Copywriting voor mobieljes is vak apart: 6 tips

21apr 201507:23
  • Content
  • 395 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • WebsiteBranded contentCopywritingMobile

nieuws ‘Je hebt een interactieve site met een geweldig mobiel design. En dus vind je dat je klaar bent voor Google’s ‘mobilegeddon’. Nee dus. Bij alle opwinding over Google’s aanstaande update voor mobielvriendelijke zoekresultaten, zien marketeers één van de belangrijkste factoren over het hoofd: copywriting. We concentreren ons op mobiele bruikbaarheid, maar vergeten dat dat andere eisen aan teksten stelt. Contentmarketeers moeten begrijpen hoe en waarom mobiele content ertoe doet en hoe je teksten moet schrijven waar mobiele users van houden.’ Aan het woord is Neil Patel.

Crisis tussen directie en redactie Telegraaf Media Groep

21apr 201500:11
  • Media
  • 3197 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekMediastrategiePrintDigitaalZakelijk

nieuws De bom is gebarsten aan de Basisweg. De redactie van dagblad De Telegraaf, inclusief de invloedrijke hoofdredacteur Sjuul Paradijs, is op ramkoers met de directie van moederbedrijf TMG. Berichtgeving over de interne rel is naarstig verwijderd van de eigen website.

Contentmarketeers zorgen voor dagelijkse stroom ideeën

21apr 201500:05
  • Content
  • 2082 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentDialoogInteractie

weblog Enkele interessante suggesties over het verbeteren van je contentmarketingaanpak die ik onlangs las geef ik graag door: Communicatiemensen die een belangrijke bijdrage leveren aan de contentproductie voor een merk of instelling moeten wekelijks of maandelijks korte brainstromsessies houden met medewerkers uit de directe klantcontactsfeer. Omdat zij weten wat speelt. Omdat zij kunnen aangeven hoe klanten aankijken tegen het merk of de instelling en de visies of meningen die via allerlei kanalen worden geuit. Die meningen helpen om aan die visies en meningen de juiste invalshoeken te verbinden, om deze herkenbaar te maken en nog meer aanzetten tot interactie of dialoog.

Vincent van Gogh krijgt een eigen glossy (update)

20apr 201514:45
  • Media
  • 19438 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BrandingMerkenKunst & CultuurPrint

nieuws Sinds jongst leden donderdag heeft Neerlands bekendste kunstenaar Vincent van Gogh zijn eigen glossy. Vincent Magazine wordt een voorlopig eenmalig tijdschrift over bevlogenheid, talent en rebellie, geïnspireerd door Van Gogh. Aanleiding is de 125e sterfdag van de schilder, die dit jaar wordt gevierd. Formeel is het trouwens niet de allereerste Van Gogh-glossy: vorige maand werd die al uitgebracht door Corsief, maar dit is echt een heel ander tijdschrift geworden.

Anna Nooshin gasthoofdredacteur Metro Mode

20apr 201513:12
  • Media
  • 7979 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InspiratiePrintSocial mediaTrends

nieuws Fashionblogger Anna Nooshin zwaait als gasthoofdredacteur de scepter over de april-editie van Metro Mode. Aanleiding is haar boek ‘On Top’ waarin ze vertelt over haar leven en haar moderne manier van ondernemen. Deze editie verschijnt op vrijdag 24 april.

Eervolle Sabre-vermelding voor Leene Communicatie

20apr 201513:05
  • Content
  • 6515 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • JournalistiekAwardsCommunicatie

nieuws Leene Communicatie heeft een eervolle vermeldingen in de wacht gesleept voor de beste blog/opiniebijdrage in Europa in 2014. Dat is bekend gemaakt door het prestigieuze Holmes Report. Het ‘Certificate of Excellence’ is toegekend voor de opiniebijdrage die Leene Communicatie schreef in opdracht van de Rotterdamse Pauluskerk. Holmes Report reikt jaarlijks prijzen uit aan de beste communicatiebureaus van Europa op basis van concrete cases. Ruim 2.000 bureaus doen aan mee aan deze jaarlijkse competitie.

5 content marketing lessen uit het mkb

20apr 201512:53
  • B2b
  • 5791 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Creatie

weblog Je hoeft geen content marketeer bij Coca-Cola, KLM of Heineken te zijn om mooie dingen neer te zetten als content marketeer. In het mkb kun je als content marketeer ook genoeg voor elkaar krijgen. In deze blog de 5 content marketing lessen die ik als marketeer in het mkb tot nu toe heb geleerd.

Wendy van Dijk ontkent leegloop redactie Wendy

20apr 201512:44
  • Media
  • 6656 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaJournalistiekMakersPrint

nieuws Wendy van Dijk ontkent ten stelligste dat het rommelt op de redactie van haar 'positiviteits-magazine' Wendy. In korte tijd stapten hoofdredacteur Lenny Gerdes, artdirector Anneke Krull en redacteur Carolien Vader op. Het management van Van Dijk is ongelukkig met het verhaal dat vrijdag in De Telegraaf verscheen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content