De jokkebrokken van Volkswagen (en al die anderen)
- Bureaus
- 8 okt 2015 @ 09:24
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Geen tag
- 8 okt 2015 @ 09:24
- Lodewijk van der Peet
Het is alweer een jaar of drie geleden dat ik samen met De Nederlandse Energie Maatschappij een advertentie schreef die het acht-uur-journaal haalde en de dag erna zelfs tot vragen in de Tweede Kamer leidde.
Het ging over stroom die grijzer dan groen was. Ik was verbijsterd over de ophef. Nu onthuld is dat Volkswagen jokt, verrassen de reacties me weer. Bijna iedereen jokt in zijn campagnes. Dat wist je toch?
Met Oral-B 3D White worden binnen 2 weken de voorkant, achterkant en zichtbare oppervlakken tussen de tanden witter. Met Texaco benzine krijg je een optimale verbranding, betere prestaties van de motor, lagere emissies of uitstootgassen en bescherming van de motor tegen corrosie of roest. Er zitten 691 steken in het Denham logo. P-CL-E fluide in Biodermal verwijdert je pigmentvlekken.
Zonnatura staat voor 100% natuurlijke producten. Sikkens hoogglans is huidvet resistent. Door de diamantpoeder in Forever Flawless verdwijnen je rimpels. De natuurlijke mineraalwaters van Spa ontspringen in het hart van de Belgische Ardennen na een filteringsproces van jaren. Kérastase Résistance reconstrueert de interne substantie van haar dat verzwakt is door chemische of mechanische agressies om de sterkte en soliditeit te herstellen.
De duurzaamheid van een Gazelle betaalt zich terug in lage onderhoudskosten en een hoge inruilwaarde. Je brengt de Odorex Spray 's avonds voor het slapen gaan onder je oksel aan en je hoeft het maar 2-3 keer per week te gebruiken.
Het is hun waarheid en die zullen ze met hand en tand verdedigen, maar het zijn allemaal jokkebrokken. Instrumentele communicatie is volgens veel marketeers synoniem voor liegen om bestwil.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing