SPOT ziet herstel van tv-markt, reclamebestedingen groeien naar 964 miljoen euro

4mrt 201512:31
  • Media
  • 1563 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTelevisieBereikVideoOnline advertising

nieuws De netto bestedingen voor tv-reclame zijn in 2014 uitgekomen op €964 miljoen, een stijging van 3,3%. Vorig jaar werd €850 miljoen besteed aan spot advertising en €114 miljoen aan non-spot advertising, zo meldt SPOT. De online videoplatforms van de SPOT-zenders realiseerden in 2014 een groei van liefst 70% en kwamen uit op €21 miljoen. Naar verwachting zet de groei van de tv-markt dit jaar door.

Netflix onder toezicht van Commissariaat voor de Media

4mrt 201512:10
  • Media
  • 1648 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekTelevisieMedia

nieuws Het Nederlandse Commissariaat voor de Media is de mediatoezichthouder op Netflix in Europa geworden. Dat blijkt uit het registratiebesluit dat het CvdM deze week heeft gepubliceerd. Met deze registratie bij het Commissariaat komt Netflix in alle EU-landen waar de dienst is te ontvangen onder Nederlands toezicht te staan en zal Netflix zich aan de Nederlandse Mediawet moeten houden.

Nieuwe AH-topman Kolk bepleit intern ondernemerschap en meer ownership onder winkelpersoneel

4mrt 201511:42
  • Food-en-retail
  • 1817 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenProducten en dienstenNieuwkomersReclame

nieuws De man die recent Sander van der Laan opvolgde, waarover u op dit platform alles las, bepleit in zijn eerste interview met het interne medewerkers-magazine Ahá meer intern ondernemerschap en meer ownership onder Albert Heijns winkelpersoneel. 'Ik wil meer ondernemerschap zien in de winkels van Albert Heijn', zegt Wouter Kolk in het magazine Ahá.

Media Standaard Survey rapporteert hoe mediagebruik stormachtig digitaliseert

4mrt 201511:34
  • Media
  • 2151 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekBereikMediaDoelgroep

nieuws De stormachtige digitale groei staat centraal is de Media Standaard Survey (MSS), die de mediabereiksonderzoekers van NLO, NOM en SKO deze week voor het vierde jaar op rij hebben gepubliceerd.

Het PR Bureau verandert managementstructuur

4mrt 201510:26
  • Bureaus
  • 2358 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieContentPRCommunicatieZakelijk

nieuws Het PR Bureau wijzigt zijn managementstructuur. De bedrijfsleiding is sinds begin dit jaar in handen van Frits Hendrikx (algemeen directeur) en Sandy Scipio (manager operations). De oprichters en partners Jacqueline Bosselaar en Marnix Geus willen zodoende nog meer tijd creëren voor innovatie, het voortdurend blijven verbeteren van de dienstverlening aan opdrachtgevers en de groei van Het PR Bureau en de verschillende zusterbedrijven.

Boels Verhuur neemt Port-o-Let over

4mrt 201510:00
  • B2b
  • 2100 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • MerkenProducten en diensten

nieuws Boels Verhuur - bekend van het machineverhuur - heeft de verhuuractiviteiten, medewerkers en activa van Port-o-Let Services overgenomen. Port-o-Let is al ruim tien jaar actief in de Nederlandse verhuurmarkt op het gebied van mobiele toiletten.

Natalie Verhoeff stapt over van JWT naar IDTV

4mrt 201509:49
  • Bureaus
  • 2932 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PartnershipZakelijkPersonaliaTelevisieMedia

nieuws Natalie Verhoeff heeft de overstap gemaakt van bureauzijde naar productiebedrijf IDTV, onder andere producent van tv-programma's als Wie is de Mol? en Bloedverwanten. Ze wordt daar head of partnerships.

Eerlijke contentmarketing duurt het langst

4mrt 201508:08
  • Content
  • 2181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MarketingBranded contentOnderzoek

nieuws Consumenten verwachten steeds meer dat bedrijven en organisaties transparant zijn en open kaart spelen in hun communicatie. Maar hoe reageren consumenten wanneer een merk zelf aangeeft dat een product beperkingen heeft, of dat er bijvoorbeeld veel calorieën inzitten? Hiernaar is nog weinig onderzoek gedaan. HvA-docent-onderzoeker Joris Demmers zette een groot onderzoek op om in kaart te brengen wat dit voor de marketing betekent.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content