Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 380 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

5 beroemde voorbeelden van geurmarketing in food en retail

22nov 201711:31
  • Food-en-retail
  • 6281 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • OnderzoekFoodMarketing

weblog Geurmarketing is een stuk populairder je denkt. Overal ter wereld zijn er vele voorbeelden van bedrijven die hier op een succesvolle manier gebruik van maken. Martijn Hendrikx, marketing manager bij ScentAir Benelux, heeft zijn favoriete vijf voorbeelden op een rij gezet. Ruik jij ze al?

Foodtrends en packaging design in 2018

21nov 201711:38
  • Food-en-retail
  • 8951 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • FoodTrendsPackaging

weblog Food en verpakkingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Trends en ontwikkelingen in food vragen om nieuwe, innovatieve verpakkingsoplossingen. Welke foodtrends[1] staan ons in 2018 te wachten en welke rol speelt de verpakking?

Gepimpt Cannes Lions klaar voor de toekomst?

16nov 201716:10
  • Bureaus
  • 25570 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementAwardReclameCannes

weblog Hoera, Cannes Lions wordt korter, goedkoper en overzichtelijker, met minder dezelfde winnaars! Goed dat de organisatie van het grootste reclamefestival ter wereld luistert naar kritiek, maar wat gaan al deze veranderingen in de praktijk betekenen voor het reclamevak? Wordt Cannes er beter van?

Nobelprijs voor de Domheid

15nov 201710:00
  • Bureaus
  • 6352 x gelezen
  • Link
  • Tim den Heijer
  • Reclame

weblog Als marketeer moet je het gedrag van consumenten veranderen. Lastig. Want prachtige campagnes hebben lang niet altijd aantoonbaar resultaat. Gelukkig is er een wetenschap die snapt hoe je gedrag beïnvloedt: gedragseconomie.

Waarom marcom-netwerken aan de winnende hand zijn

7nov 201700:16
  • Bureaus
  • 15774 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • MarketingCommunicatieMediastrategieStrategie

weblog Je hoort het wel vaker: ‘Zo’n vaart loopt het niet. Voordat deze nieuwe innovatie is ingedaald zijn we jaren verder.’ Maar de tijd raast door.

Effie verliest zijn glans

3nov 201707:28
  • Bureaus
  • 18101 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Awards

weblog De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw in Amsterdam maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger.

Coolste

26okt 201712:49
  • Bureaus
  • 8250 x gelezen
  • Link
  • Pieter Dingemans
  • CreatieProducten en diensten

weblog Altijd al een koelbox willen hebben met ingebouwde blender, soundsystem en andere toeters en bellen die je als een rolkoffertje achter je aan kunt trekken? Nee, natuurlijk niet. Je zou het niet kunnen bedenken. Ryan Grepper bedacht het wél.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners