Avenue: waanzinnige pruik rondom opgerold stuk kippengaas

11feb 201600:05
  • Media
  • 2455 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MediaMerkenTrendsPrint

weblog Het gonsde in de sociale media over de eenmalige heruitgave van het beroemde Nederlandse tijdschrift Avenue. Uitgever van gesponsorde tijdschriften Jaap Holtzapffel zette de nieuwe media succesvol in voor de promotie van de oude. Er vormde zich onmiddellijk een digitaal anti-lichaam van voormalige medewerkers die afstand namen. Volgens hen was de nieuwe Avenue de oude volstrekt onwaardig. Een betere PR-stunt buiten zijn eigen invloed kon Holtzapffel als commercieel media-ondernemer zich niet wensen. Publiek en professionals werden nog meer geprikkeld door dit retro-tijdschrift over de overleden koningin van de Nederlandse glossies, zoals de Avenue vaak weemoedig wordt genoemd.

Zes tips voor contentmarketing: onaantrekkelijk wordt aantrekkelijk

10feb 201612:50
  • Content
  • 4619 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsDigitaalContent

nieuws Als marketeer of ondernemer is het je werk om de producten en diensten die je aanbiedt, zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren. In sommige branches is dat gemakkelijk, maar wat als de branche waarin je werkt saai, flets en simpelweg onaantrekkelijk is? The Entrepreneur geeft zes tips om ook deze producten tot leven te wekken.

NU.nl is meest waardevolle nieuwssite van Nederland

10feb 201612:37
  • Media
  • 7232 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikNieuwsmediaPROnderzoekJournalistiek

nieuws Nu.nl is de meest waardevolle nieuwssite van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Coosto. Een gemiddeld bericht op de site is omgerekend 885 euro waard. De nieuwssites van De Telegraaf en AD volgen op respectabele afstand.

Grote restyling: 75-jarig Parool beleeft 'hergeboorte'

10feb 201611:09
  • Media
  • 8027 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPrintMediaNieuwsmediaBranding

nieuws Het Parool is herboren. Op 10 februari 2016, de dag van het 75-jarig bestaan van de voormalige verzetskrant, is het nieuwsmerk compleet gerestyled: een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's. Zowel inhoudelijk als qua vorm ging Het Parool helemaal op de schop.

IDTV ontwikkelt 'short-format' productie voor LINDA.tv

10feb 201610:09
  • Media
  • 6463 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentDigitaalTelevisieMobile

nieuws Op LINDA.tv is sinds deze week de nieuwe IDTV-productie 'Tatoeage Blamage' te zien. Een online programma waarin tattoodragers vertellen over hun drama-tattoo en waarom zij er vanaf willen.

Wayne Parker Kent start reclamebureau WPK

10feb 201609:39
  • Bureaus
  • 6044 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MediaStrategieContentOnline

nieuws Het Amsterdamse online mediabedrijf Wayne Parker Kent, bekend van titels NSMBL, Beautify en Froot, lanceert deze week een eigen reclamebureau. Het bureau heet WPK The Agency en is gespecialiseerd in contentmarketing. Wayne Parker Kent startte vorige jaar ook al een eigen afdeling voor media-sales en wil uitgroeien tot een leidend online mediabedrijven in Nederland.

[Stelling van de week #6] 'Met weinig budget kun je toch starten met contentmarketing'

10feb 201609:15
  • Content
  • 5241 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • ContentDoelgroepen

nieuws Kleine initiatieven kunnen grote betekenissen hebben. Maar het kan net zo goed zijn dat grote campagnes nauwelijks indruk maken. Hoe belangrijk is het budget om je doelgroep aan te kunnen spreken? Is er veel geld, tijd en energie nodig om content te maken waarmee je de interesse en betrokkenheid van jouw doelgroep te realiseren? De stelling van deze week is 'Met weinig budget kun je toch starten met contentmarketing?' Is dat zo of moeten we de kosten van een goede contentstrategie niet onderschatten? Vakmanschap is meesterschap en daar hangt een prijskaartje aan zou je denken. Of valt dat mee?

[Interview] 'Voetbalbeleving bij contentfabriek VI'

9feb 201615:15
  • Content
  • 7557 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InterviewVideoContent

nieuws Partnerships en bijbehorende branded content zijn sleutelbegrippen in de marketingstrategie van Voetbal International dit jaar. Ouderwetse advertenties gaan op de helling en de geprinte oplage is niet meer heilig. VI gaat voor uitgeven anno nu met onder meer videomarketing, eigen evenementen, partnerships en zichtbaarheid langs de velden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content