Grand Prix Content Marketing 2015 van start

7jul 201514:15
  • Content
  • 1811 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • EvenementAwards

nieuws De voorbereidingen voor de Grand Prix Content Marketing 2015 zijn inmiddels in volle gang. De inzendingtermijn is inmiddels gestart, de deskundige jury's zijn vrijwel compleet en de avond van de uitreiking is gepland. Noteer vast in de agenda: donderdag 19 november zullen in DeFabrique in Maarssen de Awards en Bekroningen worden uitgereikt. Na een succesvolle versie in 2014 wil de organisatie dit jaar een stapje verder; uiteraard in aantallen inzendingen, maar vooral ook in de professionaliteit van die inzendingen. Contentmarketing is een vakgebied dat in razende ontwikkeling is en dat komt tot uiting in de Grand Prix. Verantwoordelijk voor de inhoud van het prijzenfestival is, evenals vorig jaar, Bert Groothand.

DutchView Infostrada neemt Digital Media Services activiteiten van The Site en New Media Solutions over

7jul 201512:57
  • Bureaus
  • 1499 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Geen tag

nieuws Met ingang van 1 juli heeft DutchView Infostrada de Digital Media Services (DMS) activiteiten van The Site en New Media Solutions overgenomen. Met het samengaan van de activiteiten vindt een bundeling van kennis en ervaring plaats op het gebied van content preparation, packaging, filehandling en delivery.

Joe Pulizzi: Succesvolle contentmarketing vergt geduld

7jul 201509:03
  • Content
  • 2962 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • MarketingAccountabilityVerdienmodellenSalesBranded content

nieuws ‘De laatste 4 jaar had ik zo’n 200 keer de kans om over contentmarketing te praten in lezingen, workshops en webinars. En bij bijna al die gelegenheden zei ik: ‘Contentmarketing mislukt meestal niet door een gebrek aan content kwaliteit. De voornaamste reden is een gebrek aan consistentie of te vroeg stoppen’. De meeste marketeers willen dat eigenlijk niet horen. Door de overvloed aan informatie over contentmarketing willen ze vooral horen dat als ze werken volgens een redelijke strategie, ze binnen zes maanden succes zullen hebben. Maar dat gebeurt bijna nooit.’ Dit schrijft Joe Pulizzi op de site van The Content Marketing Institute.

Liefde maakt blind

7jul 201508:00
  • Content
  • 2368 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Print

weblog Het maken van een tijdschrift is voor de professional een feestje. Als een klant je de ruimte geeft voor een gedrukt magazine van 84 pagina’s dan mag de champagne open. Wat een uitdaging. Maar liefde kan ook blind maken. Als je de nieuwe uitgave van het Rabo-magazine Wijzer ontvangt, fronst het voorhoofd.

Contentcreatie heeft mensen nodig en geen robots

6jul 201509:17
  • Content
  • 5355 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • CommunicatieBranded contentMarketing

nieuws De toekomst van contentcreatie is een krachtige mix van technologie en techniek. De meeste organisaties omarmen de technologie, dus de techniek heeft voor de komende jaren prioriteit. Marketeers zullen beseffen dat de dagen dat je het eerst of het hardst moest roepen achter ons liggen, en stoppen met het zoeken naar shortcuts en efficiency die de kwaliteit aantasten. Ze zullen in plaats daarvan mensen aannemen opleiden en promoveren die creatief briljant en vruchtbaar kunnen zijn. Dit schrijft Jay Acunzo op de site van The Content Marketing Institute. Acunzo is vice-president van Nextview Ventures.

Mag een literair vertaler zelf kiezen?

5jul 201500:05
  • Content
  • 9936 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • PersonenPrint

weblog We hebben dagelijks te maken met vertalingen, vaak zonder er ons van bewust te zijn. Want meestal wordt er bij een vertaling niet gezegd dat het een vertaling betreft, en vaak wordt een vertaler überhaupt niet genoemd. Hoe anders is het wanneer we het hebben over literatuur. Want wanneer we buitenlandse literatuur lezen is het maar al te duidelijk dat er een literair vertaler op heeft zitten zwoegen. Natuurlijk omdat we weten dat buitenlandse auteurs niet in het Nederlands schrijven, maar ook omdat je bij een vertaald boek soms merkt dat het een vertaling betreft.

Opbouwen van een fanbase

4jul 201511:00
  • Content
  • 13746 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • DialoogVideoDoelgroepen

weblog Fans zorgen er voor dat artiesten bestaanszekerheid hebben in de muziekindustrie. Hoe meer fans, des te groter de kans dat er geld wordt uitgegeven aan de muziek die artiesten maken. Als je een artiest als startende onderneming zou bestempelen, dan zouden de fans de klanten zijn. Net zoals in een startende onderneming moet je eerst een klantenkring (fans) opbouwen, immers kent niemand je nog. Dit is een proces dat zowel bij een onderneming als artiest altijd onderdeel zal zijn van je loopbaan. Je zult dus moeten beginnen met het opbouwen van je eigen fanbase.

Foodbrigade van Sligro wint Dutch PR Award

3jul 201511:03
  • Content
  • 23012 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoAwardPRBranded content

nieuws Foodbrigade is bij de Dutch PR Awards in de prijzen gevallen. Het contentplatform, gemaakt door LVB Networks in opdracht van Sligro, bleek gisteravond de beste PR-strategie in huis te hebben in de categorie Business to Business. Het domein dat Sligro kiest is: horecaondernemers zakelijk slimmer maken. Wekelijks kan het platform rekenen op ruim 5 duizend bezoekers, waardoor het afkoerst op 250 duizend bezoekers per jaar. De aanpak behelst een zeer brede mix van PR-technieken, waaronder een contentsite, free publicity, video-kanaal, social media, e-mail nieuwsbrief, narrowcasting.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content