Print en reorganisatie drukken omzet Sanoma

25jul 201410:54
  • Media
  • 39 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkPrintOnlineMedia

nieuws Het Finse mediaconcern Sanoma heeft de omzet in het tweede kwartaal met 4,5% zien dalen tot ruim 533 miljoen euro. De operationele winst, exclusief bijzondere posten, liep op jaarbasis met 2,6% terug tot 66,3 miljoen euro. Dat maakte Sanoma vrijdag bekend.

Reed Elsevier groeit tegen de stroom in

25jul 201409:35
  • Media
  • 842 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkOnlineMediastrategieMedia

nieuws Uitgeversconcern Reed Elsevier heeft in de eerste helft van dit jaar een nettowinst geboekt van 736 miljoen euro. Een atypisch resultaat voor de kwakkelende uitgeefbranche, want dit is een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf verwacht dat de winstgroei ook de tweede helft van het jaar doorzet.

BMW i lanceert eigen branded YouTube-kanaal

24jul 201414:00
  • Online
  • 4756 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoStorytelling

nieuws Bij een innovatieve, elektrisch aangedreven BMW i3 hoort vernieuwende marketingcommunicatie. Met de start van een eigen YouTube-kanaal wordt online het vizier gericht op potentiële kopers. BMW is hiermee het eerste automerk in Nederland dat een zogenoemd branded YouTube-kanaal inzet voor een submerk om een product uit te lichten, te laten beleven en daarmee te promoten.

NUV procedeert door tegen Tom Kabinet

24jul 201412:07
  • Media
  • 6559 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopE-commerceWebsiteOnline

nieuws Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) bereidt verdere juridische stappen voor tegen de verkoopsite van tweedehands e-boeken Tom Kabinet. Tegelijk zegt het verbond de dialoog aan te willen gaan met de beheerders van de website.

Recognizing the content business

24jul 201411:13
  • Content
  • 1987 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws De grootste uitdaging binnen contentmarketing is toch vaak de productie van voldoende en relevante content. Veel content zit bij de mensen en medewerkers van je bedrijf, maar hoe haal je dit naar boven? Wie maak je verantwoordelijk voor de content? Wie voert er een (kwaliteits)controle op uit? Kortom hoe integreer je het in het totale bedrijfsproces. Dit thema met deze vragen staan centraal op de Dag van de ContentMarketing op 20 november

LinkGist.nl: eerste Nederlandse content-monetizing service

24jul 201410:13
  • Content
  • 3394 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Verdienmodellen

nieuws Het monetizen van content wordt met de dag gebruikelijker. Steeds meer bedrijven, bloggers, nieuwssites en fora zien in dat er meer mogelijk is met de content die zij genereren, dan enkel en alleen informatie verstrekken. Met content valt geld te verdienen. Toch bestond er tot voor kort geen Nederlandse aanbieder van oplossingen voor automatische content-monetizing. LinkGist heeft een gratis service ontwikkeld die affiliate marketing gemakkelijk en toegankelijk maakt.

Nieuw creatief kookblog: Naar Eigen Smaak

23jul 201420:08
  • Content
  • 4936 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws In mei publiceerden 3 thuiskoks hun eerste voorjaarsrecepten op het kookblog 'Naar Eigen Smaak'. Elke vrijdag om 10 uur vind je op dit blog 3 verrassende seizoenrecepten waarin steeds 2 dezelfde ingrediënten zijn gebruikt.

Marketing Trendonderzoek 2014: contentmarketing verdringt social media

23jul 201410:43
  • Media
  • 18892 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentSocial mediaOnderzoekMarketing

nieuws Contentmarketing heeft verdringt social media verdrongen als opkomende marketingtrend. Dat blijkt uit het Marketingtrendonderzoek 2014 van adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites, waaronder MarketingTribune. Bijna de helft van de ondervraagde marketeers noemt het 'centraal stellen van de klant' de belangrijkste opgave in 2014. Vlak daarna volgen 'contentmarketing' en 'authenticiteit' als de onderwerpen waar de meeste marketeers zich in 2014 op zullen richten.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content