[Interview] 'Voetbalbeleving bij contentfabriek VI'

9feb 201615:15
  • Content
  • 3752 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • ContentVideoInterview

nieuws Partnerships en bijbehorende branded content zijn sleutelbegrippen in de marketingstrategie van Voetbal International dit jaar. Ouderwetse advertenties gaan op de helling en de geprinte oplage is niet meer heilig. VI gaat voor uitgeven anno nu met onder meer videomarketing, eigen evenementen, partnerships en zichtbaarheid langs de velden.

Automobilisten verklaren hun auto de liefde

9feb 201613:15
  • Content
  • 3262 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Ruim 30 procent van de Nederlandse automobilisten ziet zijn auto als meer dan een vervoersmiddel. Volgens één op de zeven Nederlanders bestaat de perfecte partner niet, maar de perfecte auto wel. Bijna 12 procent beschouwt zijn auto als een goede vriend of vriendin. Bij verschillende Shell stations in Nederland kunnen automobilisten daarom deze week hun auto de liefde verklaren tijdens het Kiss Car Cam evenement.

Sanoma staat diep in het rood: 158 miljoen euro verlies

9feb 201610:46
  • Media
  • 5181 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkPrintMediaContent

nieuws Het Finse mediaconcern Sanoma heeft een slecht jaar achter de rug. De jaarcijfers over 2015 duiken fors in het rood: het bedrijf leed een verlies van 158 miljoen euro op een omzet van 1,7 miljard euro. Reden: afboekingen op goodwill en programmarechten, waaronder een afschrijving van 15 miljoen euro in het vierde kwartaal op de waarde van de Nederlandse tv-activiteiten.

Rob van Vuure mediawatcher bij MarketingTribune

9feb 201610:31
  • Media
  • 4886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TrendsDigitaalPrintJournalistiekMedia

nieuws De als ‘bladendokter’ bekend geworden hoofdredacteur en bladenmaker Rob van Vuure is vanaf deze maand 'mediawatcher' in MarketingTribune. Het vakblad heeft hem gevraagd in de nieuwe rubriek Mediawatch opvallende trends en ontwikkelingen in de wereld van on- en offline media te spotten en duiden.

3Sixtyfive richt zich totaal op influencer marketing

9feb 201610:30
  • Bureaus
  • 5192 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieVloggenSocial media

nieuws Creatief digitaal bureau 3Sixtyfive gaat zich helemaal richten op influencer marketing. Het bureau werkte bij de start in 2010 al met influencer marketing, maar heeft inmiddels ervaring opgedaan met uiteenlopende branches als fashion, travel, retail, food en finance. 'Influencers creëren aanwezigheid voor merken op nieuwe platformen.'

Talpa verkoopt The Voice Kids aan Canada

9feb 201610:01
  • Media
  • 4568 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentConceptTelevisieMedia

nieuws Televisieproducent Talpa heeft het format van The Voice Kids verkocht aan tv-zender TVA in Canada. Dat is de tweede grote klant in korte tijd, want onlangs meldde Talpa al dat Zee Network het programma gaat uitzenden in India.

Vincent Drubbel van Quadia naar Rednun

9feb 201609:02
  • Bureaus
  • 5087 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersSalesPersonaliaVideo

nieuws Vincent Drubbel is vanaf februari gestart als account director bij Rednun, een bureau gespecialiseerd in gepersonaliseerde video's. Hij komt van online videobedrijf Quadia, waar hij werkzaam was als manager Strategy & Concept.

Vijf voorbeelden van contentmarketing in de reisbranche

9feb 201607:45
  • Content
  • 2548 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsStorytellingContent

nieuws Van een online reisassistent tot een virtuele rondleiding op een cruiseschip. In een competitieve markt worden reisbureaus, vakantieparken en andere vakantieaanbieders steeds creatiever; ze trekken alles uit de kast om (potentiële) vakantiegangers te inspireren. Bekijk hier vijf voorbeelden van contentmarketing in de reisbranche.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content