Don't spread your legs, spread the word!
- Bureaus
- 24 okt 2016 @ 00:11
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - EvenementMarketing
- 24 okt 2016 @ 00:11
- Gastblogger
Cindy Gallop spreekt op het Golden Drum Festival. Het reclamegebeuren van Centraal Oost Europa waar creatieven uit 26 landen samen komen. Cindy heeft het over hoe de wereld te veranderen door reclame. Toch maar even naartoe want het schijnt iets bijzonders te zijn.
Dat is het dus ook. Hoe de verandering plaats moet vinden voor een betere wereld gaat naar mijn inschatting erg lang duren maar laten we bij het begin beginnen, volgens Cindy moeten er meer vrouwen in de top bij de reclamebureaus. En als het even kan dan ook geen blanke vrouwen. Dat doet de truc die het proces in gang zet.
En hoe ze het onderbouwt: het staat als een huis. Er is niet één schuldige aan te wijzen, we doen er allemaal aan mee zoals de reclamewereld er nu uitziet. Blanke mannen praten met blanke mannen over succesvolle blanke mannen. Hoe kan dat?
Omdat vrouwen taken doen die mannen niet leuk vinden zodat mannen dingen kunnen doen die ze wel leuk vinden.
Het staat vernieuwing in de weg. Dus verander. Nu meteen. Iedereen! Het zijn haar woorden en ik ben het er helemaal mee eens.
En dan niet zoals een Inge Ligthart van gerenommeerd reclamebureau Dawn, het nummer-1 bureau van sociaal verantwoorde reclame. Deze topdame, waar er zo weinig van zijn volgens Cindy, zegt in een discussie op Adformatie over seksisme in de reclamewereld dat het spel over is met mij. Ze is mij spuugzat. Nu zeker en eerder ook al. Ik sla de plank constant mis. Ik draag niets bij. Ik ben overbodig.
Oh, zeg ze dat echt? Ja! Veel vrouwen aan de top, zoals een Inge, vertonen bitchgedrag. Valse loeders zijn het. Krengen van robots. Maar dat is niet erg want het is goed te verklaren: vrouwen aan de top moeten zich eenmaal aanpassen in een mannenwereld om overeind te blijven staan en dat doen ze onder meer door zich als een klootzak te gedragen. Ze zijn het niet, je prikt er ook zo doorheen. Ook als man.
Komt u er nog uit? Als Cindy Gallop in de buurt is, ga naar haar luisteren.
Dont spread your legs, Inge. Spread her words.
Martin Mol is partner en creative director bij MolConcepts
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing