[Deel 2] Top-19 Nederlandse Contentmarketing 2015

6feb 201610:15
  • Content
  • 22672 x gelezen
  • Link
  • Robbert Zantinge
  • StorytellingVideo

nieuws De beste Nederlandse contentmarketingcases van 2015. Robbert Zantinge, directeur van contentmarketingbureau ZB, zet ze elk jaar op een rij. In Deel 1 las je al eerder over cases van onder andere Campari, Burgers Zoo en Coolblue. In deel 2 opnieuw inspirerende voorbeelden van onder meer WeTransfer, Nutricia en Ikea.

[Column] Het Groene Conflict

5feb 201611:46
  • Media
  • 15294 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • StorytellingContentCreatieMarketing

weblog Vertrouwenscijfers rondom duurzaamheid dalen elk jaar. Slechts rond de 40% van de mensen vertrouwt de groene claims van bedrijven (bron: Edelman). Dat doet pijn; minder dan de helft vertrouwt jouw groene boodschap. Maar… er is een oplossing. Gelukkig. Vandaag hoe storytelling helpt om het groene vertrouwen te winnen.

NU.nl kijkt terug op een inspirerend Branded Content Event

5feb 201611:45
  • Content
  • 10557 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded Content Event

nieuws Tijdens het Branded Content Event publiceerde NU.nl live content in zijn app op de locatie van het evenement. De ruim vijfhonderd bezoekers in DeFabrique hebben alle artikelen en video’s in totaal zo’n 1.800 keer gelezen met een gemiddelde leestijd van één minuut. Dit onderstreepte het eerder gemaakte statement van Charlotte Nijs, manager Branded Content NU.nl, die tijdens haar sessie kenbaar maakte dat relevantie mede bepaald wordt door de locatie en het moment waarop je content bij je doelgroep brengt.

Zandbeek versterkt opnieuw

5feb 201610:00
  • Content
  • 5715 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Personalia

nieuws Het gaat goed met Zandbeek en dat biedt ruimte voor groei. Het team van the agency for engagement wordt daarom opnieuw versterkt door drie veelzijdige specialisten en een talentvolle stagiaire. We stellen de vier nieuwe medewerkers even voor.

Whizpr trekt PR-, content- en digital marketingtalent aan

5feb 201609:30
  • Content
  • 4766 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Whizpr zet met de aanstelling van drie nieuwe medewerkers wederom een stap in de verdere groei als full service PR-, content- en digital marketingbedrijf. Sasja Bouwman, Sarah Valkenburg en Paul Brand zetten hun talent in om impactvolle communicatiecampagnes op te zetten voor de verschillende technologie- & lifestyle-klanten.

Branded Content Event in tweets

4feb 201620:00
  • Content
  • 6034 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • Social MediaBranded Content Event

nieuws Ruim vijfhonderd bezoekers zagen vandaag op de 10de editie van het Branded Content Event hoe Joeri van den Bergh de dag opende met vele stellingen en cases die relevant zijn voor the next generation, gevolgd door het verhaal van Puck Landewe over de transformatie van Wehkamp. De aanwezigen deden inspiratie op tijdens de vele parallelsessies, zagen hoe BrandDeli de pitch won voor Ditzo en luisterenden naar de wetenschappelijk onderbouwde presentatie van Christine Liebrecht. Cor Hospes sloot de dag af met zijn presentatie waarin hij alle bevindingen en adviezen van de dag volledig overhoop haalde. Kortom: een enerverende dag met genoeg stof tot nadenken. Heeft u het event gemist? Niet getreurd, lees de ervaringen en reacties van bezoekers die werden gedeeld op Twitter in onderstaand overzicht.

Uitgesteld kijken groeit, maar SPOT houdt hoop in live-tv

4feb 201612:00
  • Media
  • 9628 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameDigitaalTelevisieOnderzoek

nieuws Live TV-kijken blijft onmisbaar in het nieuwe tv-ecosysteem. Dat concludeert SPOT in het eigen TV Engagement-onderzoek, uitgevoerd door MWM2. Doel van dit kwalitatieve onderzoek onder 'innovators' is om een beter beeld te krijgen van de wijze waarop mensen tv-kijken en welke rol het tweede scherm hierbij speelt. Wat betekent het huidige kijkgedrag (live versus niet live) voor de houding ten aanzien van tv-reclame? Hoewel Video On Demand (VOD) razendsnel groeit, blijft SPOT vertrouwen houden in live-televisie.

[Branded Content Event] Ephemeral media is de nieuwe trend

4feb 201611:00
  • Content
  • 6026 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • Social Media

nieuws Op de 10de editie van het Branded Content Event wordt ingegaan op de ontwikkelingen van en vragen over branded content. Joeri van den Bergh bijt het spits af en muziek knalt uit de boxen. Van den Bergh, bekend van het boek How cool brands stay hot, vertelt in een inspirerende keynote over de verschillen en overeenkomsten tussen generaties en wat dat betekent voor het aanbieden van content.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content