Ernst-Jan Smids (Jump Communicatie) over Rotterdamse hah-krant van Coca-Cola

1aug 201414:48
  • Bureaus
  • 584 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingConceptenMerkenPrint

nieuws Deze week verscheen er een opmerkelijke huis-aan-huiskrant in Rotterdam: een eenmalige krant van Coca-Cola. Jump Communicatie opperde dit nog niet eerder door de frisdrankgigant ingezette medium op het Rotterdamse hoofdkantoor en kreeg prompt de opdracht. ‘Het meest geliefde merk ter wereld komt op deze manier écht dichterbij de klant.’

BrandLIVE: kijkje in real-time cockpit van DigitasLBi

1aug 201410:40
  • Bureaus
  • 5191 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaContentStrategieInnovatie

nieuws BrandLIVE is het antwoord van het grote interactieve bureau DigitasLBi op de vele nieuwe partijen die zich focussen op content- en social media-campagnes. Deze zogenaamde ‘real-time marketing-cockpit’ bovenin het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam moet social en content-strategieën gaan opleveren die direct creatief kunnen worden ingevuld. Formule 1-coureur Simona de Silvestro was de startklant en sinds vorige week werkt Digitas LBi ook vanuit BrandLIVE voor een belangrijke verzekeraar: Centraal Beheer Achmea. MarketingTribune nam een kijkje in de cockpit.

Tips van de top 10 contentmarketeers van 2014

1aug 201408:00
  • Content
  • 1544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws "What is the most important factor in succeeding as a content marketer?" Deze vraag staat centraal in de tips die 10 contentmarketeers geven in onderstaande presentatie. Voldoe jij er aan?

Diergaarde Blijdorp heeft 'wild life' experience in interactieve abri

31jul 201413:02
  • Content
  • 3952 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Het is best schrikken, een tetterende olifant in hartje Rotterdam terwijl je rustig wacht op de tram of bus. Reizigers die in de halte plaatsnemen worden verrast door een olifant die tot leven komt op een digitaal scherm. Door middel van wind en geluid reageert de olifant op de bewegingen van mensen in de abri. Deze interactieve abri is onderdeel van de publiekscampagne 2014 “Zomer in Diergaarde Blijdorp”. De campagne is maandag 21 juli gelanceerd en de ‘wild life’ experience in de abri is tot en met 17 augustus 2014 te beleven.

Warsteiner en Dekmantel zetten vinyl-DJ's centraal

31jul 201412:10
  • Bureaus
  • 8441 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EntertainmentMuziekVideoCampagnes

nieuws In aanloop naar het Dekmantel Festival vertellen Dekmantel en Warsteiner het verhaal achter 'de echte vinyl-DJ'. De campagne, genaamd ‘Sole Selectors’, bestaat uit een aantal korte documentaires en interviews waarin deejays met een absolute passie voor muziek centraal staan. De video's zijn geproduceerd door 100% Halal.

De midden-van-het-jaar contentmarketing checklist

31jul 201411:52
  • Content
  • 1671 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws 2014 is voor de helft voorbij en wat is er gebeurd met alle contentmarketingplannen die je voor 2014 had geformuleerd? Heb je ze nog paraat of ben je ze complet vergeten? En kun je je plannen aanscherpen zodat je je doelen aan het einde van het jaar behaalt? Dit vroeg het Amerikaanse contentmarketingbureau Aomic Reach zich ook af en zij lieten Joe Pullizzi hun plannen en contentmarketingactiviteiten beoordelen in hun #AtomicChat. Lees de nuttige tips!

Zandbeek en Born05 genomineerd voor Digital Communication Awards

31jul 201411:32
  • Content
  • 1825 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • AwardsDigitaal

nieuws Born05 en Zandbeek, twee leden van Platform Content, zijn genomineerd voor de prestigieuze Digital Communication Awards. Deze awards onderscheiden de beste campagnes en projecten op het gebied van digitale communicatie in heel Europa.

Contentmarketing: vliegwiel voor innovatie

31jul 201410:08
  • B2b
  • 2995 x gelezen
  • Link
  • Jitze Reeder
  • Producten en dienstenStorytellingInnovatie

weblog Om contentmarketing echt marketing te laten zijn, moet content niet het doel zijn maar een vliegwiel. Een vliegwiel dat dialoog uitlokt met de doelgroep en de resultaten vertaalt in aangepaste producten en diensten. De organisatie daarop inrichten is de uitdaging voor bedrijven.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content