Infographic: hoe creëer je een goede infographic?

22sep 201411:32
  • Content
  • 4105 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingOnderzoek

nieuws Als je een infographic maakt, wil je graag dat die gelezen wordt, gewaardeerd wordt en gedeeld wordt met anderen. Hoe maak je nu zo'n goede infographic? Dat vertelt onderstaande infographic: "7 Superpowers of a Knockout Infographic – How to Get More Shares and Drive Traffic", van Socially Sorted.

Studio Room maakt Pink Ribbon 'zonder roze bril'

22sep 201410:47
  • Media
  • 7027 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • SamenwerkingPrintJournalistiekMakers

nieuws De afgelopen jaren lag Pink Ribbon onder vuur omdat lang niet al het geld naar kankeronderzoek ging. Ook vonden velen het speciale jaarlijkse magazine te verbloemend. Dit jaar gooit Pink Ribbon het over een andere boeg: 'eerlijk en prikkelend' is het nieuwe magazine dat op 26 september verschijnt in een oplage van 100.000 exemplaren. Studio Room, bekend van de vormgeving van Linda, is verantwoordelijk voor het nieuwe ontwerp.

De 7 highlights van Content Marketing World 2014

22sep 201410:38
  • Content
  • 3263 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Trends

nieuws Content Marketing World 2014 is onlangs gehouden in Cleveland. Dit jaarlijkse congres, georganiseerd door Content Marketing Institute, trok dit jaar 2.600 bezoekers uit 50 landen. Joe Pulizzi heeft op cmi.com de belangrijkste highlights voor je op een rij gezet. Belangrijkste conclusie: "We are no longer focused on simply determining what content marketing is and how to create it; we’ve progressed to working on how to make it more successful and how to integrate it into our organizations".

ABN AMRO genomineerd voor Efma Accenture Digital Marketing Award

22sep 201410:30
  • Content
  • 2772 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsDigitaal

nieuws Met het concept ‘Always On’ Content and Dialogue Online is ABN AMRO een van de zes kanshebbers voor de Efma Accenture Award in de categorie Digital Marketing. De internationale awards van Efma en Accenture worden toegekend aan de meest innovatieve concepten binnen de financiële sector.

NRC verspreidt artikelen via WhatsApp

22sep 201410:28
  • Media
  • 5894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineJournalistiekMobileMedia

nieuws NRC is gestart met het verspreiden van eigen artikelen via WhatsApp. Het mediabedrijf wil op deze manier proberen kwaliteitsjournalistiek onder de aandacht brengen bij een doelgroep die nu nauwelijks wordt bereikt. Het gaat om berichten van NRC Q, de dit jaar opgerichte website voor zakelijk nieuws.

RTL komt met vijfde zender: RTLZ

19sep 201411:39
  • Media
  • 26518 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediastrategieZakelijkTelevisieMedia

nieuws RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.

LEGO WeDo: Leer programmeren met LEGO

19sep 201410:35
  • Content
  • 9615 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Dat LEGO zijn doelgroep goed begrijpt weten we al een tijd. Het merk laat kinderen LEGO op allerlei manieren beleven. Zo kun je lid worden van het clubmagazine, naar LEGO World in de jaarbeurs in Utrecht (herfstvakantie) en kun je de bouwwerken in de folder tot leven brengen met een app (echt heel gaaf). De meest recente activiteit die georganiseerd wordt is LEGO WeDO: een workshop bij de tentoonstelling The Art of the Brick in Amsterdam. Tijdens deze workshop kunnen kinderen leren programmeren.

Peter Kerkhof hoogleraar Sociale Media

19sep 201410:13
  • Content
  • 8267 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Onderzoek

nieuws Bijzonder hoogleraar Customer Media Peter Kerkhof is benoemd tot hoogleraar Sociale media aan de Vrije Universiteit. Zijn onderzoek zal gaan over het gebruik van sociale media door organisaties. Natuurlijk feliciteren wij Peter van harte met deze nieuwe uitdaging, maar vinden we het tegelijkertijd erg jammer dat hij de functie van bijzonder hoogleraar Customer Media niet meer zal bekleden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content