Erik-Jan Gelink (ex-Sanoma) start bij Capgemini Consulting

31aug 201512:20
  • Media
  • 235 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaPersonaliaInnovatie

nieuws Erik-Jan Gelink is aangesteld als Vice President Telecom, Media en Entertainment binnen Capgemini Consulting. Hij is afkomstig van Sanoma, waar hij als Chief Commercial Officer verantwoordelijk was voor B2B-sales en onderdeel uitmaakte van de Executive Board.

[Campagne] Zalando laat talenten hun stijl delen

31aug 201511:03
  • Bureaus
  • 739 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesCommunityInspiratie

nieuws Het delen van verhalen en ervaringen staat centraal in de nieuwe Zalanda-campagne. De webwinkel speelt in op dit menselijk gedrag met haar Herfst-/Wintercampagne 2015, getiteld 'Share Your Style, Be an Inspiration'. De campagne, gedraaid door Jonas Åkerlund, toont verschillende internationaal bekende talenten, zoals Noah Becker, Binx Walton en Lucky Blue Smith, die allemaal hun persoonlijke stijl delen.

Native advertising en contentmarketing zijn NIET hetzelfde

31aug 201510:31
  • Content
  • 778 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Branded contentAdvertisingInterviewOnderzoek

nieuws Als je de term ‘native advertising’ ziet staan, waar denk je dan aan? Aan content marketing? Veel mensen wel, volgens Joe Pulizzi van het Content Marketing Institute. Voor hem de reden om zich i het onderwerp te verdiepen. Pulizzi: ‘Het is essentieel om onderscheid te maken. Toen ik meer dan 15 jaar geleden in deze branche begon, gebruikte iedereen verschillende termen: customer media, branded content (asjeblieft niet!), custom publishing en custom content. Het goede nieuws is dat de meesten het vandaag hebben over contentmarketing.

Blendle start 14 september in Duitsland

31aug 201510:18
  • Media
  • 1299 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekOnlineMediaInnovatie

nieuws Online kiosk Blendle lanceert op 14 september een Duitse editie. Daarin zullen onder meer Der Spiegel, Die Zeit en Bild online te lezen zijn.

NPO vormt overkoepelend team onderzoeksjournalisten

31aug 201509:49
  • Media
  • 1083 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieJournalistiekMakers

nieuws De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is bezig met de vorming van een ‘Nederlands elftal voor onderzoeksjournalisten’. Dit team moet samengesteld worden uit journalisten van verschillende omroepen. Samen zouden zij gaan werken aan ‘belangrijke, prestigieuze journalistieke programma’s.’

Ivo van Woerden wint Gouden Freelancer Award

31aug 201500:05
  • Media
  • 17077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekAwardsMediaMakers

nieuws Ivo van Woerden is de winnaar van de eerste Gouden Freelancer Award 2014-2015. De prijs werd vrijdag aan hem toegekend op het symposium 'De onmisbare freelancer' van Bureau Wibaut in Amsterdam. Van Woerden krijgt deze journalistenprijs voor zijn longread 'The Great Marc Evers' die online is gepubliceerd door paywall-uitgeverij Fosfor.

[Interview] Weleda en BABW: 'Kritische vriendschap'

28aug 201514:40
  • Bureaus
  • 23909 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • CampagnesInterviewMerkenMarketing

nieuws Een gemeenschappelijk ideaal in combinatie met een ‘kritische vriendschap’ zijn de twee fundamenten onder de succesvolle samenwerking tussen Weleda en 'duurzaam communicatiebureau' Branding a Better World (BABW). MarketingTribune heeft in zijn serie dubbelinterviews met bureaus en hun klanten deze week een gesprek met twee idealisten voor wie de ROI van creativiteit veel meer betekent dan een hoge conversie scoren en winst maken: ‘Wij willen mensen bekend maken met de wonderen van de natuur.’

Lezers omarmen branded content op nieuwswebsites

28aug 201509:12
  • Content
  • 10364 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • JournalistiekDigitaalBranded contentOnderzoek

nieuws Lezers van online nieuwswebsites geven branded content artikelen het meeste aandacht en de hoogste waardering, in vergelijking tot meer commerciële advertentiemixen (advertorials). Ze voelen zich bovendien minder misleid, ondanks dat de reclame minder goed als dusdanig herkenbaar is, door het gebrek aan een duidelijk label en een lagere merkprominentie. De waakhondfunctie van de journalistiek verdwijnt naar de achtergrond. Dit blijkt uit het onderzoek van Simone Krouwer, uitgevoerd binnen het departement Communicatiewetenschappen van Universiteit Antwerpen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content