Mora marketing via SBS Utopia

31aug 201516:45
  • Food-en-retail
  • 2546 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodBereik

nieuws Vanaf vanavond is Mora te zien in de real life soap van SBS, Utopia. 'Mark', één van de bewoners van het Gooise terrein waarop deelnemers maandenlang samenwonen, heeft op Utopia een cafetaria, genaamd 'Le Luifel 2.4'. Hij wil een professionaliseringsslag maken en gaat daarom de horecaproducten van Mora verkopen, is de gedachte. Voor snackmerk Mora is het mooie branded content.

Adobe stimuleert creativiteit kids met My Creative Tale

31aug 201514:35
  • Content
  • 2969 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoStorytellingInnovatie

nieuws Adobe en UM Studios lanceren vandaag gezamenlijk een creatief initiatief: My Creative Tale. De belangrijkste doelstellingen van het initiatief zijn het stimuleren van creativiteit bij kinderen en creatieve professionals kennis laten maken met de nieuwste mogelijkheden binnen Adobe Creative Cloud. Kinderboekenschrijfster Chariva heeft speciaal voor My Creative Tale het verhaal Fox & Blowfish en de Regenboograce geschreven.

[Campagne] Zalando laat talenten hun stijl delen

31aug 201511:03
  • Bureaus
  • 4823 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesCommunityInspiratie

nieuws Het delen van verhalen en ervaringen staat centraal in de nieuwe Zalanda-campagne. De webwinkel speelt in op dit menselijk gedrag met haar Herfst-/Wintercampagne 2015, getiteld 'Share Your Style, Be an Inspiration'. De campagne, gedraaid door Jonas Åkerlund, toont verschillende internationaal bekende talenten, zoals Noah Becker, Binx Walton en Lucky Blue Smith, die allemaal hun persoonlijke stijl delen.

Native advertising en contentmarketing zijn NIET hetzelfde

31aug 201510:31
  • Content
  • 3666 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Branded contentAdvertisingInterviewOnderzoek

nieuws Als je de term ‘native advertising’ ziet staan, waar denk je dan aan? Aan content marketing? Veel mensen wel, volgens Joe Pulizzi van het Content Marketing Institute. Voor hem de reden om zich i het onderwerp te verdiepen. Pulizzi: ‘Het is essentieel om onderscheid te maken. Toen ik meer dan 15 jaar geleden in deze branche begon, gebruikte iedereen verschillende termen: customer media, branded content (asjeblieft niet!), custom publishing en custom content. Het goede nieuws is dat de meesten het vandaag hebben over contentmarketing.

[Interview] Weleda en BABW: 'Kritische vriendschap'

28aug 201514:40
  • Bureaus
  • 24568 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • CampagnesInterviewMerkenMarketing

nieuws Een gemeenschappelijk ideaal in combinatie met een ‘kritische vriendschap’ zijn de twee fundamenten onder de succesvolle samenwerking tussen Weleda en 'duurzaam communicatiebureau' Branding a Better World (BABW). MarketingTribune heeft in zijn serie dubbelinterviews met bureaus en hun klanten deze week een gesprek met twee idealisten voor wie de ROI van creativiteit veel meer betekent dan een hoge conversie scoren en winst maken: ‘Wij willen mensen bekend maken met de wonderen van de natuur.’

Lezers omarmen branded content op nieuwswebsites

28aug 201509:12
  • Content
  • 10750 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • JournalistiekDigitaalBranded contentOnderzoek

nieuws Lezers van online nieuwswebsites geven branded content artikelen het meeste aandacht en de hoogste waardering, in vergelijking tot meer commerciële advertentiemixen (advertorials). Ze voelen zich bovendien minder misleid, ondanks dat de reclame minder goed als dusdanig herkenbaar is, door het gebrek aan een duidelijk label en een lagere merkprominentie. De waakhondfunctie van de journalistiek verdwijnt naar de achtergrond. Dit blijkt uit het onderzoek van Simone Krouwer, uitgevoerd binnen het departement Communicatiewetenschappen van Universiteit Antwerpen.

Twee nieuwe collega's voor NewsLab

28aug 201507:20
  • Content
  • 6839 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Personalia

nieuws Het Amsterdamse PR-bureau NewsLab heeft twee nieuwe adviseurs toegevoegd aan het team. PR-adviseur Melanie Hoen (33) en junior PR-adviseur Lisette Brand (22) gaan aan de slag voor onder andere Ikea en innocent. Hoen heeft zeven jaar ervaring in PR en communicatie. Zij werkte onder meer bij het internationale bureau Edelman PR, Marketing & Communicatiebureau Winkelman Van Hessen en reclamebureau JWT Amsterdam.

Viral video van A-dam Underwear: 'If you've got balls'

27aug 201516:59
  • Bureaus
  • 15688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCampagnesVirale marketingVideo

nieuws Herinner je je nog die man in onderbroek, die in een botsauto aan het racen was door de binnenstad van Amsterdam? Dat was een brand-activation van het nieuwe merk boxershorts A-dam Underwear. Deze week is dit merk officieel gelanceerd, met een virale video waarin deze 'Adam' zich nader aan ons voorstelt. 'Het heeft even geduurd, maar er is nu eindelijk een boxermerk voor mannen met ballen.'


Laatste reacties

Vacatures

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content