Veiling radiofrequenties dreigt te sneuvelen in Tweede Kamer

30jun 201521:25
  • Media
  • 3002 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioPolitiekVerkoopMedia

nieuws De veiling van radiofrequenties lijkt geen steun te krijgen van VVD en PvdA in de Tweede Kamer. Daarmee vallen beide regeringspartijen het voorstel af dat VVD-minister Henk Kamp afgelopen vrijdag naar de Kamer stuurde. Als beide partijen voet bij stuk houden, sneuvelt dit plan van het kabinet-Rutte in het parlement.

[Onderzoek] Keyword density grijs gebied in contentmarketing

30jun 201517:30
  • Content
  • 4864 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ZoekmachineDigitaalOnderzoek

nieuws Contentmarketing is volgens meerdere bronnen dé trend van 2015. Reden voor Maxime van den Hoven, derdejaars communicatiestudent in Utrecht om literatuur onderzoek naar contentmarketing te doen in combinatie met interviews met experts. Volgens Van den Hoven is het nog steeds niet duidelijk wat contentmarketing precies inhoudt en hoe je het moet toepassen. En over het nut van keyword density lopen de meningen ook uiteen.

Ed Peelen bijzonder hoogleraar Content Marketing aan UvA

30jun 201511:55
  • Content
  • 4987 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PersonaliaMarketing

nieuws Dhr. prof. dr. E. Peelen (1960) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media. Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van content marketing.

Eurosport koopt Europese tv-rechten Olympische Spelen

30jun 201500:10
  • Media
  • 6507 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopJournalistiekTelevisieSport

nieuws Eurosport heeft de Europese tv-rechten bemachtigd voor de Olympische Spelen van 2018, 2020, 2022 en 2024. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft alle lokale biedingen terzijde geschoven en exclusief gekozen voor Discovery Communications, het moederbedrijf van Eurosport. Met de deal is 1,3 miljard euro gemoeid. De NOS verliest hiermee in Nederland na de Champions League opnieuw een belangrijk sportevenement.

Simpel Media overgenomen door Endemol Shine Nederland

30jun 201500:00
  • Media
  • 8192 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentZakelijkTelevisieMedia

nieuws Endemol Shine Nederland heeft Simpel Media overgenomen. De producent van programma’s als Het mooiste meisje van de klas, Ontvoerd en Vive La Frans treedt per 1 juli toe tot de overkoepelende organisatie van de marktleider, met behoud van de zelfstandige activiteiten.

Epidemie ontwikkelt online Lidl-platform Optimaal

29jun 201516:13
  • Bureaus
  • 9499 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActivatieBranded contentOnlineDoelgroepenWebsite

nieuws Reclamebureau Epidemie heeft voor supermarktketen Lidl een online platform ontwikkeld dat aandacht vraagt voor het probleem van voedselverspilling. Dit platform Optimaal.nl moet straks ook gaan opduiken in de andere communicatiemiddelen van Lidl.

'Vertrouwenscrisis bij fusie-omroep KRO-NCRV'

29jun 201512:37
  • Media
  • 8770 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPolitiekTelevisieZakelijk

nieuws De Hilversumse fusie-omroep KRO-NCRV zou worstelen met een aanhoudende vertrouwenscrisis tussen personeel en directie. Volgens vertrouwelijke gesprekken met werknemers ligt vooral mediadirecteur Taco Rijssemus onder vuur.

'Voor een goede zaak': boek over sociaal ondernemen

29jun 201508:57
  • B2b
  • 3011 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • PrintZakelijkOnderzoek

nieuws ´Voor een goede zaak´ is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content