Gaap, #1april leidt weer tot veel commerciële inhakers

1apr 201517:14
  • Bureaus
  • 3517 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaCampagnesActivatieCreatie

nieuws Origineel en grappig zijn is niet iedereen gegeven, maar dat belet adverteerders niet om ook dit jaar weer massaal in te haken op April Fool's Day. MarketingTribune is er een beetje klaar mee, maar voor de liefhebbers zetten we de commerciële gein en ongein even op een rij.

Storytelling meets Hollywood op event in DeLaMar theater

1apr 201516:06
  • Content
  • 2849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingEvenement

nieuws Wat hebben Achmea, Amnesty, Gemeente Amsterdam, Prime Consulting, KPN, Oxfam Novib, SHV Trading en Vodafone gemeen? Zij snappen de kracht van Storytelling. Aldus Charisma Pical van Sanset Pictures, productiehuis in commercials film en evenementen. Sanset organiseert 26 mei aanstaande in het DeLaMar theater in Amsterdam het seminar ‘Story in Business’. Gastspreker is Robert McKee (73) uit Hollywood, volgens Sanset ’s werelds meest bekende scenario docent en de grondlegger van het huidige storytelling.

Marja Koster versterkt ContentKings

1apr 201515:23
  • Content
  • 3281 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Personalia

nieuws Marja Koster start 1 april als management consultant bij ContentKings, experts in online communicatie in Rotterdam. Koster was directeur van Relevance en vertrok onlangs na de fusie met Coloursgroep/ Lectric. Haar keuze voor ContentKings is mede ingegeven door een toenemende trend onder klanten om onafhankelijk en gespecialiseerd advies in te winnen voor complexe online vraagstukken.

Leuk voor Pasen: personaliseer je paasei

1apr 201515:08
  • Online
  • 1788 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ActiesInnovatieBranded content

nieuws Speciaal voor de Paasdagen kun je nu op een ei je foto laten drukken. Leuk voor aan het ontbijt tijdens de feestdagen en om familieleden mee te verrassen. De actie ‘Je foto op een ei’ is een initiatief van Abelli in samenwerking met bureau Brandfighters. Het idee is van Fabian Farmer. Albelli is de online website waarop consumenten hun fotoboeken kunnen samenstellen en laten drukken.

Nielsen: 'Persoonlijk contact wordt elektronisch'

1apr 201511:17
  • Media
  • 5899 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepOnderzoekMobileMedia

nieuws Bijna zeven op de tien consumenten wereldwijd denken dat persoonlijke contacten worden vervangen door elektronische interactie. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Nielsen, getiteld 'Screen Wars: The Battle for Eye Space in a TV-Everywhere World'.

Remy Gieling nieuwe hoofdredacteur Sprout

1apr 201510:57
  • Media
  • 5622 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaJournalistiekOnlinePersonalia

nieuws Remy Ludo Gieling is vanaf vandaag de nieuwe hoofdredacteur van Sprout, het netwerk voor innovatieve ondernemers. Gieling, die als stagiaire bij Sprout begon, volgt Karin Husslage op die sinds vandaag aan de slag is gegaan bij RTL Z.

FD Mediagroep start Werkverkenners met USG People

1apr 201510:35
  • Media
  • 6199 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioZakelijkMediaOnline

nieuws FD Mediagroep lanceert vandaag 'Werkverkenners', een project dat mede mogelijk gemaakt wordt door USG People. Dit crossmediale project legt de focus op de Nederlandse arbeidsmarkt. Werkverkenners bestaat uit het radioprogramma BNR Werkverkenners, twee grote events, zes rondetafelsessies, redactionele verhalen in Het Financieele Dagblad en een online redactioneel platform.

[Interview] Mieke Bouma oprichter Storytelling Academy

1apr 201507:30
  • Content
  • 3227 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • StorytellingInterviewTrends

nieuws Mieke Bouma (60) gaf al veel trainingen en workshops aan bedrijven in het vertellen en opschrijven van verhalen. ‘Maar’, zegt Bouma, ‘storytelling is een vak dat je eigenlijk niet in een workshop kunt leren. Dus besloot ik zo’n vijf jaar geleden om de Storytelling Academy op te richten. En ik publiceerde het boek ‘Storytelling in 12 stappen’. Door de opkomst van contentmarketing is er nu steeds meer belangstelling voor goede authentieke verhalen.’


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content