Mercurs 2014: Waarom Thomas Hendriks vindt dat Quest het tijdschrift van het jaar is

27nov 201412:58
  • Media
  • 4753 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewAwardsPrintInnovatie

nieuws Het is feest bij Quest: zowel het blad als hoofdredacteur Thomas Hendriks dingen op 10 december 2014 mee naar een Mercur. Quest is één van de vijf genomineerden voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Flow, Esquire, VT Wonen en Volkskrant Magazine. MarketingTribune laat in de aanloop naar de uitreiking van de Mercurs 2014 alle hoofdredacteuren aan het woord. Vandaag is het dus de beurt aan Thomas Hendriks van Quest. ‘We zijn nog steeds na LINDA het grootste maandblad van Nederland.’

Gratis e-book ‘Social Business Now’ van Social Inc. en IAB Nederland

27nov 201411:10
  • Online
  • 4148 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Social Inc. en IAB Nederland hebben een gratis e-book ‘Social Business Now’ gepubliceerd. In dit e-book wordt aan de hand van de visie van Social Inc. en voorbeelden en meningen uit de praktijk van ceo’s en IAB-leden, de kracht van social business inzichtelijk gemaakt. Het e-book is bedoeld voor zowel leidinggevenden als voor mensen op de werkvloer - van communicatiemedewerker en marketeer tot overige medewerkers - die geïnspireerd willen raken door en kennis willen opdoen over de kansen van social business.

TEDxAmsterdam krijgt gebarentolk

27nov 201409:49
  • Content
  • 731 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Vrijdag 28 november aanstaande vindt de zesde editie van TEDxAmsterdam plaats in de Stadsschouwburg in Amsterdam. Dit jaar met een driedubbele primeur: een virtual front row seat, gebarentolk en 'uitzending gemist voor Twitter' via online dienst SAAM. Er wordt gebruik gemaakt van internationale gebaren door CODA-tolken (native signers) en gebarentolken. Tijdens de livestreaming zijn de tolken te volgen en op het YouTube-kanaal worden de talks met gebarentaal geplaatst.

Zes vragen aan contentmarketing-expert Carlijn Postma

27nov 201409:20
  • Content
  • 4034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentCopywritingJournalistiekOnderzoek

nieuws Carlijn Postma - directeur van contentmarketing bureau The Post - werd onlangs in een onderzoek van het Engelse Onalytica gezien als een belangrijke influencer in de contentmarketing branche. ‘Ik kwam terecht op de 27ste plaats van de internationale top 200. Dat was de hoogst genoteerde positie wat betreft de Nederlandse contentmarketeers.’ De reden voor die hoge notering als nieuwkomer is het feit dat ze sinds deze zomer ook blogt voor het Amerikaanse Content Marketing Institute. Haar blog ‘Take the brand out of branded content’ ging de hele wereld over en werd door veel invloedrijke contentmarketeers geretweet. Hoogste tijd dus om Postma een aantal vragen voor te leggen!

Overtroffen klantervaring levert geen extra omzet op

27nov 201408:39
  • Online
  • 3289 x gelezen
  • Link
  • Marten Kruisinga
  • Klant

weblog Bedrijven die zich online niet bezighouden met hun customer experience, verliezen omzet, zo maakte ik duidelijk in mijn vorige blog. Je kunt het relatief eenvoudig meten± kijk naar websitebezoek, conversie en klanttevredenheid. Op basis van die cijfers maak je een nulmeting, maar aan welke knoppen moet je draaien om de customer experience te verbeteren? Ondanks onze Nederlandse nuchterheid, kijken we té vaak naar het Amerikaanse voorbeeld. We willen de klantverwachtingen overtreffen, maar zorgt die klantervaring ook voor meer omzet?

M-commerce Event: Intiem met je klant via de smartphone

27nov 201400:01
  • Online
  • 5412 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws De rol van de smartphone in het aankoopproces begint zich uit te kristalliseren en de smartphone is vaak het beginpunt van de reis naar de aankoop. De retailer kan niet veel intiemer met zijn klant worden dan via de mobiel. BBP Media organiseert samen met Thuiswinkel.org voor de 4de keer het M-commerce Event op 5 februari 2015 in het Rosarium in Amsterdam.

Renault maakt bedrijfsvideo voor ondernemers

26nov 201411:08
  • Bureaus
  • 9717 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentMediastrategieMarketingVideoCampagnes

nieuws Renault gaat bedrijfsvideo's maken voor ondernemers. Dat is de insteek van de deze week gestarte campagne ‘Boost nu jouw succes’, bedoeld om de nieuwe bedrijfswagen Renault Trafic onder de aandacht te brengen. Ondernemers maken kans op een eigen professionele bedrijfsvideo, die vervolgens online via YouTube verspreid wordt binnen de doelgroep.

Generatiemarketing.nl doorbreekt begrip 50plus

26nov 201410:00
  • Content
  • 3315 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Producten en dienstenOnderzoekTrendsBranded content

nieuws Terwijl Nederland in hoog tempo vergrijst, zijn marketing- en communicatieprofessionals zoekend en terughoudend in het inspelen op deze ontwikkeling. Dit wordt onder andere veroorzaakt door een gebrek aan succesvolle voorbeelden uit de markt. Reden voor NostalgieNet, PSH Media Sales en Diversions om Generatiemarketing.nl te lanceren. Deze website biedt een kennisbank van proposities gericht op ervaren doelgroepen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content