[Multichannel 2015] 'Kruip in de huid van je gebruikers en ga surfen'

17apr 201520:00
  • Online
  • 7255 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • E-commerce

nieuws Je krijgt niet vaak de kans voor een tweede eerste indruk. Dat geldt ook online, waar de beslissing om af te haken vaak al wordt gemaakt in de eerste seconden. ‘Persuasive design focust zich dan ook op de snelheid en eenvoud waarmee bezoekers kunnen navigeren op jouw website.' Jeroen Tjepkema, oprichter van Measureworks, geeft een praktische presentatie tijdens de Multichannel Conference in Utrecht. Hij deelt alvast wat inzichten.

[Interview] Fashiolista heet nu Influencer Marketing Agency (IMA): 'Wij zijn de Europese top'

17apr 201514:10
  • Bureaus
  • 13586 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCommunityMerkenPromotie

nieuws Jongeren bereiken wordt steeds lastiger in het gefragmenteerde medialandschap. Dat vraagt om een gerichte benadering van bloggers, Instagrammers en andere social influencers. In Nederland was Fashiolista.com al een grote speler op het gebied van influencer-marketing, maar de drie oprichters Maddie Raedts (27), Emilie Tabor (27) en Joost Nauta (33) gaan nu hun horizon verbreden: niet alleen fashion, maar ook food, reizen, sport en lifestyle. Vanaf deze week opereren ze onder een nieuwe naam: Influencer Marketing Agency (IMA). MarketingTribune had een exclusief interview met deze drie über-influentials. 'Hoe IMA is gegroeid, zo groeien ook de influencers mee: van kleine styleblogs naar ondernemende dames. De mannelijke influencermarkt is trouwens flink in opkomst!'

Zandbeek trekt drie specialisten aan

17apr 201510:53
  • Content
  • 5566 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentMarketingPersonalia

nieuws Contentmarketingbureau Zandbeek heeft zich versterkt met drie nieuwe specialisten. De uitbreiding is het gevolg van een groeiende vraag naar een geïntegreerde aanpak van content, (online) marketing en PR. Eerder dit jaar trok Zandbeek ook al twee nieuwe talenten aan.

[Familiebedrijf] Go-Tan

17apr 201510:05
  • Content
  • 4255 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • FoodCommunicatie

nieuws Go-Tan, bekend van de oosterse voedingsproducten, vierde in 2014 het zestigjarig jubileum. De tweede generatie staat inmiddels al zestien jaar aan het roer. Go-Tan is actief in achttien verschillende Europese landen. Dagelijks gebruiken 40.000 gezinnen één van de ruim 150 verschillende producten.

Hillary Clinton aanleiding groot onderzoek e-mailbeleid

17apr 201505:49
  • Online
  • 4673 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-mailmarketingDigitaalOnderzoek

nieuws ZyLab, leverancier van eDiscovery en intelligent information governance oplossingen, presenteert de uitkomsten van een onderzoek naar het e-mailbeleid en het archiveren van e-mail bij de grotere Nederlandse bedrijven. Aanleiding voor het onderzoek was de recente commotie rondom het e-mailgebruik van voormalig Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton. Het belang van e-mail archivering is ook een van de onderwerpen van de documentaire "The Decade of Discovery" die ZyLab op 22 april aanstaande vertoont in het Tuschinski theater in Amsterdam.

[Verdieping] De vergeten P's

16apr 201516:44
  • Algemeen
  • 7163 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • Marketing

nieuws Of je nu de Heao, Universiteit of de ‘school of life’ gevolgd hebt, als marketeer kent iedereen de Principles of marketing van Philip Kotler - intussen professor aan de Northwestern University. En dan in het bijzonder Kotlers 4 P's van marketing. Er zijn anno 2015 echter een aantal vergeten P's en een serie nieuwe letters bijgekomen, die je als marketeer niet mag missen. Hier zijn ze.

[online start up] Contany.nl: Bloggen voor clicks

16apr 201515:58
  • Online
  • 10916 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • ContentZoekmachine

nieuws Jordi Bron (27) en Lucien Luijkx (26) wisten door hun ervaring met het schrijven van blogs voor degroenebron.nl dat bloggen belangrijk is om online goed gevonden te worden. Dat lukte ze goed, maar het kostte veel tijd. Dus zochten ze een partij om het uit handen te geven, maar daar kregen zij geen garanties hoe goed de blogs gevonden zouden worden. Ze zagen een gat in de markt en dat was het moment om als pilot een blogservice aan andere websites aan te bieden waarbij er alleen betaald hoeft te worden voor binnenkomende lezers van buitenaf: cost per reader. Dit afrekenmodel bestond nog niet en er bleek zoveel vraag naar te zijn, dat het drie maanden geleden opgerichte sideproject Contany.nl nu het hoofdproject is geworden. MarketingTribune sprak met co-founder Lucien Luijkx.

Commercieel directeur Marc Albert vertrekt bij TMG

16apr 201513:06
  • Media
  • 9863 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintZakelijkJournalistiek

nieuws Commercieel directeur Marc Albert van Telegraaf Media Groep heeft besloten om het mediabedrijf per 1 mei te verlaten. De visie van Albert en TMG komen niet langer overeen, waarna 'in goed overleg' is besloten om afscheid te nemen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content