Babybytes.nl start met videocontent die moeders bereikt

11feb 201614:45
  • Content
  • 194 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Het mediagedrag van de consument verandert en de behoefte aan relevante content wordt steeds groter. Babybytes volgt het gedrag van hun doelgroep en biedt adverteerders nu ook de mogelijkheid om die doelgroep middels video en native advertising te bereiken. De start van de videovlog Mama Wytske op Babybytes.nl is daar een goed voorbeeld van.

Online voorlichting door homovloggers

11feb 201614:30
  • Content
  • 198 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Vloggers Ericos en Nanne Meijer hosten op 12 februari een livestream van Sense.info over seksualiteit voor homojongens. Deze bekende vloggers beantwoorden live (bijna) alle vragen van hun publiek over coming out, relaties en seksualiteit. Ook wordt live in de uitzending een jongen gevaccineerd tegen hepatitis B. Hanneke Roosjen, projectleider Sense.info: 'Sense.info is de best bezochte site met betrouwbare informatie voor jongeren. Door het inzetten van deze bij de doelgroep bekende vloggers zenden we niet alleen informatie, maar laten we jongeren zelf aan het woord over wat voor hen belangrijk is. Zo bereiken we niet alleen jongens die actief op onze site komen, maar ook juist de jongens die niet zo snel op zoek gaan naar deze informatie.'

Vice en 22tracks sluiten strategisch partnership

11feb 201613:52
  • Media
  • 294 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintOnlinePersonalia

nieuws Vice en 22tracks zijn een strategisch partnership aangegaan en versterken daarmee de al bestaande relatie. Het doel van het nieuwe partnership is om 22tracks als Europese smaakmaker van nieuwe muziek versneld verder te laten groeien. De commerciële samenwerking wordt uitgebreid en zal zich meer gaan richten op creativiteit en marketing.

NRC Q verliest eigen website

11feb 201610:45
  • Media
  • 1346 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintOnlinePersonalia

nieuws NRC Q heeft geen eigen website meer. Het zakelijke zusje van NRC Handelsblad is in de website van de moederkrant geschoven. De abonnees zijn hierover per mail geïnformeerd. De aanpassing houdt verband met de vernieuwde website NRC.nl.

Schouten & Nelissen speelt in op leermomenten in (werk)leven

11feb 201610:31
  • Content
  • 549 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws In de nieuwe campagne van Schouten & Nelissen - ontwikkeld door Fitzroy - staan de veranderingen in het leven van medewerkers en managers centraal. Grote veranderingen, maar zeker ook kleine veranderingen ofwel leermomentjes. Op deze manier wil Schouten & Nelissen benadrukken dat er bijvoorbeeld langer wordt stilgestaan bij een intake-gesprek dan zijn concurrenten. Dat er ook gewerkt wordt met inzichten die je hebt gekregen vanuit je privéleven. En dat het belangrijk is om als team alles te delen, dus ook van de fouten van je collega's: 'Je hebt immers geen tijd om alle fouten zelf te maken #leermomentje.'

Avenue: waanzinnige pruik rondom opgerold stuk kippengaas

11feb 201600:05
  • Media
  • 3930 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • PrintOnlinePersonalia

weblog Het gonsde in de sociale media over de eenmalige heruitgave van het beroemde Nederlandse tijdschrift Avenue. Uitgever van gesponsorde tijdschriften Jaap Holtzapffel zette de nieuwe media succesvol in voor de promotie van de oude. Er vormde zich onmiddellijk een digitaal anti-lichaam van voormalige medewerkers die afstand namen. Volgens hen was de nieuwe Avenue de oude volstrekt onwaardig. Een betere PR-stunt buiten zijn eigen invloed kon Holtzapffel als commercieel media-ondernemer zich niet wensen. Publiek en professionals werden nog meer geprikkeld door dit retro-tijdschrift over de overleden koningin van de Nederlandse glossies, zoals de Avenue vaak weemoedig wordt genoemd.

Zes tips voor contentmarketing: onaantrekkelijk wordt aantrekkelijk

10feb 201612:50
  • Content
  • 5579 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Als marketeer of ondernemer is het je werk om de producten en diensten die je aanbiedt, zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren. In sommige branches is dat gemakkelijk, maar wat als de branche waarin je werkt saai, flets en simpelweg onaantrekkelijk is? The Entrepreneur geeft zes tips om ook deze producten tot leven te wekken.

NU.nl is meest waardevolle nieuwssite van Nederland

10feb 201612:37
  • Media
  • 8328 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintOnlinePersonalia

nieuws Nu.nl is de meest waardevolle nieuwssite van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Coosto. Een gemiddeld bericht op de site is omgerekend 885 euro waard. De nieuwssites van De Telegraaf en AD volgen op respectabele afstand.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content