[Interview] oud-MT hoofdredacteur Hugo de Klerk

27jan 201500:30
  • Algemeen
  • 381 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het zevende interview met oud-MT hoofdredacteur Hugo de Klerk. De Klerk was hoofdredacteur annex adjunct-uitgever bij Kluwer in Deventer. Door fusies werd de cultuur bij Kluwer steeds zakelijker. De Klerk: ‘Ik had het niet meer naar mijn zin en besloot te solliciteren op de functie van hoofdredacteur bij NieuwsTribune in Almere. Iedereen verklaarde me voor gek, de redactie stond toen bekend als een kar met kikkers.’

[BCE] Spreker Irene ten Dam aan het woord

27jan 201500:05
  • Content
  • 19687 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • EvenementBranded content

nieuws Irene is sinds 2001 werkzaam in de mediabranche met functies op het gebied van crossmedia en sales management, en heeft zodoende ervaring opgedaan aan de commerciële kant van media. Haar ervaring gaat van verantwoordelijkheid voor eigen omzet als key accountmanager tot het opstarten, coachen en aansturen van sales teams. Bij Sanoma heeft Irene de afdeling crossmedia/marketing partnerships opgezet en vormgegeven met aantoonbare resultaten.Ze heeft gewerkt voor verschillende mediumtypen en ruime ervaring opgedaan m.b.t. de versterkende werking tussen verschillende mediumtypen.

Bloggende advocaten: dit zijn hun vijf grootste valkuilen

27jan 201500:05
  • Content
  • 444 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws Ook advocaten hebben contentmarketing ontdekt. En hoe. Zeker de wat jongere garde is massaal begonnen met bloggen in de jacht op nieuwe klanten. Advocaten beseffen in toenemende mate dat de kantoorwebsite en de vaak weinigzeggende profielen de onzekere klant niet over de streep trekken. Hoe weet de klant immers of hij langs die weg de juiste advocaat heeft gevonden? Maar het gaat nog wel eens mis. Dit zijn de vijf grootste valkuilen.

Gebaande paden voor El Contento te gemakkelijk

27jan 201500:05
  • Content
  • 340 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • Storytelling

nieuws Bert Groothand en André Bisschop zijn 2015 goed begonnen. Bisschop, voormalig creative director van ondermeer MediaPartners en Axioma. Groothand was ondermeer hoofd communicatie van SNS REAAL en ING HR Nederland. Zij begonnen El Contento, bureau voor content marketing of zoals ze zelf zeggen contentologie, is na een periode van voorbereiding, op 1 januari. Met een kantoorpand aan de Parklaan in Haarlem, prospects, klanten, internet en een koffiezetapparaat. De heren zijn trots en blij. Tijd voor een uitgebreider gesprek over wat El Contento precies doet en inhoudt en waarvoor u bij hen terecht kunt.

[BCE] In gesprek met Karolina Tutaj van MeMo²

26jan 201516:00
  • Content
  • 18032 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • EvenementStorytellingBranded content

nieuws Karolina Tutaj, research manager bij onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau MeMo², heeft eerder - verbonden aan Amsterdam School of Communications Research, Universiteit van Amsterdam - wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van brand placement op tv, in films en online. Zij publiceerde hierover in verschillende internationale journals. Bij MeMo² is zij onder andere nauw betrokken bij onderzoek naar de effectiviteit van branded content campagnes. Tutaj, spreker op het Branded Content Event dat op 29 januari in DeFabrique plaats vindt, geeft haar visie op branded content en vertelt waarom u volgens haar op dit event aanwezig moet zijn.

Durlinger Schoenen kiest Zandbeek

26jan 201512:11
  • Content
  • 2882 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentStorytellingPitches

nieuws Na een korte bureau-oriëntatie heeft Durlinger Schoenen haar communicatiebelangen ondergebracht bij Zandbeek Maastricht. Het Limburgse familiebedrijf Durlinger, opgericht in 1881, heeft inmiddels meer dan 40 schoenenwinkels in Limburg, Brabant, Gelderland en België. Ad van Beers, partner bij Zandbeek: ‘We willen Durlingen een eigen gezicht geven in het geweld dat de schoenenmarkt kenmerkt.’

Rutger Castricum presenteert Studio PowNed

26jan 201511:46
  • Media
  • 4172 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersJournalistiekTelevisie

nieuws PowNed komt met een eigen talkshow: Studio PowNed. Het wekelijkse programma komt in plaats voor het oude dagelijkse nieuwsprogramma PowNews dat vorig jaar stopte vanwege bezuinigingen. Studio PowNed start komende donderdag.

Geen BTW-verlaging voor digitale kranten

26jan 201511:01
  • Media
  • 4882 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineJournalistiekPolitiekMedia

nieuws Het hoge BTW-tarief van 21% voor digitale replica’s van kranten blijft voorlopig in stand. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten. Het kabinet is van mening dat een verlaging naar 6% (gelijk aan de heffing op papieren kranten) strijdig is met de Europese BTW-richtlijn.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content