstrijdigheid: je speelt tegen iemand anders, maar ook tegen jezelf. Je ontspant door inspanning en het is nog gezellig ook. Dat moeten veel meer mensen te weten komen, kortom: Welcome tot he club!’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken