Bugaboo oogst kritiek met Instagram-foto halfnaakt model

30jul 201500:03
  • Bureaus
  • 4289 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DoelgroepenSocial mediaContentBranded content

nieuws Kinderwagenfabrikant Bugaboo kreeg een vloedgolf aan kritiek over zich heen na het publiceren van een foto op het eigen Facebook- en Instagram-account. De foto toont het 23-jarige model Ymre Stiekema die in een bikini hardloopt achter een kinderwagen.

Marketeers zijn te bang om content te delen

29jul 201515:09
  • Content
  • 5663 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • TrendsInterviewBranded contentVideo

nieuws ‘Durf te delen" was één van de conclusies tijdens de HubSpot-roundtable begin juli georganiseerd door online marketing bureau Heuvel Marketing. Leonie van de Wolfshaar, moderne marketing consultant bij Heuvel Marketing, hielp mee met het organiseren van deze bijeenkomst. Haar ervaring is dat marketeers voorzichtig zijn met het delen van content. ‘Toch is het belangrijk om te durven delen. Als marketeer heb je je vast wel eens afgevraagd waarom je jouw kennis en 'geheimen' zou weggeven. Straks komt het in handen van de concurrent of weten klanten zelf hoe ze het moeten doen.’

Hoe opdrachtgevers weer positief over bureaus gaan praten

29jul 201512:56
  • Bureaus
  • 10402 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • CommunicatieStrategieKlantenReclameZakelijk

weblog De bureauwereld heeft het zwaar te verduren. Eerder schreef ik al dat consumenten weinig waarde hechten aan reclameboodschappen en nu blijkt uit Brits IPA-onderzoek dat bureaus en opdrachtgevers op gespannen voet met elkaar leven. Ze hebben anno 2015 vrijwel niets positiefs over elkaar te vertellen.

[Mediastrategie] ING en Mindshare koppelen SEA aan tv-inzet

29jul 201512:05
  • Media
  • 7976 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesMediastrategieOnline advertisingCommercialsMediabureau

nieuws ING Nederland dingt twee keer mee naar een Effie dit jaar. Maar hoe meet de bank zijn effectiviteit eigenlijk? Dat wordt duidelijk als je kijkt naar de huidige campagne 'Voorop lopen' (te nieuw om mee te dingen naar een Effie). Mediabureau Mindshare heeft diverse nieuwe technieken gebruikt om de media-inzet voor deze campagne zo innovatief en adaptive mogelijk te maken. MarketingTribune biedt een kijkje in de (media)keuken.

The Optimist wordt compleet Engelstalig

29jul 201510:39
  • Media
  • 6850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaMaatschappijJournalistiekPrint

nieuws Het internationale opinietijdschrift The Optimist, in 1995 nog opgericht onder de naam Ode, ondergaat opnieuw een fundamentele verandering: het blad wordt exclusief Engelstalig. Dat betekent dat de Nederlandstalige editie van dit van oorsprong Nederlandse magazine komt te vervallen.

VPRO komt met online experiment 'Super Stream Me'

29jul 201508:45
  • Content
  • 4708 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • JournalistiekVideoInteractieMakersTelevisie

nieuws Na de documentaireserie ‘Oudtopia’ en de documentaire ‘Een man weet niet wat hij mist’ zijn VPRO-programmamakers Tim den Besten en Nicolaas Veul dit najaar terug met de documentaireserie 'Super Stream Me' op NPO 3. In de serie onderzoeken Den Besten en Veul - geïnspireerd door het boek The Circle van Dave Eggers - de toekomst van sociale media door die vijf stappen vóór te zijn. Bewapend met een camera die alles wat zij doen live streamt, sturen zij drie weken lang, 24 uur per dag, hun dagelijks leven de wereld in.

Zeven manieren waarop contentmarketing verandert

29jul 201507:13
  • Content
  • 11266 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Virale marketingDigitaalTrendsOnderzoek

nieuws ‘Je weet dat contentmarketing een fantastische manier is om klantenbinding te ontwikkelen, merkbekendheid te vergroten en je doelgroep met precisie te bereiken. Daarom gebruik je het al een tijdje met behoorlijk resultaat. En nu? Net als alles is ook contentmarketing natuurlijk geen statisch gebeuren. Hoe ga je die veranderingen voorblijven? Leer dus veranderingen te voorspellen door de gebeurtenissen te herkennen die ze in gang zetten. Hier krijg je zeven veranderingen die volgend jaar hun weerslag op je werk gaan hebben.’ Aan het woord is marketingstrateeg Jef Bullas.

KPN steunt Canal Parade met Pridestream

28jul 201517:04
  • Media
  • 10312 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaVideoMVOEvenementDigitaal

nieuws KPN vertaalt zijn motto 'Voel je vrij' naar Gay Pride door homoseksuelen en sympathisanten wereldwijd de kans te bieden virtueel mee te varen met de Canal Parade in Amsterdam. Komende zaterdag 1 augustus vaart namelijk een 'lege' boot mee met een camera die het complete evenement 360 graden streamt. Zo is de botenparade voor iedereen via Pridestream.org digitaal te volgen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content