[column] Effect
- Bureaus
- 23 nov 2021 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 23 nov 2021 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Het gaat dit jaar eigenlijk alleen nog maar over het juiste effect. Met het coronavirus nog steeds volop in ons midden, is de cruciale vraag elke keer opnieuw: Gaan de overheidsmaatregelen voldoende effect sorteren om ons leven te beschermen? Gaan we het virus neerslaan? Wanneer zijn we weer vrij?
En hebben de goedbedoelde adviezen van het demissionaire kabinet - handen wassen, ventileren en afstand houden - een dusdanig alarmerende status dat we ons gedrag daadwerkelijk aanpassen?
Want dat is de crux van het verhaal, uiteindelijk gaat het erom dat de boodschap zo overtuigend en impactvol is, dat we ons definitief anders gaan gedragen. De coronacampagne van de overheid laat zien dat we de eerste weken heel braaf alles doen wat Vadertje Staat verordonneerd, maar dat na een paar prikjes de mores meteen losser wordt. Voor je het weet lopen we weer zonder mondkapje in de Appie, schudden we weer vrolijk en zorgeloos handen en zoenen elkaar drie keer op de wangen.
Maar Covid is here to stay. Dat is het uiteindelijke echte effect zou je kunnen zeggen. Wen er maar aan. Was het mondkapje maar eens goed uit en houd het altijd bij de hand. Boks maar met je collega’s of zwaai naar ze en was je handen stuk.
Covid is net reclame. Gaat ook nooit meer weg. Wen er maar aan. En dan kan het maar beter leuke, interessante, inhoudelijk sterke en effectieve reclame zijn. De Effies van dit jaar bewijzen maar weer eens dat het moeilijk is, effectieve reclame maken. De benoemingen zijn schaars en terecht. Bij reclame kun je, net als bij covid, niet kritisch genoeg zijn. De redactie maakte ook dit jaar weer zijn eigen selectie - wij hebben zo onze voorkeuren - en vroeg de marketeers waarom hun geesteskind moet winnen. Mooi om te zien en lezen. Super enthousiaste mensen die voor goud gaan en altijd op zoek zijn naar het juiste effect.
Dit is het editorial uit MarketingTribune 19, 2021.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing