Stroom wint pitch Nederlandse Golf federatie
- Bureaus
- 9 mei 2023 @ 09:09
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mei 2023 @ 09:09
- Michiel van Zaane
De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) heeft na een pitch gekozen voor mediabureau Stroom voor de mediastrategie, planning en inkoop. De samenwerking start met de nieuwe campagne ‘Welcome to the club’, die op 15 mei van start gaat.
Doelstelling van de nieuwe is het vergroten van de toegankelijkheid van de sport. Vergrijzing van de golfsport ligt op de loer en daarom is het noodzakelijk andere doelgroepen als jongeren en vrouwen te bereiken. Daarnaast zit het imago van de golfsport vol vooroordelen. Om de golfsport in een ander perspectief te zetten is daarom gekozen voor een opvallende thema campagne die deze vooroordelen aanpakt. Het is namelijk geen mannensport, en echt niet iedereen heeft een rode broek aan. Golf is voor iedereen die houdt van lekker actief bezig zijn, ontspannen in de natuur en tijd doorbrengen met vrienden, collega’s of andere golfers. De drempel om te starten met golf wordt ook in de praktijk weggenomen: zo zijn er gratis kennismakingslessen en staan starters-tassen klaar.
Danielle Wallet, Marketing Directeur NGF: ‘Voor een gezonde golfsport op de lange termijn is nu actie nodig. Welcome to the club! Dat is wat we de komende jaren willen zeggen tegen iedereen die geïnteresseerd is in golf. We richten ons daarbij vooral op jongeren tussen de 25-50 jaar oud. Als we nu geen actie ondernemen vergrijst deze sport verder. De golfsport heeft zoveel mooie facetten die juist in deze hectische tijden prima passen: Golf is, midden in het groen, sportief, sociaal, uitdagend en competitief.’
Martijn Jaartsveld, Strategy Director Stroom: ‘Vanuit strategie zoeken we naar bijzondere communicatie- en media inzichten die een campagne beter maken. Bij Golf is dat de tegenstrijdigheid: je speelt tegen iemand anders, maar ook tegen jezelf. Je ontspant door inspanning en het is nog gezellig ook. Dat moeten veel meer mensen te weten komen, kortom: Welcome tot he club!’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing