Van Artificial Intelligence naar Animal Intelligence
- Bureaus
- 26 mei 2023 @ 13:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 mei 2023 @ 13:19
- Michiel van Zaane
Artis lanceert een actie om te laten zien dat de mogelijkheden van AI indrukwekkend zijn, maar dat er in de échte wereld minstens zulke indrukwekkende dingen bestaan. AI krijgt dan ook een nieuwe betekenis: Animal Intelligence.
De mogelijkheden van AI maken ons blind voor de indrukwekkende dingen om ons heen die we vaak voor lief nemen volgens het natuurinstituut. ‘Imagine an immortal creature’ of ‘Imagine a species that’s perfected the art of camouflage’ Als je deze aanwijzingen – ‘prompt’ genoemd – aan generatieve AI zoals Dall-e of Midjourney geeft krijg je wonderbaarlijke wezens te zien. De beelden die Artis laat zien lijken ook magisch, maar hier is niets kunstmatigs aan. In de campagne zien we stuk voor stuk echte dieren, microben en planten met bijzondere kwaliteiten zoals het beerdiertje, dat eeuwig kan leven.
De actie, ontwikkeld door Dawn, A Springbok Agency, is onderdeel van de missie van Artis om mensen bij te laten dragen aan een leefbare wereld voor toekomstige generaties. Het natuurinstituut gelooft in de verantwoordelijkheid die mensen hebben, maar wil daar niet met een corrigerende vinger naar wijzen. Zij zijn ervan overtuigd dat de natuur wonderbaarlijk genoeg is om ons dat zelf te laten beseffen, wat deze campagne met een kunstmatige knipoog doet.
‘Het is onvoorstelbaar hoe snel kunstmatige intelligentie onze levens binnenkomt. En het is terecht dat er veel aandacht voor is want het gaat een grote impact hebben op onze levens. Maar laten we juist nu ook aandacht houden voor de wonderlijke, natuurlijke intelligentie van al het leven om ons heen. Dankzij miljarden jaren van evolutie leven we namelijk al in een prachtig, complex ecosysteem. Een ecosysteem dat door ons toedoen onder enorme druk staat. Artis wil mensen zich meer verbonden laten voelen met al dat andere leven op aarde, juist nu zich een nieuwe vorm van intelligentie aandient, aldus Artis-directeur Rembrandt Sutorius.
Tom Rentmeester, Art Director bij Dawn, a Springbok Agency: ‘In een tijd van visuele wildgroei is het goed om herinnerd te worden aan de bijzondere verschijningen die de natuur ons rijk is. De natuur is immers de originele AI, waar miljoenen generaties hebben geleid tot haast onvoorstelbare dingen.’
De campagne is online te zien op TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn en in OOH in Amsterdam zoals bij het Leidseplein, Centraal Station Amsterdam en Schiphol.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing