Monika Jak: Wie durft?
- Bureaus
- 9 okt 2015 @ 10:15
- Link
-
Monika Jak
Eigenaar/oprichter
De Fabriek Communicatie-werken - Geen tag
- 9 okt 2015 @ 10:15
- Monika Jak
Anekdote: ik stelde voor aan een reclameman dat ik een gefilmd portret van hem zou willen maken. Noem het een documentaire. Hij reageerde enthousiast. Totdat ik aangaf dat ik dan ook overal (als in: óveral) bij zou willen zijn: de besprekingen over de klant, met de klant, bij de creatieve sessie, bij de presentaties tot en met de vrimibo’s aan toe.
Het aanvankelijk enthousiasme sloeg om in een weigering. “Nee, dan gaat ’m dan niet worden.” De weigering had overigens niets van doen met de ijdelheid van de persoon in kwestie maar alles met het mogelijke ‘afbreukrisico’ van het bureau richting (potentiële) klanten.
Mensen die me wat beter kennen, weten dat ik bezig ben met een (noem het) tweede carrière: die van filmmaker. Mensen die me wat beter kennen, weten ook dat ik graag een bijdrage zou willen leveren aan het transparanter maken van ‘reclameland’, om het maar eens eufemistisch uit te drukken. En trouwens ook van ‘opdrachtgeversland’.
Nu ga ik deze column gebruiken voor de volgende vraag: wie durft er wel?
Welk bureau, welke accountman/vrouw, creatief, strateeg durft wel openheid van zaken te geven? En ook: welke klant wil zijn lessen delen? En wie durft en wil ook de andere partij(en) erbij betrekken (het bureau de klant(en) en vice versa), zodat we het verhaal van twee kanten kunnen bekijken?
Ik durf deze column als oproep te gebruiken omdat dit platform dan natuurlijk ook direct een kanaal bij uitstek is om de film(s) te tonen (toch, Bas?).
Qua filmideeën geldt overigens there’s plenty more where this came from. Dus mail me (monika@defabriek.nl) en wie weet wat voor mooie dingen eruit zullen komen.
-
Monika Jak
- Werkt bij: De Fabriek Communicatie-werken
- Functie: Eigenaar/oprichter
- Website:http://www.defabriek.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing