'Leren van' concept van ZB wint PBM prijs

29mei 201516:16
  • Content
  • 1834 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalAwardsMarketingPrintCampagnes

nieuws Als pensioenfonds niet communiceren over pensioen, maar over gastvrijheid, neuromarketing en duurzaam ondernemen? En daarmee dus wel die topbestuurders bereiken? Deze lef wordt gewaardeerd. Niet alleen met een Grand Prix Content Marketing award 2014, of door de (kritische) doelgroep zelf met een rapportcijfer van 7,5 tot 8,0 en een loyaliteitspercentage van 86 procent. Maar nu ook bij de PBM Communicatieprijzen.

Originele kerstwens van Gerard en Daisy in vervulling bij Ikea

29mei 201515:58
  • Content
  • 2843 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CampagnesStorytelling

nieuws Je trouwdag vieren met een ontbijt bij Ikea Amersfoort. Dat was de kerstwens van Gerard van de Kamp (23) en Daisy Gerritsen (21) uit Bunschoten die vandaag in vervulling ging. Het bruidspaar werd om 10.00 uur ontvangen door een erehaag van Ikea medewerkers en kregen een feestelijk ontbijt geserveerd.

Zandbeek als eerste in zee met het CMI

29mei 201509:34
  • Content
  • 6346 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentDigitaalTrendsOnderzoek

nieuws Het komende half jaar gaan alle contentspecialisten van Zandbeek aan de slag met het online trainingsprogramma van het toonaangevende, Amerikaanse Content Marketing Instititute (CMI). Hiermee heeft het bureau een wereldwijde primeur. ‘Zandbeek is niet alleen het eerste bureau in Nederland dat zich heeft ingeschreven voor CMI’s online trainingsprogramma, maar ook wereldwijd de eerste die er bedrijfsbreed mee aan de slag gaat’, aldus Joe Pulizzi, oprichter van het CMI.

[Interview] Henk Jacobs en Mirjam Brinks van Scripta

29mei 201508:54
  • Content
  • 2128 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • DigitaalVideoPrintStorytellingInterview

nieuws Contentmarketingbureau Scripta Communicatie ontstond eind 2010 uit de fusie van online video- en multimediaproducent Castel en creative storyteller Scripta Media. Directeur/eigenaar Henk Jacobs: ‘Met de kennis van nu weten we dat dit een heel gelukkig huwelijk is, waarin alle ambities op gebied van branded journalism, online video en visual storytelling naadloos samenkomen. Of dat nou strategie was of geluk weet ik niet.’ ‘Feit is dat contentmarketing steeds zwaarder leunt op digitale platforms, online video en social marketing’, vult content director Mirjam Brinks aan. Die skills hebben we de afgelopen jaren heel bewust bij elkaar gebracht.’ Reden genoeg om beide contentmarketeers eens nader te polsen over hun visie op de markt en het vak.

Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol

28mei 201515:44
  • Media
  • 8688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTelevisiePersonen

nieuws Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl ontving woensdag uit handen van RTL-directeur Erland Galjaard het eerste exemplaar van 'Graven in een rijk leven'. Te Nuijl schreef deze biografie over tv-tycoon John de Mol vanwege diens zestigste verjaardag. In het boek komen zestig zakenrelaties, medewerkers en vrienden aan het woord over Neerlands meest succesvolle tv-ondernemer.

Regionale omroepen centraliseren marketing en organisatie

28mei 201511:35
  • Media
  • 8357 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPolitiekRadioTelevisieMarketing

nieuws De dertien regionale omroepen gaan meer samenwerken om zo tegemoet te komen aan de door staatssecretaris Dekker opgelegde bezuiniging van 17 miljoen euro. Daardoor verdwijnen er 150 tot 180 banen. Afdelingen als personeelszaken, financiën en marketing van de verschillende omroepen worden de komende jaren samengevoegd in vijf clusters. De redacties worden niet samengevoegd.

Social highlights van mei

28mei 201509:25
  • Online
  • 6145 x gelezen
  • Link
  • Social Embassy
  • Social media

weblog In mei legden alle social media-platformen een ei; er waren veel ontwikkelingen deze maand. Trijntje lag onder vuur, YouTube vierde zijn 10de verjaardag en David Beckham kreeg ‘wat’ volgens zijn recent gelanceerde Instagram-account. We zetten al het nieuws voor je op een rij.

[Tips] Hoe je stagnerende blogs weer aan de praat krijgt

28mei 201508:32
  • Content
  • 4102 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentMarketingDigitaalCommunicatie

nieuws Toen Andrianes Pinantoan marketing directeur werd van bureau én opleidingsinstituut Canva, was met name de Canva’s blog Design School een groot succes. Vanaf de lancering op 8 november 2014 kreeg werden de blogs die Canva publiceerde binnen twee maanden door 269.714 mensen gelezen. Daarna stagneerde de belangstelling voor de blogs. ‘Begin februari 2015 begonnen we met een nieuwe strategie, waarmee we binnen de twee maanden op 800.00 lezers zaten. We deden nogal wat experimenten om uit te vinden wat de voornaamste motor van de groei was – samen met een aantal aanpassingen van onze ideeën’, aldus Pinantoan op de site van The Content Marketing Institute. Hij geeft zeven tips hoe je een stagnerend blog weer aan de praat krijgt. 'De beste content zit op het snijvlak van je eigen passie en de interesse van de doelgroep.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content