Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships
Mediasaleshuis Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships: met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport.
Open Now maakt nieuwe commercial voor Eén tegen eenzaamheid
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vervolgt de campagne Eén tegen Eenzaamheid met een nieuwe commercial.
[Esprix] 'Bijzonder knap gedaan moet het criterium zijn'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term, in gesprek met Levi Sars, juryvoorzitter van de categorie Smart budget.
Anouk Lindhout Sr. Marketing Automation Consultant bij Yelflow
Yelflow breidt het team uit met Anouk Lindhout. Zij gaat werken als Sr. Marketing Automation Consultant bij de personalisatiespecialist.
Nationale Vacaturebank lanceert herpositionering met hyperlokale campagne van Happiness Amsterdam
Onlangs lanceerde Nationale Vacaturebank de nieuwe pay-off ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’ en nu de bijbehorende campagne inhakend op het feit dat een ‘baan om de hoek’ steeds belangrijker wordt voor werkenden.
Lenovo kiest voor Coopr
Na een selectieprocedure heeft Lenovo, waar het merk Motorola onderdeel van is, Coopr gekozen als zijn PR- en corporate communicatiepartner voor de Benelux.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Hammerfest herdoopt in Home
Hammerfest heet vanaf vandaag Home. Het missiegedreven social-first bureau besluit na 10 jaar om de naam te veranderen, omdat ze er na eigen onderzoek achter kwamen dat Hammerfest niet alleen wordt gebruikt als Noorse plaatsnaam, maar ook door een foute club.
Louis van Gaal gezicht nieuwe campagne Crowe Foederer
Crowe Foederer en Scheepens | Your creative agency hebben samen een campagne ontwikkeld om nieuwe medewerkers te werven voor het accountants- en advieskantoor. Louis van Gaal figureert als gezicht van de campagne.
Sandenburg-DST aangesloten bij Ebeltoft Group
Sandenburg-DST is per 1 januari 2024 lid geworden van Ebeltoft Group. Dit betreft een netwerk van zeventien retail- en brandbureaus verspreid over 20 landen in zes continenten. Nederlandse collega Q&A Retail is lid sinds 2007, directeur Frank Quix is bestuursvoorzitter van de netwerkorganisatie.
Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.
Danny van de Wetering nieuwe Head of Business Natwerk
Danny van de Wetering, business director bij DDB Amsterdam en voormalig partner/MT lid van Etcetera maakt de overstap naar Natwerk. Hij gaat de functie van Head of Business vervullen.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Bengelmedia realiseert herpositionering Hijman
Het Amsterdamse full service bureau Bengelmedia heeft een herpositionering gedaan voor Hijman, een groothandel in schoonmaakartikelen.
Gardeners verwelkomt 5 nieuwe medewerkers
Het jaar is nog maar net begonnen en Gardeners breidt alweer uit.
Aldi kiest voor Joe Public Amsterdam
Na een pitch waarvoor meerdere bureaus werden uitgenodigd heeft Aldi gekozen voor Joe Public Amsterdam. Joe Public werkt hiervoor samen met een afvaardiging van Springbok.
MBO campagne: 'Er zit geld in tech'
Amsterdam kampt met een tekort aan praktisch opgeleide technici. Ondanks diverse inspanningen van bedrijven, overheden en scholen decennialang, is het nog niet gelukt om voldoende jongeren enthousiast te maken voor technische opleidingen. Vandaar de campagne ‘Er zit geld in techlife'.
Team AH Zaanlander presenteert betaalbaar winters feel-good food
Team AH Zaanlander speelt een belangrijke rol in de nieuwe Albert Heijn-commercial met supermarktmanager Ilse en haar gezin. De kern van de campagne vormen lekkere winterse gerechten die op een makkelijke en betaalbare manier verkrijgbaar zijn, licht CMO Johan van der Zanden toe.
Interpolis lanceert nieuwe campagne 'BewustBestuurd'
Interpolis lanceert de nieuwe campagne 'BewustBestuurd'. Het doel: weggebruikers bewust maken van hun keuzes en het verkeer en hoe deze hun veiligheid en die van andere beïnvloeden. Bekijk 'm hier als eerste.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
Sami McCabe gaat, Rachel Gilley CEO bij Clarity
Oprichter en CEO Sami McCabe verlaat digital marketing- en strategisch communicatiebureau Clarity na tien jaar. Rachel Gilley is aangesteld als nieuwe CEO.
Salta Group brengt ook NCOI onder bij The Family
Na campagnes voor Salta Group onderdelen Luzac, Boertien Vergouwen Overduin, SRM en Opleiding.nl heeft The Family Amsterdam nu ook een nieuwe merkcampagne ontwikkeld voor NCOI. In de campagne draait het om de ambitie van studenten.
Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'
Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in gezondheidstechnologie, zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in zijn nieuwe duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’.
Radiostation Joe kiest Pink Marketing als digital agency
Het nieuwe FM-radiostation Joe heeft Pink Marketing, onderdeel van P3 Group, gekozen als nieuwe digital agency. Het mediabureau was samen met creatief bureau Pünktlich eerder al verantwoordelijk voor onder andere de lanceringscampagne van het radiostation.
Dela kiest voor combinatie TBWA en Wefilm
Uitvaart coöperatie Dela heeft gekozen voor een combinatie van twee creatieve bureaus: TBWA\Neboko en Wefilm Creative Agency.
Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs
Only creative entrepreneurs voegt het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers toe aan zijn netwerk. Het contentbureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.
Onze Kapel en BeFrank lanceren campagne 'Be Impactful. BeFrank.'
Pensioenverstrekker BeFrank heeft samen met creatief bureau Onze Kapel een campagne ontwikkeld waarin werknemers en werkgevers worden opgeroepen te investeren in een pensioen dat bouwt aan een duurzame toekomst.
Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool
Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar ‘breinpositie’ te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.
Data provider Firsty kiest voor design agency Resoluut
Wereldwijde mobiele data provider Firsty heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor branding & design agency Resoluut. Het Amsterdamse agency is verantwoordelijk voor de naam, strategische positionering, visuele identiteit en productontwerp.
DOSSIER FOOD Kikkoman bouwt 300-jarige sojasaustraditie uit tot wereldmerk
Kikkoman's motto is ‘to promote the international exchange of food culture’ en dat lukt intussen aardig met distributie in 100 landen. De relatie met Nederland kent een verrassende oorsprong. In een suite op de 22e verdieping van Hotel Okura Amsterdam hebben wij de eer de Kikkoman-dynastie te treffen: vader en zoon Mogi en zijn managementteam uit Japan.
Whello neemt videobureau Skipp over
Whello heeft videobureau Skipp overgeneomen. Onder de nieuwe naam Whello Group kan het bedrijf nu de hele marketing journey aanbieden.
Nationaal Warmtefonds kiest voor Gardeners
Nationaal Warmtefonds maakt het verduurzamen van eigen woningen mogelijk door de financiering van (isolatie)maatregelen. Voor veel mensen is het Warmtefonds nog een onbekende speler. Gardeners gaat proberen daar verandering in te brengen.
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Kaaps Film ontwikkelt brandmovie voor Vitakruid
Vitakruid, ontwikkelaar van voedingssupplementen in Nederland, wil met een nieuwe brandmovie, gemaakt door Kaaps Film, laten zien wat de intrinsieke motivatie is achter Vitakruid.
Rotterdamse creatieve bureaus openen hun deuren tijdens Agency at Night
Op vrijdag 15 maart 2024 organiseren onder meer Dept, Fabrique, DPDK en tientallen andere bureaus uit Rotterdam een avond vol exposities, talks en meer tijdens de eerste editie van Agency at Night.
Candid neemt location based platform Mobile Journey over
Location-based advertising platform Mobile Journey sluit zich aan bij het Candid platform. Mobile Journey, opgericht en geleid door Ramona Ramdaras, wordt onderdeel van het mediacluster van Candid zal blijven opereren onder haar eigen naam.
Radboud Universiteit lanceert campagne ‘Je bent nodig’
De Radboud Universiteit uit Nijmegen start met een campagne over duurzaamheid. Met als merkbelofte ‘Je bent nodig’ wil de universiteit laten zien dat wetenschap nodig is om het voortbestaan van de aarde – en dus ook de mens – te verzekeren.
McDonald’s start vervolgcampagne op Prijsjes waar je blij van wordt
De nieuwe campagne ‘Maak je dag voor een leuk bedrag’ van McDonald’s borduurt voort op de campagne van vorig jaar: Prijsjes waar je blij van wordt.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Zigt neemt digital agency BossData over
Mediabureau Zigt neemt BossData, een digital agency in Antwerpen met 35 medewerkers, over.
Springbok ontwikkelt nieuwe campagne Brand New Day: de nieuwe pensionado's
Brand New Day lanceert de campagne 'de nieuwe pensionado’s’, gemaakt door Springbok.
Dennis Hamakers verruilt Dept voor Cheil Benelux
Dennis Hamakers is gestart als Strategy Director van Cheil Benelux. Hamakers, afkomstig van Dept, is per direct verantwoordelijk voor de dagelijkse strategische leiding van het bureau en de strategische aanpak van de klanten van Cheil. Daarnaast neemt hij plaats in het MT.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing