[Interview] oud-MT hoofdredacteur Rupert Parker Brady

28jan 201500:15
  • Algemeen
  • 517 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het achtste interview met oud-MT hoofdredacteur Rupert Parker Brady. In november 1994 begon Parker Brady na een carrière bij de radio als redacteur bij NieuwsTribune. ‘Wim Andréa was hoofdredacteur en in 1997 heb ik het kwartaalblad RetailTribune opgezet. Vanaf november 1998 presenteerde ik een jaar lang een wekelijkse NieuwsTribune-rubriek over communicatie op de nieuwe zakenzender Business Nieuws 1395 AM. In april 2000 stapte hoofdredacteur Hugo de Klerk met ruzie op en ik werd gevraagd hem op te volgen. Tot mijn verrassing werd NieuwsTribune enkele maanden later verkocht aan Reed Business in Amsterdam.’

El Contento wil happy fans

28jan 201500:10
  • Content
  • 424 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • InteractieNieuwkomers

nieuws Bert Groothand en André Bisschop zijn 2015 goed begonnen. Bisschop, voormalig creative director van ondermeer MediaPartners en Axioma. Groothand was ondermeer hoofd communicatie van SNS REAAL en ING HR Nederland. Zij begonnen El Contento, bureau voor contentmarketing of zoals ze zelf zeggen contentologie, is na een periode van voorbereiding, op 1 januari. Met een kantoorpand aan de Parklaan in Haarlem, prospects, klanten, internet en een koffiezetapparaat. De heren zijn trots en blij. Tijd voor een uitgebreider gesprek over wat El Contento precies doet en inhoudt en waarvoor u bij hen terecht kunt.

Rens Bosma brengt muziek op Branded Content Event

27jan 201518:16
  • Content
  • 16490 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Branded contentVideo

nieuws Rens Bosma, spreker op het Branded Content Event dat op 29 januari 2015 in Utrecht plaatsvindt, werkt nu anderhalf jaar bij Universal Music, waar hij verantwoordelijk is voor brand partnerships. ‘Vanuit ons team zetten we samenwerkingen op tussen merken en artiesten, dat veel branded content als output oplevert. Mijn expertise zit denk ik in het goed aan elkaar weten te knopen van twee aparte werelden. Ik maak de soms wat ingewikkelde wereld van de muziekindustrie toegankelijk voor merken en hun bureau’s.’

BNR Nieuwsradio werkt samen met vloggers van jongerenplatform IntoConnection

27jan 201515:09
  • Media
  • 3502 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVideoRadioMediaPartnership

nieuws BNR Nieuwsradio gaat een content-samenwerking aan met het internationale jongerenplatform IntoConnection. Dagelijks is er een interview van een videoblogger van het platform te zien op BNR.nl. Daarnaast zal binnenkort een aantal van de jonge BNR-redacteuren als vloggende expert optreden in de online show van IntoConnection.

Rabobank deelt 80 lokale verhalen op abri-posters

27jan 201513:11
  • Content
  • 3408 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingBranded contentCampagnes

nieuws Rabobank start volgende week met een abri-campagne. Op de abri’s vertellen mensen hoe zij hun regio, stad of dorp sterker maken en wat de rol van de bank daarbij is. In totaal komen er 7 duizend abri-posters met 80 verhalen uit de praktijk die deel uitmaken van de Rabobankcampagne ‘Een aandeel in Elkaar’. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen.

Snapchat zoekt samenwerking met mediabedrijven

27jan 201512:39
  • Media
  • 4971 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekContentOnlineAppsMedia

nieuws Fotodienst Snapchat werkt aan een nieuw platform in zijn app waar media redactionele content kunnen aanbieden. In eerste instantie gaat het om een samenwerking met enkele toonaangevende Amerikaanse media, waaronder CNN, ESPN, National Geographic, Vice en Yahoo.

EPiServer en Ektron gaan fuseren

27jan 201512:00
  • B2b
  • 3238 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • KlantOnline

nieuws Het Zweedse EPiServer en het Amerikaanse Ektron gaan fuseren. Door hun technologische oplossingen en brede partnerecosysteem samen te brengen, ontstaat een nieuwe partij in de softwaremarkt voor digital experience. De nieuwe Digital Experience Cloud is een vrucht van de fusie. De beslissing om samen te gaan wordt ondersteund door software-investeringsclub Accel-KKR, die achter beide bedrijven staat.

Social media stuwen verkopen in de fashionindustrie

27jan 201509:46
  • Online
  • 2973 x gelezen
  • Link
  • Aleksandra Andjelic
  • Social media

weblog Binnen de online marketingcommunicatiemix zijn social media en contentmarketing veel gebruikte middelen. Het merendeel gebruikt social media om het imago van de producten en de organisatie te versterken. Het doel is de klantrelatie versterken en de autoriteit te vergroten. Maar met social media en contentmarketing kan een organisatie zoveel meer bereiken. Bijvoorbeeld het verhogen van sales, zoals ook in de fashionwereld gebeurt.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content