Albert Heijn Jan Linders lanceert carnavalscampagne met eigen medailles
Bij Albert Heijn Jan Linders kunnen klanten vanaf nu sparen voor ‘een opstekertje voor jou’. Als franchiseondernemer van Albert Heijn koestert Jan Linders daarmee haar carnavalstraditie en lanceren zij ook in 2024 weer een carnavalscampagne.
[Esprix] 'Mijn wens? Cases die inspelen op de Zeitgeist!'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Levi Sars in gesprek met Annette Menheere, juryvoorzitter van de categorie Sales promotions & activations.
Unlike ontwikkelt samen met Lebara's online community carnavalskraker
‘Houd ‘m in oe broek’ is een social first campagne, die gericht is op telecomaanbieder Lebara’s online community en tot leven wordt gebracht via het karakteristieke typetje Mo Biel.
BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
DOSSIER AI 'De inzet van AI is geen zwakte, maar een kracht'
David Vogel werkt nu drie jaar als Executive Experience & Strategy Director bij het Amsterdamse Code d’Azur en Tijmen Mulder is creative director/co-founder bij het Hilversumse Robot Kittens. MarketingTribune vroeg hen naar het belang van AI in hun werk, nu en in de toekomst, hoe transparant beide bureaus zijn naar hun klanten toe over het gebruik van AI en wat kan AI eigenlijk niet of zou je niet moeten willen gebruiken.
[branded content] ‘Een gewonnen pitch zorgt altijd voor de winning mood’
Het zijn pittige tijden voor de Nederlandse en Belgische bureauwereld en die vragen om een bijzondere bureaustrategie. Het thema van het zesde seizoen van de podcast Agency Life is dan ook ‘Business as unusual’ en hierin vertellen bureaubazen hoe zij omgaan met uitdagingen als de opkomst van AI, de toegenomen kosten en het bezuinigen van adverteerders.
Greendish lanceert nieuwe identiteit en huisstijl
Greendish, het adviesbureau voor voedselduurzaamheid, lanceert een vernieuwde identiteit en huisstijl om de aandacht te vestigen op de groeiende urgentie van duurzaamheid binnen bedrijven en organisaties.
Johan Kramer over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt film- en reclameregisseur Johan Kramer uit wat zijn favoriete winnaar is (die nog moet komen) en waarom.
Onderzoek The Future of Media 2024: 'Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024'
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
Prospex benoemt Filip Torkar tot CEO
Filip Torkar is per direct de nieuwe CEO van B2B leadgeneratiebureau Prospex. Hij volgt hiermee Maarten van Rijckevorsel op.
Nieuwe campagne Delta benadrukt snelheid glasvezel
Telecomprovider Delta start een nieuwe campagne: ga maximaal met het snelste glasvezelinternet van Delta. In deze campagne lanceert de provider het product Unlimited Glasvezel.
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair: 'In marketingbeslissingen speelt smaak vaak een te grote rol'
Suzanne van Malsen is Marketing Manager bij Nationale Vacaturebank en Intermediair (onderdeel van DPG Media). Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Nieuwe GPT-varianten keerpunt werkwijze bureau
De vorige week door OpenAI gelanceerde appstore stond direct vol met allerlei GPTs, vaak met een specifiek doel. Het markeert volgens John Meulemans (Endeavour) een keerpunt in de dienstverlening van bureaus.
Hibou neemt Contenture over, Sandra Hofstede managing director
Datagedreven PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2 groep, heeft datagedreven communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe bureaugroep.
Sarah Valkering nieuwe managing partner van de Reputatiegroep
Adviesbureau de Reputatiegroep heeft Sarah Valkering (39) per 1 januari 2024 benoemd tot managing partner. In haar nieuwe functie maakt ze onderdeel uit van het dagelijks bestuur van de groep.
Mark Wessel nieuwe vennoot bij Epurple
Mark Wessel, die reeds 1,5 jaar onderdeel uitmaakt van het team bij online marketingbureau Epurple bv uit Vianen, is toegetreden als vennoot.
Cathelijne de Reede naar Blyde Benelux
B Corp campagne- en pr-bureau Blyde Benelux breidt uit. Cathelijn de Reede (40) voegt zich bij het 10-koppige team als Impact Creative.
Natwerk laat team verder groeien
Natwerk kondigt met trots de uitbreiding van hun team aan: Maurits Denekamp, Daphne Weers Linthorst en Tim Teunissen zijn in januari gestart, net als nieuwe head of business Danny van de Wetering.
Bram van der Kroon verruilt Fama Volat voor StudioM
Creatief Directeur Bram van der Kroon verlaat Fama Volat en gaat leidinggeven aan verschillende creatieve teams en Creative Leads van StudioM.
[branded content] CXbyEX brengt klanten én medewerkers verder
De gedachte dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten is niet nieuw. Creative agency Lemon Scented Tea denkt het niet alleen, maar doet het ook: CXbyEX.
Brandreview e-bikes: welk merk trapt zich naar een hoger marktaandeel?
Brandreview is een initiatief van Validators in samenwerking met de VU Amsterdam en Dynata, met als doel inzicht te verkrijgen in merken en het Mentale Marktaandeel in het brein van de consument. Deze keer delen we de bevindingen uit ons onderzoek naar de markt van e-bikes.
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland: 'Populariteit Aziatische popcultuur wordt steeds groter'
Kelly Marijnissen is marketing event manager bij Easyfairs Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Goede marketing heeft voor mij altijd een persoonlijke touch’.
MediaLab lanceert samen met ORN nieuw distributieplatform
In samenwerking met ORN (Omroep Reclame Nederland) heeft MediaLab een nieuw distributieplatform ontwikkeld dat als centrale hub voor adverteerders en 13 regionale tv- en radiozenders dient.
[onderzoek] ‘Productiviteit bij agencies slechts 54%’
92% van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar kostenvermindering en meer efficency. Dat is nodig omdat de productiviteit blijft steken op 54%.
Unlike ontwikkelt campagne voor bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
De deelname aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (bmhk) loopt de laatste jaren steeds verder terug. Daarom openen Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF het gesprek over baarmoederhalskanker met een landelijke campagne.
Lemon geeft HCOB gewenst transparant imago
De Hamburg Commercial Bank (HCOB) selecteerde na een uitvoerig pitchtraject dit jaar Lemon Scented Tea als hun nieuwe creatieve groeipartner. Met groot succes is in de zomermaanden van 2023 een nieuwe positionering gelanceerd: Clarity is Capital.
Comaxx & Referro kondigen internationale samenwerking aan
Gerard van den Bogaart, directeur van marketingbureau Referro | BNN The Netherlands en Sam van der Put, directeur van online marketingbureau Comaxx, hebben een nieuwe strategische samenwerking aangekondigd.
Campagne nieuwe fatbikes: boeven op het fietspad
Knaap, bekend van de fatbikes, introduceert twee nieuwe modellen op de eigenzinnige Knaap manier. Samen met Lemon Scented Tea zetten ze de nieuwe modellen neer zoals ze worden gezien: als de boeven van het fietspad.
Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships
Mediasaleshuis Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships: met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport.
Open Now maakt nieuwe commercial voor Eén tegen eenzaamheid
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vervolgt de campagne Eén tegen Eenzaamheid met een nieuwe commercial.
[Esprix] 'Bijzonder knap gedaan moet het criterium zijn'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term, in gesprek met Levi Sars, juryvoorzitter van de categorie Smart budget.
Anouk Lindhout Sr. Marketing Automation Consultant bij Yelflow
Yelflow breidt het team uit met Anouk Lindhout. Zij gaat werken als Sr. Marketing Automation Consultant bij de personalisatiespecialist.
Nationale Vacaturebank lanceert herpositionering met hyperlokale campagne van Happiness Amsterdam
Onlangs lanceerde Nationale Vacaturebank de nieuwe pay-off ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’ en nu de bijbehorende campagne inhakend op het feit dat een ‘baan om de hoek’ steeds belangrijker wordt voor werkenden.
Lenovo kiest voor Coopr
Na een selectieprocedure heeft Lenovo, waar het merk Motorola onderdeel van is, Coopr gekozen als zijn PR- en corporate communicatiepartner voor de Benelux.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Hammerfest herdoopt in Home
Hammerfest heet vanaf vandaag Home. Het missiegedreven social-first bureau besluit na 10 jaar om de naam te veranderen, omdat ze er na eigen onderzoek achter kwamen dat Hammerfest niet alleen wordt gebruikt als Noorse plaatsnaam, maar ook door een foute club.
Louis van Gaal gezicht nieuwe campagne Crowe Foederer
Crowe Foederer en Scheepens | Your creative agency hebben samen een campagne ontwikkeld om nieuwe medewerkers te werven voor het accountants- en advieskantoor. Louis van Gaal figureert als gezicht van de campagne.
Sandenburg-DST aangesloten bij Ebeltoft Group
Sandenburg-DST is per 1 januari 2024 lid geworden van Ebeltoft Group. Dit betreft een netwerk van zeventien retail- en brandbureaus verspreid over 20 landen in zes continenten. Nederlandse collega Q&A Retail is lid sinds 2007, directeur Frank Quix is bestuursvoorzitter van de netwerkorganisatie.
Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.
Danny van de Wetering nieuwe Head of Business Natwerk
Danny van de Wetering, business director bij DDB Amsterdam en voormalig partner/MT lid van Etcetera maakt de overstap naar Natwerk. Hij gaat de functie van Head of Business vervullen.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing