De KPI's van contentmarketing

28jul 201413:27
  • Content
  • 1073 x gelezen
  • Link
  • Suzanne de Bakker
  • AccountabilityVerdienmodellen

weblog Het is nog niet bewezen dat contentmarketing geld oplevert. De effectiviteit of ROI van contentmarketing staat dus niet vast. Dat concludeerde ik in een eerder blogartikel op Marketingfacts. Maar kun je dan helemaal niets zeggen over het al dan niet effectief zijn van al die inspanningen die je als bedrijf of merk doet op het gebied van content? Natuurlijk wel! Er is een aantal makkelijk te meten KPI’s waarmee je het nut kunt aantonen.

Nieuwssite Buzzfeed in opspraak om plagiaat

28jul 201412:50
  • Media
  • 2452 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentMediaOnlineJournalistiek

nieuws Buzzfeed mag dan vooral bekend staan als de nieuwssite met de kattenfilmpjes en grappige lijstjes, maar is nu in opspraak gekomen wegens plagiaat. De Amerikaanse website die ook steeds meer inzet op serieus nieuws, heeft journalist Benny Johnson ontslagen omdat hij stelselmatig teksten overnam van andere journalisten, maar ook sites als Wikipedia en Yahoo Answers.

Vijf online contentmarketingfouten die je kunt voorkomen

28jul 201412:46
  • Content
  • 1109 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Accountability

nieuws Onze Britse collega’s van The Content Marketing Association presenteren de vijf basisfouten die merken maken wanneer ze branded content produceren, en die de effectiviteit ervan in de weg staan.

Eindelijk: Videomarketing Awards

28jul 201410:49
  • Content
  • 1874 x gelezen
  • Link
  • Aart Lensink
  • AwardsVideo

weblog In videomarketing loopt Nederland achter. Niet op de Duitsers of de Belgen (uiteraard). Wel op de VS en Azië. Dat moet veranderen. Competitie – via onder meer awards - maakt Nederlandse videomarketing-bureaus beter.

De creatieve bloedarmoede van Sanoma

27jul 201407:07
  • Media
  • 14744 x gelezen
  • Link
  • Martijn Horvath
  • VerkoopZakelijkMediastrategiePrint

weblog Sanoma maakte in oktober de uitverkoop bekend van 32 titels. De geplaagde uitgever wil alleen nog focussen op een restant van 17 bladen, waaronder Linda, Donald Duck en VT Wonen. Het is duidelijk dat het concern het vertrouwen verloren heeft in de bulk van haar producten. Opvallend is hoe verschillend de buitenwereld er tegenaan kijkt.

WappZapp breidt uit naar België

26jul 201408:01
  • Media
  • 13974 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaVerdienmodellenContentTelevisie

nieuws Video on demand-dienst WappZapp breidt uit naar België. Ook daar gaat het bedrijf een abonnement aanbieden voor kwaliteitsfilms en documentaires. WappZapp wil een Europese speler worden in de video on demand-markt.

Print en reorganisatie drukken omzet Sanoma

25jul 201415:18
  • Media
  • 20894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaOnlinePrintZakelijk

nieuws Het Finse mediaconcern Sanoma heeft de omzet in het tweede kwartaal met 4,5% zien dalen tot ruim 533 miljoen euro. De operationele winst, exclusief bijzondere posten, liep op jaarbasis met 2,6% terug tot 66,3 miljoen euro. Dat maakte Sanoma vrijdag bekend.

Reed Elsevier groeit tegen de stroom in

25jul 201415:16
  • Media
  • 21021 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaZakelijkMediastrategieOnline

nieuws Uitgeversconcern Reed Elsevier heeft in de eerste helft van dit jaar een nettowinst geboekt van 736 miljoen euro. Een atypisch resultaat voor de kwakkelende uitgeefbranche, want dit is een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf verwacht dat de winstgroei ook de tweede helft van het jaar doorzet.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content