Gesprek met Grand Prix Content Marketing winnaar 2013: Amore

22aug 201412:39
  • Content
  • 941 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintAwards

nieuws Op 20 november is de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing, de jaarlijks prijs voor de beste, mooiste, succesvolste cases en strategieën. Hoe is het de winnaars van vorig jaar vergaan? Hoe hebben zij de prijs beleefd en heeft het hen nog iets anders opgeleverd dan alleen de bokaal? En, gaan ze opnieuw een case inzenden? Deze vragen stelden we aan Bart De Vliegher en Marlies Nachtergaele van Stapel Magazinemakers. Dit bureau maakte in opdracht van Thomas More Hogeschool het community magazine AMORE en won hiermee de Grand Prix in de categorie 'Redactioneel Format'.

Winkelmagazines domineren gratis tijdschriften

22aug 201409:42
  • Content
  • 1259 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Piet Bakker heeft op zijn tijdschriften-tumblr de 10 Nederlandse tijdschriften met de hoogste gratis oplage weergegeven. Uit de grafiek blijkt dat de customer magazines van winkels domineren. Bij de grootste 10 tijdschriften van Nederland zitten namelijk 5 supermarkt-magazines: Allerhande, Boodschappen, AllesVoor, Hallo Jumbo en Ditjes en Datjes. Hij wil deze grafiek graag zo compleet mogelijk hebben, want deze komt in nieuwe (9e) druk van de Communicatiekaart van Nederland die in het najaar uitkomt. Dus mis jij een customer magazine in het overzicht, meld je aanvulling dan!

[Nieuwe Media] LICHT op Veldhoven, Cabconverse, OOHA, Mens Weekly, Weekblad voor Gemert-Bakel

22aug 201407:55
  • Media
  • 1569 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPrintOnlineOutdoor

nieuws MarketingTribune publiceert in samenwerking met Retriever maandelijk een overzicht van nieuwe media. Deze maand LICHT op Veldhoven, Cabconverse, OOHA, Mens Weekly, Weekblad voor Gemert-Bakel

Leve content marketing! Maar wat is eigenlijk content?

22aug 201407:11
  • Bureaus
  • 1793 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Branded contentMarketing

weblog Misschien heeft u het gemist. Want op vakantie. Of juist drukdrukdruk omdat alle anderen op vakantie waren. Maar onlangs bleek uit het Marketingtrendonderzoek 2014 (Adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites) dat Social Media zijn verdrongen door Contentmarketing als opkomende marketingtrend.

Storytelling: de zoektocht van een patiënt naar succes

21aug 201407:15
  • Zorg
  • 3025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
  • StorytellingPatiëntrelatieKwaliteitRevalidatiezorg

nieuws Een mooi voorbeeld van storytelling in de zorg: een filmpje van vier minuten dat de strijdvaardigheid van een revaliderende patiënt in het Mary Free Bed Rehabilitation Hospital in beeld brengt. Met de video en een timeline op de website wordt het succesverhaal van Pam Buschle door het ziekenhuis in Grand Rapids, Michigan met haar achterban gedeeld.

Infographic: Google+ voor B2B marketing

21aug 201407:00
  • Content
  • 2408 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Onderzoek

nieuws Google+ is niet zo populair in de sociale en online wereld. Toch kan Google+ veel moois opleveren wanneer een (B2B)marketeer het op de goede manier inzet. Onderstaande infographic geeft je goede aanknopingspunten om op een strategische manier met Google+ aan de slag te gaan.

Ikea lanceert nieuwe catalogus met time travel experiment

20aug 201419:53
  • Content
  • 4353 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalPrintTrends

nieuws Om het dagelijkse van je dagelijkse leven te benadrukken, laat IKEA een jong stel een korte blik op hun toekomst werpen om de alledaagse gebeurtenissen die toch life changing zijn te laten zien. Hoe? Via de hypnotiseur Justin Tranz.  

Twitteraars, presenteer je toch beter!

19aug 201416:05
  • Media
  • 11751 x gelezen
  • Link
  • Marianne Ostendorf
  • Social mediaOnlineCommunicatieConsumenten

weblog Ik schrik vaak als ik mijn tijdlijn open op Twitter. Vreselijk taalgebruik en scheldwoorden vliegen voorbij. Vanuit mijn professie volg ik een groot aantal organisaties; ik ben nieuwsgierig hoe bedrijven reageren op vragen en klachten. Maar de laatste tijd krijg ik vooral een naar gevoel van Twitter.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content