Gelukkig neem ik mijn werk mee naar huis

3sep 201512:00
  • Bureaus
  • 341 x gelezen
  • Link
  • Bart ten Tije
  • ContentStorytellingCreatieCommunicatie

weblog Mits je van je werk houdt en een beetje ambitie hebt, is werk en privé gescheiden houden niet heel waarschijnlijk. En dat zou doodzonde zijn ook! Zo was ik laatst dolblij dat ik mijn werk mee had voor iets dat ogenschijnlijk niets met werk te maken had. Het was zaterdagochtend en ik ging met mijn dochtertje in bad. Een groot genot. Tot het moment van haren wassen aanbreekt. Zoiets als al het lekkers van je bord opeten en dan ligt de broccoli er nog.

Waarom formats contentmarketing zullen gaan redden

3sep 201511:30
  • Content
  • 402 x gelezen
  • Link
  • Aart Lensink
  • DoelgroepContent

weblog In de tv- en tijdschriftenwereld weten ze het al decennia: formats maken het verschil tussen succes en falen op de kijkers- en lezersmarkt. Contentmarketeers dachten een paar jaar lang met los zand-content weg te kunnen komen. Niet dus. Tijd voor Formats. Aart Lensink schreef een boek. En geeft tien redenen waarom dat boek over Formats er moest komen.

[Interview] Schweppes en XXS: 'Goed naar elkaar luisteren'

3sep 201511:02
  • Bureaus
  • 690 x gelezen
  • Link
  • Arwen Kleyngeld
  • CampagnesMerkenInterviewStorytellingMarketing

nieuws XXS maakte de nieuwe Europese campagne voor Schweppes. De samenwerking tussen klant en bureau kenmerkt zich vooral door goed en veel naar elkaar luisteren en teamwork. De historie van het merk komt tot leven in de 'Makers of today'-campagne. MarketingTribune onderwierp bureau en klant aan een dubbelinterview.

Noise maakt overheidscampagne tegen discriminatie

3sep 201509:41
  • Bureaus
  • 4284 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CommercialsCampagnesSocial mediaPolitiekMaatschappij

nieuws De nieuwe landelijk campagne tegen discriminatie is woensdag gelanceerd door minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Amsterdamse reclamebureau Noise bedacht de campagne. Het thema maakt een duidelijk statement: 'Zet een streep door discriminatie.'

Toon van Eneco & RTL Woonmagazine creëren samen content

3sep 201507:16
  • Content
  • 6642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoTelevisieSocial mediaBranded content

nieuws Toon® van Eneco en RTL Nederland slaan voor het derde seizoen de handen ineen met een samenwerking rond het woon- & lifestyleformat RTL Woonmagazine. Het komende seizoen wordt het format verrijkt met een extra online content laag. Presentator en binnenhuisarchitect Michiel de Zeeuw wordt binnen deze nieuwe samenwerking spokes person voor Toon van Eneco. Als dé expert op het gebied van wonen geeft hij op TV en via diverse online video’s relevante woontips, waarin de verschillende USP’s van Eneco’s intelligente thermostaat Toon zijn geïntegreerd. Thema’s als woongemak, duurzaamheid en design staan hierin centraal.

[marketing science] Klein budget, grote impact

3sep 201506:00
  • Online
  • 2038 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Strategie

nieuws Er is niet veel marketingbudget nodig om impact te maken. Door slim gebruik te maken van user generated content (UGC) is het ook voor bedrijven met (relatief) weinig financiële middelen mogelijk om een groot publiek te bereiken. Maar heeft het ook impact op het bedrijfsresultaat? (foto header is een detail van een foto gemaakt door Bram Koster - @bramkoster - tijdens #emptyrijks)

SpotX nieuwe naam van videoplatform SpotXchange

3sep 201500:11
  • Media
  • 3910 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Online advertisingVideoMiddelenReclame

nieuws Het snelgroeiende platform voor programmatic video SpotXchange gaat voortaan als SpotX door het leven. Voor het bedrijf vormt deze naamswijziging de laatste stap in de transitie van video exchange naar een geïntegreerd platform.

Aandeel lineair tv-kijken zakt onder 40%

2sep 201514:09
  • Media
  • 7586 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaKijkcijfersOnderzoekTelevisieBereikVideo

nieuws Lineaire televisie beleeft een opvallende neergang. In een half jaar tijd daalde de lineaire kijktijd onder Nederlanders van 47 naar 39%. Het klassieke tv-kijken legt het steeds nadrukkelijker af tegen filmpjes op internet of uitgesteld kijken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content