Contentmarketing in Engeland: cijfers

24apr 2014
  • Content
  • 3125 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Onderzoek

nieuws Onze collega’s in Engeland, van The Content Marketing Association, hebben een nieuwe studie gepresenteerd naar de staat van de Britse contentmarketing. Conclusie? “For those using content marketing: 20p in every marketing, £1 goes on content”. Bekijk de slideshare-presentatie van de executive summary en de infographic met de conclusies om de cijfers in je eigen voordeel te gebruiken; als je het nut van contentmarketing moet aantonen!

Dr. Pepper en real-time brand storytelling

23apr 2014
  • Content
  • 4973 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Storytelling

nieuws WWDPD? Het uitgangspunt in de (content)marketingstrategie van Dr. Pepper is: “What would Dr. Pepper do?” Dit betekent dat Dr. Pepper verhalen probeert te vertellen die passen bij het mantra van het merk: “being one of a kind”. Want tegenwoordig maakt het mensen niet meer uit wat je verkoopt, maar waarom je het verkoopt.

Hashtag met tips voor reizigers Etihad Airways

23apr 2014
  • Online
  • 3610 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaInteractie

nieuws Gisteren liet Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, weten dat ze reizigers voortaan persoonlijke reistips gaan geven via social media, onder de hashtag #EtihadSuggests. Het online team van de luchtvaartmaatschappij staat dag en nacht klaar.

Voetbal International stapt in betaalde online content

22apr 2014
  • Media
  • 7843 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineVoetbalJournalistiek

nieuws VI Premium is de nieuwe online service van Voetbal International, die begin mei wordt gelanceerd. VI Premium is een forse uitbreiding van de website en apps van VI, waar het magazine en het actuele voetbalnieuws samenkomen. Abonnees van het weekblad krijgen gratis toegang. Alle andere voetballiefhebbers kunnen voor 7,99 euro per maand lid worden.

Content marketing case: 'Gewoon over Geld' van Freo

22apr 2014
  • Content
  • 4858 x gelezen
  • Link
  • Peter Boots
  • ContentOnline betalen

weblog Praten over hoeveel een ander verdient of uitgeeft vinden we bijzonder interessant. Een gesprek over wat we zelf verdienen en uitgeven gaan we liever uit de weg. En al helemaal als het gaat over geld lenen en schulden. Met het contentplatform Gewoon over Geld wil kredietverstrekker Freo deze onderwerpen open op tafel leggen. Een interview met Maartje – Claassen Eradus, content marketeer bij Freo.

Marketingtrendonderzoek 2014: Klant als kompas in 2014

22apr 2014
  • Algemeen
  • 17767 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • OnderzoekTrendsKlantContent

nieuws 45% van de marketeers noemt het centraal stellen van de klant de belangrijkste opgave in 2014. Samen met contentmarketing en authenticiteit is klant centraal het onderwerp waar de meeste marketeers zich in 2014 op zullen richten. Dat blijkt uit het 11de Marketingtrendonderzoek van Berenschot waar meer dan 360 marketeers aan deelnamen en dat vandaag gepubliceerd wordt in het vakblad MarketingTribune.

Wrap it up; contentmarketing anno straks

22apr 2014
  • Content
  • 5271 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • VerdienmodellenTrends

weblog Ik reisde een week door New York, San Francisco en Los Angeles, waar ik aan tafel mocht met de directies van Furious Minds, ESPN, NBC, Kickstarter, Comcast, Viggle, Aereo, Viacom, CBS Interactive, Google, YouTube, Trident Capital, Oyaala, Fox, Facebook, Twitter, Rovi, Samsung en Net2TV. Zo ik al gehoopt zou hebben op de ultieme, generiek toepasbare strategische route in de contentmarketing anno straks, dan bleek die hoop dus ijdel.

De eigenwijze klasse

18apr 2014
  • Bureaus
  • 27957 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • CreatieKlantenMakers

weblog De lezers van dit blog komen van twee kanten. Leveranciers van creatieve concepten aan de ene en afnemers daarvan aan de andere kant. Ik heb de afgelopen jaren mijn kritiek gericht op de creatieve kant. Met het nieuwste Interbrand lijstje in de hand echter, waarin Nederlandse retailmerken een uitzondering zijn, moet mij vooral iets van het hart over de klanten de laatste tijd.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content