[marketing science] Klein budget, grote impact

3sep 201506:00
  • Online
  • 179 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Strategie

nieuws Er is niet veel marketingbudget nodig om impact te maken. Door slim gebruik te maken van user generated content (UGC) is het ook voor bedrijven met (relatief) weinig financiële middelen mogelijk om een groot publiek te bereiken. Maar heeft het ook impact op het bedrijfsresultaat? (foto header is een detail van een foto gemaakt door Bram Koster - @bramkoster - tijdens #emptyrijks)

Noise maakt overheidscampagne tegen discriminatie

3sep 201500:43
  • Bureaus
  • 1993 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijPolitiekSocial mediaCampagnesCommercials

nieuws De nieuwe landelijk campagne tegen discriminatie is woensdag gelanceerd door minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Amsterdamse reclamebureau Noise bedacht de campagne. Het thema maakt een duidelijk statement: 'Zet een streep door discriminatie.'

SpotX nieuwe naam van videoplatform SpotXchange

3sep 201500:11
  • Media
  • 2058 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Online advertisingVideoMiddelenReclame

nieuws Het snelgroeiende platform voor programmatic video SpotXchange gaat voortaan als SpotX door het leven. Voor het bedrijf vormt deze naamswijziging de laatste stap in de transitie van video exchange naar een geïntegreerd platform.

Toon van Eneco & RTL Woonmagazine creëren samen content

2sep 201515:16
  • Content
  • 4935 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentSocial mediaTelevisieVideo

nieuws Toon® van Eneco en RTL Nederland slaan voor het derde seizoen de handen ineen met een samenwerking rond het woon- & lifestyleformat RTL Woonmagazine. Het komende seizoen wordt het format verrijkt met een extra online content laag. Presentator en binnenhuisarchitect Michiel de Zeeuw wordt binnen deze nieuwe samenwerking spokes person voor Toon van Eneco. Als dé expert op het gebied van wonen geeft hij op TV en via diverse online video’s relevante woontips, waarin de verschillende USP’s van Eneco’s intelligente thermostaat Toon zijn geïntegreerd. Thema’s als woongemak, duurzaamheid en design staan hierin centraal.

Aandeel lineair tv-kijken zakt onder 40%

2sep 201514:09
  • Media
  • 6344 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaKijkcijfersOnderzoekTelevisieBereikVideo

nieuws Lineaire televisie beleeft een opvallende neergang. In een half jaar tijd daalde de lineaire kijktijd onder Nederlanders van 47 naar 39%. Het klassieke tv-kijken legt het steeds nadrukkelijker af tegen filmpjes op internet of uitgesteld kijken.

Pensioen aan de man brengen is geen bier verkopen

2sep 201514:07
  • Content
  • 5144 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Op 10 september presenteert Kornelis Wetsema zijn boek ‘Bier verkopen kan iedereen’, waarin hij interviews met pensioencommunicatieprofessionals gebundeld heeft, aangevuld met eigen inzichten. Voor het boek sprak hij met twintig specialisten. De interviews staan op zich, maar vertellen samen een verhaal. Hoe het anders kan. Hoe het beter moet.

MassiveMusic ontwikkelt muzikale identiteit voor UBS

2sep 201511:58
  • Bureaus
  • 7009 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MuziekCampagnesInspiratieMerkenCreatie

nieuws UBS heeft een nieuwe muzikale identiteit geïntroduceerd als onderdeel van de wereldwijde rebranding van de bank. De gerenommeerde bankengigant was bezig met een wereldwijde rebranding en vroeg muziekbureau MassiveMusic om hier een essentiële bijdrage aan te leveren in de vorm van een muzikale identiteit die aansluit bij de mondiale aanwezigheid en geschiedenis van het merk UBS. Dat vertaalde zich in drie akkoorden.

Paul Jansen: 'Telegraaf verzelfstandigt deelredacties'

2sep 201509:09
  • Media
  • 6791 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediastrategieZakelijkJournalistiekMediaPrint

nieuws Dagbad De Telegraaf zet de omstreden plannen door om vijf deelredacties te verzelfstandigen: Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Autovisie krijgen een eigen hoofdredacteur en kunnen meer eigen activiteiten gaan ondernemen, bijvoorbeeld online. Dat bevestigt de deze week begonnen Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen in een interview met NRC Handelsblad.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content