Opbouwen van een fanbase

4jul 201511:00
  • Content
  • 1699 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • DialoogVideoDoelgroepen

weblog Fans zorgen er voor dat artiesten bestaanszekerheid hebben in de muziekindustrie. Hoe meer fans, des te groter de kans dat er geld wordt uitgegeven aan de muziek die artiesten maken. Als je een artiest als startende onderneming zou bestempelen, dan zouden de fans de klanten zijn. Net zoals in een startende onderneming moet je eerst een klantenkring (fans) opbouwen, immers kent niemand je nog. Dit is een proces dat zowel bij een onderneming als artiest altijd onderdeel zal zijn van je loopbaan. Je zult dus moeten beginnen met het opbouwen van je eigen fanbase.

Social highlights van juni

3jul 201517:00
  • Online
  • 7174 x gelezen
  • Link
  • Social Embassy
  • Social media

weblog Wat hebben we lang geklaagd over het uitblijven van de zomer, en oh wat is het nu toch ontzettend warm. #hittegolf #hitteplan #zon #bier #ijs #terras Jaja, de #zomer is in volle gang. Maar laten we eerst nog even terugkijken op juni, want er was weer van alles gaande in de wondere wereld van social media.

Foodbrigade van Sligro wint Dutch PR Award

3jul 201511:03
  • Content
  • 9182 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoAwardPRBranded content

nieuws Foodbrigade is bij de Dutch PR Awards in de prijzen gevallen. Het contentplatform, gemaakt door LVB Networks in opdracht van Sligro, bleek gisteravond de beste PR-strategie in huis te hebben in de categorie Business to Business. Het domein dat Sligro kiest is: horecaondernemers zakelijk slimmer maken. Wekelijks kan het platform rekenen op ruim 5 duizend bezoekers, waardoor het afkoerst op 250 duizend bezoekers per jaar. De aanpak behelst een zeer brede mix van PR-technieken, waaronder een contentsite, free publicity, video-kanaal, social media, e-mail nieuwsbrief, narrowcasting.

Ace Jewelers viert jubileum met lancering 3e 'The Ace List'

3jul 201510:03
  • Content
  • 8561 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • JournalistiekPrint

nieuws Ace Jewelers viert het veertigjarig bestaan met de lancering van de derde editie van The Ace List, een luxe koffietafelboek over horloges, juwelen en lifestyle. The Ace List – Volume III biedt een up-to-date overzicht van de wereld van horloges, juwelen en luxe lifestyle met diepgaande artikelen, interviews en originele fotografie.In The Ace List – Volume III staan onder meer achtergrondverhalen van nieuw geïntroduceerde merken als Bulgari, Bell & Ross en Bremont, interviews met juwelendesigners Valérie Messika en Heleen Bron, een Omega Speedmaster special van twee pagina’s met vier zeldzame uitvoeringen van dit beroemde horloge, en veel meer.

Shell, Unilever en Pathé Thuis starten unieke samenwerking

3jul 201508:17
  • B2b
  • 8844 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • VideoKlantCampagnes

nieuws De Zomerweken bij Shell zijn van start gegaan; een unieke samenwerking waar gasten bij aankoop van een Unilever zomerproduct een nieuwe film bij Pathé Thuis ontvangen. Deze promotie vindt plaats bij ruim 450 Nederlandse Shell vestigingen. Dit maakt deze campagne de grootste video-on-demand promotie. Shell gasten ontvangen nu bij aankoop van 2 Lipton Ice Tea, Ola ijsjes en/of broodjes een bioscoopfilm voor thuis. De gratis filmvoucher geeft recht op 1 van de 50 nieuwe online films zoals The Imitation Game, Homies, Infiltrant, Two Night Stand en Wiplala. De Shell Zomercampagne loopt tot en met 1 september a.s.

Insights online contentmarketing Google

3jul 201500:03
  • Content
  • 8173 x gelezen
  • Link
  • Maroesja Kuut
  • ContentInteractieVideo

weblog Video heeft de toekomst meldt Google. Een derde van onze totale online activiteit besteden we aan het bekijken van video’s. Studenten van Utrecht Business School mochten onlangs bij Google op kantoor een masterclass content(video)marketing bijwonen. Interessant om de uitvinder van zoekmachinemarketing eens te horen over hoe zij hun klanten adviseren over digitale strategieën.

Hey, waar is m’n content nou?

2jul 201513:12
  • Online
  • 8524 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Social media

nieuws Al jaren groeit de hoeveelheid online content exponentieel. De extreem snelle groei van social media heeft daar natuurlijk een belangrijk aandeel in gehad. Nieuwe platforms als Snapchat, Confide, Wickr, Hash, Meerkat en Periscope omarmen het model van tijdelijke - of met een mooi woord ephemeral - content. Wat betekent dat voor de marketeer?

National Geographic lanceert tijdschrift Historia

2jul 201512:02
  • Media
  • 7914 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintJournalistiekMedia

nieuws National Geographic heeft een nieuw tijdschrift gelanceerd: National Geographic Historia. Het nieuwe kwartaalblad, gemaakt onder auspiciën van National Geographic Nederland-België, is geheel gewijd aan geschiedenis: inspirerend, educatief en met scherp oog voor kwaliteit.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content