5 redenen waarom je nieuwsbrief niet wordt gelezen

18dec 201410:51
  • Online
  • 4028 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • E-mailmarketing

weblog Tijd voor een opendeuren-blog over e-mailmarketing, waarbij je na het lezen ervan toch bij jezelf denkt: ‘Hmmm, daar moet ik toch eens werk van maken.’ Voordat ik in ga op de oorzaken waarom jouw e-mails geen effect sorteren en ze niet worden geopend, wil ik graag eerst even kort benadrukken wat e-mailmarketing voor je kan betekenen.

Andrew Davis keynote speaker Branded Content Event

18dec 201409:00
  • Content
  • 3132 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • InterviewBranded content

nieuws Keynote speaker op het Branded Content Event is Andrew Davis. Davis woont in Boston en reist honderd dagen per jaar over de hele wereld om presentaties te geven. Zo ook op 29 januari 2015 in de Fabrique in Utrecht waar het Branded Content Event plaatsvindt. Maar wie is nu precies de uit Boston afkomstige branded content expert? En wat gaat hij tijdens het event onthullen?

Auto Trader en Klantenvertellen.nl gaan samenwerken

17dec 201415:46
  • Content
  • 6347 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • KlantenserviceProducten en diensten

nieuws Vanaf deze week toont Auto Trader de reviews van marktleider Klantenvertellen bij de advertenties van autobedrijven op AutoTrader.nl. Dit betekent dat er van enkele duizenden autobedrijven reviews worden getoond in de advertenties.

Contentmarketing past ook bij personeelswerving

17dec 201410:10
  • Content
  • 6102 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • LeadsTrendsBranded content

nieuws Contentmarketeers creëren meestal alleen content die is gericht op klanten en zij die het kunnen worden. Dat moeten ze volgens Tracy Gold vooral blijven doen: het helpt een bedrijf om te groeien. ‘Maar als je groeit, wie doet dan het extra werk? Vergeet niet dat er nog een belangrijke doelgroep voor content marketing is: toekomstige collega’s. Als je content marketing inzet bij je personeelswerving, kun je – als je klantgerichte contentmarketing goed werkt – meer mensen inhuren om je groei met gemak de baas te kunnen’, aldus marketeer Gold op de site van het Content Markering Institute.

Alle marketingtrends van 2015 in één overzicht

17dec 201409:34
  • Online
  • 7455 x gelezen
  • Link
  • Sheila Klein Schiphorst
  • Trends

weblog Je kunt bijna geen nieuwsbrief of weblog openen of je ziet wel een top-5 van één of andere marketingdiscipline. Interessant en inspirerend. Zo’n top-5 werkt ook altijd goed voor de open-rate van de blog, marketeers zijn namelijk gek op lijstjes, maar aan de andere kant is het stiekem wel irritant dat deze lijstjes overal verspreid staan. Hoe handig zou het wel niet zijn als er gewoon één overzicht is van de belangrijkste marketingtrends voor 2015? Nou dat dacht ik dus ook. Tadaaaa! In deze blog vind je alle trends op het gebied van: e-mail-, online-, mobile marketing, e-commerce en customer service.

Kwaliteit op elke hoek van de straat

16dec 201414:45
  • Content
  • 6721 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Journalistiek

weblog Een ding is me duidelijk geworden na een jaartje in de luwte te hebben geopereerd: hoe komt het toch dat de contentmarketing-branche zo lui is. Iedereen roept dat content key is, dat we met video aan de slag moeten, dat we crossmediaal relevante content moeten maken.

‘Gebruik social media stagneert’

16dec 201411:51
  • Online
  • 10040 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Het social media-gebruik van consumenten is in de periode van 2012 tot en met 2014 gestagneerd. Facebook blijft het meest gebruikte platform (71% gebruikt dit wekelijks). Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van social media dat in opdracht van ING voor de 3de keer werd uitgevoerd.

Jean Spencer: Contentmarketing heeft PR nodig

16dec 201408:50
  • Content
  • 5743 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PRBranded content

nieuws Jean Spencer is contentmarketing manager en copywriter bij het Amerikaanse marketingadviesbureau Kapost. Regelmatig publiceert ze op de site van het contentmarketinginstitute.com. ‘Ons bedrijf gelooft heilig dat pure contentmarketing beter is dan traditionele marketing. En PR zat voor ons altijd in het ‘traditionele marketing’ mandje. We vroegen ons af of PR en contentmarketing naast elkaar kunnen bestaan.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content