Brand New Telly brengt meer lengte in verhaal

23dec 201400:05
  • Content
  • 824 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • Storytelling

nieuws Brand New Telly gelooft dat content de nieuwe realiteit van het reclamevak is. Om hun credo ‘Great Content = Great Advertising’ kracht bij te zetten zal Merijn Aalbers in januari 2015 starten als Head of Business. In deze functie is hij samen met de business directors verantwoordelijk voor het nog beter inpassen van content voor opdrachtgevers. ‘We willen een duurzame relatie aangaan met klanten en ze op elk moment bedienen. Niet alleen wanneer we bezig zijn met een campagne, maar we willen de doelgroep op elk gewenst moment voorzien van relevante content’, aldus Aalbers.

Is creativiteit in reclame dood?

23dec 201400:04
  • Bureaus
  • 1199 x gelezen
  • Link
  • Vincent Mispelblom Beyer
  • ReclameCreatieInspiratieStrategie

weblog Onlangs vertelde John Hegarty op een bijeenkomst dat de creativiteit in de reclame het onderspit dreigt te delven. De rekenmeesters nemen het over, aldus Sir John, mede-oprichter van het toonaangevende reclamebureau Bartle Bogle Hegarty. We zijn niet alleen de creativiteit aan het verliezen, ook de moed om te staan voor ons product begint af te nemen. Een dodelijke combinatie, lijkt me.

Last-minute Gids Beste Nieuwe Boeken uit 2014

22dec 201416:50
  • Content
  • 3473 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • Print

nieuws Voor het derde jaar op rij is het een geweldige tijd voor nieuwe boeken die een verschil maken voor entrepreneurs en marketeers die op zoek zijn naar manieren om hun contentmarketing skills te verbeteren. Evenals in voorgaande jaren blijft het bereik van boeken uitbreiden met titels waarin 'content marketing' staat. Het succes van content marketing gaat vaak over onderwerpen zoals beheer, verkoop, schrijven en visueel denken.

Jongereniconen 2015: in ban van wetenschap - feest - Oculus Rift

22dec 201416:37
  • Food-en-retail
  • 5664 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • OnderzoekTrendsMarketing

nieuws Al stevenen we in Nederland af op zeven miljoen 50-plussers in 2019 (bron: CBS) en hangt daartussen de 'Sandwich-generatie' (bron: Ça Va) die zorgt voor kinderen en ouders, er geldt nog steeds: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Dus handig te weten wat jongeren beweegt. Voor het negentiende(!) jaar in successie door dezelfde auteur samengesteld, presenteert MarketingTribune op basis van 89 onderzoeken, artikelen, dossiers, expert-input en fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’, handig verdeeld over thema’s. Anticipeer op vloggen, het bouwen aan nieuwe betekenissen, de Ocolus Rift, slurpjes en de Nike Roshe Run. ‘Just do better. Or just die.’

Reflectie op inhoud is in veel verdienmodellen onbetaalbaar geworden

22dec 201410:40
  • Media
  • 4075 x gelezen
  • Link
  • Andrew Groeneveld
  • OnlinePrintJournalistiek

weblog Digitale nieuwigheid en robotten leggen in rap tempo complete beroepsgroepen lam. Ook in mijn oude vakgebied de journalistiek is dat zo. Er is slimme software op de markt gekomen, die geruisloos een puntig nieuwsbericht weet te fabrieken.

Socialbakers.com: Instagram doet meer voor je merk dan Twitter

22dec 201409:13
  • Online
  • 3916 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Volgens een onderzoek van Socialbakers.com is Instagram ‘the place to be’ voor merken die engagement zoeken. Twitter is meer het kanaal voor nieuws en real time buzz rondom je merk. Instagram heeft nu meer dan 300 miljoen gebruikers - waarvan 70% buiten de Verenigde Staten. Twitter heeft 285 miljoen gebruikers.

[BCE] In gesprek met Ronnie Overgoor

21dec 201400:05
  • Content
  • 7495 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • EvenementBranded content

nieuws Ronnie was eind vorige eeuw, als directeur van een van de grootste internetbureaus van Nederland, integraal onderdeel van de internethype. Sinds 2004 is Ronnie actief als dagvoorzitter, spreker en presentator. Daarnaast is hij initiatiefnemer van het online televisiestation 7 Ditches TV (www.7ditches.tv). Op het Branded Content Event, 29 januari 2015 in DeFabrique, is hij de dagvoorzitter en ook van hem willen we graag weten waar hij op gaat letten en wat hij van dit event vindt.

Haalt Telegraaf Media Groep de volgende kerst?

20dec 201400:17
  • Media
  • 18490 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategiePrintJournalistiekMediaZakelijk

weblog Op de valreep van het nieuwe jaar was daar dinsdagavond, net na het sluiten van de beurzen, ineens toch nog heel groot medianieuws: via een zelfkastijdend persbericht maakte Telegraaf Media Groep (TMG) bekend dat de eigen organisatie op bijna alle fronten faalt en dat dus het mes erin gaat, heel diep. Alleen de hoofdmerken blijven over, de rest wordt naar verwachting verkocht of opgeheven. Ook komt er een nieuwe forse ontslagronde. Het klonk bijkans als een eigen grafrede. Of zijn er ook lichtpuntjes?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content