Hidde Zwaagstra: Leeftijdsdiscriminatie AMMA
- Bureaus
- 1 apr 2015 @ 17:12
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - AwardsMediabureau
- 1 apr 2015 @ 17:12
- Gastblogger
Het is uitgekomen, het is ontdekt: bij MEC werkt iemand die al 61 jaar oud is en die nog steeds goed functioneert.
Sterker nog hij bepaalt mede de strategie van het bureau (RECMA beste bureau van Nederland), zit vol in new business (RECMA meest succesvol in new business in 2014), is actief op Facebook (dat neemt bij hem wel iets af), LinkedIn, Pinterest (dat neemt juist weer toe) en natuurlijk Twitter. Hij meent er verstandig aan te doen online van alles en nog wat aan te schaffen en heeft deze week zijn 18 jaar oude XS4all abonnement online opgezegd om over te gaan op 3P van Ziggo.
Hoe is het mogelijk dat iemand van 61 jaar nog tot zijn recht komt in een omgeving waar Engagement, Audience en Performance steeds meer met elkaar verweven raken. Toen hij nog stage liep bij FHV bracht hij de ponskaarten naar IBM voor de eerste computeranalyse van de resultaten van het TON (Tijdschriften Onderzoek Nederland). Hij moest voor Amira tampons veldwerk doen in een drogisterij en werd door het bedienend personeel aangekeken als ware het een vreemd wezen van een andere planeet. Een vlerk met puisten die allerlei vragen stelt over dameshygiëne.
Toch is het mogelijk dat als je dat allemaal hebt meegemaakt dat je ook nog werkzaam goed functioneert in 2015. Althans dat dacht ik echt tot vanmorgen: de eerste dag van April. De dag dat ik de verjaardag van mijn helaas overleden vader herdenk. Ik ben vandaag ontmaskerd. Men heeft het ontdekt.
De jury van de AMMA heeft ontdekt dat ik het inzendingsformulier voor Bureau van het Jaar bij de AMMA, voor MEC heb ingevuld. Of beter gezegd, dat ik het niet heb ingevuld volgens de regels. Ik heb op papier gezegd waarom MEC het Bureau van het Jaar moet worden gebaseerd op feiten en cijfers die vandaag de dag moeten gelden voor deze verkiezing. En dat kan natuurlijk niet. Als je 61 jaar blijkt te zijn en 36 jaar daarvan werkzaam bent in de media, moet en mag je je natuurlijk niet gedragen volgen de wetten van vandaag de dag. “Gedraag je naar je leeftijd” is het advies van de AMMA en laat die moderne fratsen achter wege. Vul het formulier in binnen de hokjes en dan begrijpen wij elkaar.
Dit lijkt mij geen goed idee voor mij zelf en zeker ook niet voor MEC. We omarmen de toekomst en genieten ervan met volle teugen. Vooruitstrevend, Vernieuwend en Verbindend zijn woorden die mij en ons als MEC aanspreken. En we voelen ons daarin zeker gesteund. Onze hoogste baas Sir Martin Sorrell is inmiddels de 70 jaar gepasseerd en doet het volgens mij ook nog niet zo slecht.
Leef de toekomst en leve MEC.
Hidde Zwaagstra, Business Development Director bij MEC
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing