Winnaars Grand Prix Content Marketing 2014

20nov 201420:40
  • Content
  • 236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Awards

nieuws De winnaars van de Grand Prix Content Marketing zijn bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in DeFabrique te Utrecht. Volgens René Repko, Chief Marketing Officer van Rituals en voorzitter van de eindjury van de Grand Prix Content Marketing, bewijst het recordaantal inzendingen dat de opmars van het vakgebied niet meer te stuiten is. ‘Ook als je kijkt naar de kwaliteit van de winnaars. Je kunt dan niet anders dan constateren dat contentmarketing volwassen is geworden. Topwerk van topmerken, die hiermee laten zien wat je als organisatie met een doordachte contentmarketingstrategie kunt bereiken.’

Videoverslag: Top Consumer Trends 2015

20nov 201409:00
  • Algemeen
  • 4728 x gelezen
  • Link
  • Peter Heshof
  • Trends

nieuws Daar waar jonge creatieve mensen uit de hele wereld samen komen, zie je de eerste uitingen, tekenen en producten van de veranderende tijdgeest. Daarom maakt Peter Heshof ieder jaar een trendreis naar deze plekken. Dit jaar ging hij reis naar San Francisco, Los Angeles en New York. Op basis van zijn observaties en tientallen gesprekken bepaalde hij zes consumententrends die ook voor Nederland relevant zijn. Hieronder zijn videoverslag.

Nederlander ziet relatie met merken als eenrichtingsverkeer

20nov 201408:40
  • Content
  • 1576 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekMerkenStorytelling

nieuws Om wederzijds voordeel te creëren, moeten merken transparanter zijn, een duidelijke missie hebben en de consument meer betrekken bij product- en dienstontwikkeling. Dit blijkt uit de door Edelman gepresenteerde Brandshare-resultaten. Met de tweede editie van dit jaarlijkse, wereldwijde onderzoek wil Edelman inzichten bieden in de continu veranderende relatie tussen merken en consumenten.

[Epica Awards] Pareltjes van goud

19nov 201409:15
  • Algemeen
  • 4437 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Awards

nieuws Epica Awards doet de jurering dit jaar in Amsterdam in samenwerking met MarketingTribune. Dit jaar zijn er maar liefst 3.422 inzendingen. De shortlist wordt deze week in Amsterdam beoordeeld voor de gouden, zilveren en bronzen Epica, en uiteraard voor vier Grand Prix. Inzendingen zijn er voor 15 categorieën waaronder TV, Press Ad, Outdoor, Digital en Mobile,DM tot Integrated Campaigns. Nieuw dit jaar zijn de categorieën Copywriting en Branded Content.

Mercurs 2014: het recept voor een winnend tijdschrift

19nov 201408:07
  • Media
  • 4137 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintAwardsVideoMedia

nieuws Wat is het recept voor een prijswinnend magazine? Het antwoord op die vraag komt vermoedelijk op 10 december bij de uitreiking van de Mercurs 2014. De organisatie maakte alvast een video om deze discussie aan te zwengelen: hoe brouw je het ideale tijdschrift?

Skyscanner: IJsland, Colombo en Seoul populair onder Nederlandse reizigers

18nov 201415:48
  • Online
  • 7618 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Zoekmachine

nieuws IJsland, Colombo (Sri Lanka) en Seoul (Zuid-Korea) zijn volgens de wereldwijde reiszoekmachine Skyscanner de drie vakantiebestemmingen die in 2015 onder Nederlanders het snelst groeien in populariteit. Ook Brazilië, Myanmar (voormalig Birma), Nicaragua en Siem Reap in Cambodja mogen zich komend jaar verheugen op meer Nederlandse vakantiegangers. Skyscanner maakte een analyse van het online zoekgedrag in de afgelopen drie jaar. Deze analyse combineerde de reiswebsite met kwalitatief onderzoek door trendonderzoekers The Future Laboratory en Trendhunter.

Epica: goud en zilver voor Nederland

18nov 201414:05
  • Algemeen
  • 9656 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Awards

nieuws Wieden+Kennedy Amsterdam hebben met ‘The Odessey’ voor Heineken een gouden Epica gewonnen. Achtung! sleepte zilver binnen met de inzending ‘Her First Concert’ voor Vodafone. Epica Awards doet de jurering dit jaar in Amsterdam in samenwerking met MarketingTribune. Meer nieuws volgt zo snel mogelijk.

De nieuwe journalistiek van VICE: Guantanamo Bay

18nov 201411:56
  • Media
  • 7861 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaOnlineContentJournalistiekStorytelling

nieuws VICE lanceert vandaag ‘Behind the Bars: Guantanamo Bay’, een redactionele serie geschreven door huidige en voormalige gedetineerden, plus werk van toonaangevende figuren uit de wereld van literatuur, kunst, media en politiek, waaronder Jeremy Paxman, Irvine Welsh, Reza Aslan en John le Carré. Met meer dan 30 originele artikelen is ‘Behind the Bars’ een zeldzame blik achter de schermen van de meest beruchte en meest geheimzinnige plek op aarde: de Guantanamo Bay-gevangenis.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content