Eerlijke contentmarketing duurt het langst

4mrt 201508:08
  • Content
  • 580 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MarketingBranded contentOnderzoek

nieuws Consumenten verwachten steeds meer dat bedrijven en organisaties transparant zijn en open kaart spelen in hun communicatie. Maar hoe reageren consumenten wanneer een merk zelf aangeeft dat een product beperkingen heeft, of dat er bijvoorbeeld veel calorieën inzitten? Hiernaar is nog weinig onderzoek gedaan. HvA-docent-onderzoeker Joris Demmers zette een groot onderzoek op om in kaart te brengen wat dit voor de marketing betekent.

Even wandelen door een darm

3mrt 201516:53
  • Zorg
  • 2886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
  • ZiekenhuisPatiëntrelatie

nieuws Het klinkt niet heel fris, maar alles in het kader van patiëntencommunicatie: maak een wandelingetje door een darm en ervaar hoe de menselijke dikke darm er van binnen uitziet. Het kan in Ziekenhuis Gelderse Vallei.

Lesjes old school journalistiek voor contentmarketeers

3mrt 201516:52
  • Content
  • 3867 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Branded contentJournalistiekOnderzoek

nieuws Het internet heeft het journalistieke vak drastisch veranderd, maar contentmarketing kan als nieuwe discipline veel leren van ouderwetse journalisten. Dat is de mening van content- en social marketeer Aaron Agius. Wat er te leren valt legt hij in onderstaand artikel uit. Het doel van de tips is om als contentmarketeer een betere relatie én een vertrouwensband met de lezer te krijgen.

Stradivarius sluit samenwerking met Zanox

3mrt 201516:15
  • B2b
  • 4971 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • WebwinkelMerken

nieuws Internationaal opererend modemerk Stradivarius heeft een exclusieve samenwerking gesloten met performance marketing netwerk Zanox. Stradivarius is onderdeel van het Spaanse modeconcern Inditex, een van de grootste fashion retail-groepen in de wereld.

Berenschot: bedrijven bang voor imagobeschadiging

3mrt 201512:14
  • Content
  • 3367 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Big dataOnderzoekKlant

nieuws In 77 procent van de Nederlandse boardrooms staat imago bovenaan de agenda. Nederlandse bedrijven maken zich grote zorgen over hun reputatie en imago. Zij vrezen dat negatieve publiciteit een catastrofale impact op de sales in hun bedrijf of sector kan hebben. Dit blijkt uit het onderzoek Strategy Trends 2015 dat organisatieadviesbureau Berenschot onder 323 ondernemers, bestuurders en topmanagers hield.

Head Office NL versterkt digitale expertise

3mrt 201510:31
  • Content
  • 2334 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • NieuwkomersContent

nieuws Head Office NL heeft haar digitale kennis verder uitgebreid door vier nieuwe digitale experts aan haar team toe te voegen: manager digital Maarten Bas Backer, online projectmanagers Myra van Bladel en Marcel Slok Soede en interaction designer Robin Landweer. De komst van deze specialisten past geheel in de strategie die Head Office NL vorig jaar heeft ingezet om een full service content marketing bureau te kunnen zijn.

Lewis PR koopt digital marketingbureau Piston

3mrt 201509:26
  • Bureaus
  • 4218 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZoekmachinePRZakelijkStrategieMediabureau

nieuws Lewis PR heeft het Amerikaanse digital marketingbureau Piston overgenomen. Piston is gespecialiseerd in SEO, SEM en display advertising, mediaplanning en inkoop, analyse en creatieve design services. Na deze overname heeft het bureaunetwerk een wereldwijde omzet van meer dan 72 miljoen dollar. Piston zal opereren als onderdeel van de digitale marketingdivisie Lewis Pulse.

[Startups] Oscar den Ouden over Merktroubadour

3mrt 201508:32
  • Bureaus
  • 4004 x gelezen
  • Link
  • Dewi Smeenk
  • Branded contentPRNieuwkomersInterview

nieuws In de aanloop naar het Cross Media Congres doen we een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Oscar den Ouden, mede-oprichter van Merktroubadour.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content