Hey, waar is m’n content nou?

2jul 201513:12
  • Online
  • 1803 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Social media

nieuws Al jaren groeit de hoeveelheid online content exponentieel. De extreem snelle groei van social media heeft daar natuurlijk een belangrijk aandeel in gehad. Nieuwe platforms als Snapchat, Confide, Wickr, Hash, Meerkat en Periscope omarmen het model van tijdelijke - of met een mooi woord ephemeral - content. Wat betekent dat voor de marketeer?

National Geographic lanceert tijdschrift Historia

2jul 201512:02
  • Media
  • 2106 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintJournalistiekMedia

nieuws National Geographic heeft een nieuw tijdschrift gelanceerd: National Geographic Historia. Het nieuwe kwartaalblad, gemaakt onder auspiciën van National Geographic Nederland-België, is geheel gewijd aan geschiedenis: inspirerend, educatief en met scherp oog voor kwaliteit.

Reaguurders zijn gasthoofdredacteur van Viva

2jul 201511:03
  • Media
  • 2765 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintCommunityJournalistiekOnline

nieuws Geen BN'er als gasthoofdredacteur, maar de reaguurders van het Viva-forum. Dat is de opmerkelijke opzet van de speciale 'Forum-Viva' die deze week in de winkels ligt. Honderd forumgebruikers mochten knopen doorhakken over deze nieuwe editie van het vrouwenblad. Opvallend detail: ze deden dat anoniem.

Nicky Romero geeft aftrap voor nieuwe tv-zender WildHitz

2jul 201510:24
  • Media
  • 2246 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineDigitaalMuziekTelevisie

nieuws Nederland heeft een nieuwe tv-zender: WildHitz. Met een druk op de lanceringsknop startte DJ Nicky Romero woensdag met zijn nieuwe track ‘Lighthouse’ om middernacht de landelijke uitzending. De kersverse muziek- en entertainmentzender is vanaf nu te zien in de huiskamers van meer dan 2,5 miljoen huishoudens, mede dankzij doorgifte in het basispakket van KPN en Telfort.

[Tips] Overtuigende content gebruikt krachtige taal

2jul 201508:59
  • Content
  • 1693 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentOnderzoek

nieuws ‘Je moet je insmeren voordat je de zon in gaat. Negentig procent van de volwassen Nederlanders weet dit, maar toch verbrandt gemiddeld een kwart van hen minimaal eenmaal per jaar, is op de website van KWF Kankerbestrijding te lezen. Zijn we Oost-Indisch doof voor dergelijke berichten die ons gedrag proberen te veranderen? Nee hoor, zolang een persuasieve boodschap maar de juiste taal bevat. Met krachtig taalgebruik kan je prima iemands gedrag beïnvloeden’, aldus Christine Liebrecht is docent en onderzoeker bij de afdeling communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

Reshift Digital koopt consumentenbladen IDG Nederland

1jul 201513:04
  • Media
  • 7498 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekOnlineVerkoopMedia

nieuws Uitgeverij Reshift Digital heeft de consumentenmerken van IDG Nederland overgenomen. Per 1 juli is het jonge mediabedrijf eigenaar geworden van de publicaties Computer!Totaal, Tips & Trucs, Zoom, MacWorld, iPhone Magazine, iPad Magazine en Techpanel. Met de merken komen ook de 25 betrokken IDG-medewerkers bij Reshift in dienst. Hun werkplekken zullen komend weekend naar Haarlem verhuizen.

Exploitant, let op: Auteurscontractenrecht gaat per direct in

1jul 201511:58
  • Media
  • 9025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaContentJournalistiekMakersPolitiek

nieuws Het wetsvoorstel Auteurscontractenrecht, onderdeel van de Auteurswet, is door de Eerste Kamer aangenomen en treedt direct (dus per 1 juli 2015) in werking. Dit recht moet de juridische positie van makers (zoals fotografen en journalisten) verstevigen in onderhandelingen met uitgevers en exploitanten, waar makers meestal een zwakke onderhandelingspositie hebben.

Quark geeft raad bij contentstrategieën

1jul 201511:52
  • Content
  • 5819 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • PrintOnderzoek

nieuws Met een nieuw E-book ‘content strategies for winning in het age of the customer’ helpt softwarefabrikant Quark contentmarketeers een winnende strategie te ontwikkelen. Het boek helpt onder meer het gedrag van de eigen klanten te analyseren en daar strategieën van af te leiden voor het aantrekken van nieuwe klanten. Door social media en het groeiende gebruik van mobiel zijn klanten geïnformeerd en veeleisend als nooit tevoren. Als ze informatie missen - of als die te ingewikkeld is - gaan geïnteresseerden naar de concurrentie die maar één klik verwijderd is. Het goede nieuws is dat goed geïnformeerde en daarom tevreden klanten hun aankoopbeslissingen nog nooit zo snel genomen hebben.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content