Vertrekkend BDU-directeur Ton Roskam start eigen uitgeverij

28jul 201500:39
  • Media
  • 1701 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPersonenZakelijkPrintMedia

nieuws Directeur Ton Roskam vertrekt bij de Koninklijke BDU in Barneveld en begint een eigen uitgeverij. Tot het portfolio van zijn nieuwe onderneming behoren in ieder geval het tijdschrift Motorboot en de website Motorboot.com die hij per 1 oktober 2015 van BDUmedia overneemt.

Roze rondleiding in Rijksmuseum tijdens Gay Pride

27jul 201514:22
  • Content
  • 4799 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • EvenementOnderzoek

nieuws Tijdens de Gay Pride organiseert het Rijksmuseum een speciale roze rondleiding. Verschillende voorwerpen in de collectie van het Rijks verwijzen naar de bewogen en woelige geschiedenis van homoseksualiteit van mannen en vrouwen in Nederland. Van een gebrandschilderd raam via een 18de eeuwse secretaire en een schilderij van Jacob de Wit tot aan een leunstoel ontworpen door Gerrit Rietveld, ze vertellen allemaal een ‘roze verhaal’.

[Kijkcijfers] Veel tv-kijkers voor Tour en Zomergast Aboutaleb

27jul 201513:18
  • Media
  • 5283 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EntertainmentBereikSportTelevisieKijkcijfers

nieuws De eerste aflevering van Zomergasten 2015, met de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb als gast, trok zondagavond 789.000 tv-kijkers. Daarmee overtrof het programma direct de best bekeken aflevering van vorig jaar, toen wetenschapper Ionica Smeets goed was voor 699.000 kijkers. Ook de Tour de France scoorde zondag wederom goed. De NOS spreekt over de best bekeken Tour in de afgelopen twintig jaar.

Pearson verkoopt FT, wil ook af van The Economist

27jul 201512:27
  • Media
  • 6366 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintVerkoopJournalistiekZakelijk

nieuws Het Britse uitgeefconcern Pearson voert gesprekken over de verkoop van zijn belang van 50% in The Economist Group. Deze aankondiging volgt op de verkoop van het onderdeel Financial Times Group aan de Japanse mediagroep Nikkei. De Japanners betaalden 1,2 miljard euro voor de Pearson-tak waar de zakenkrant Finacial Times (FT) toe behoort.

Dionne Benard versterkt team Merktroubadour

27jul 201512:00
  • Bureaus
  • 3298 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotiePRBranded contentSocial mediaPersonalia

nieuws Om het groeiende klantenbestand van Merktroubadour nog beter van dienst te zijn, heeft het PR- en contentbureau zijn team uitgebreid. Dionne Benard is per 15 juli aan de slag gegaan als Junior PR-consultant.

Bill Gates voorspelde het al in 1996: content is king!

27jul 201508:52
  • Content
  • 3618 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • TrendsInnovatieBranded contentVideo

nieuws ‘Ik verwacht dat op het internet een groot deel van het geld verdiend gaat worden met content, net zoals dat bij radio en tv het geval was. De televisierevolutie die een halve eeuw geleden begon, bracht een groot aantal bedrijven voort, zoals fabrikanten van TV toestellen, maar de lange-termijn winnaars waren die bedrijven die het medium gebruikten om informatie en entertainment te verspreiden’, aldus Bill Gates. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat dit een column is uit 1996. Microsoft haalde de column weer eens uit de archieven, welivecontent.com publiceerde het verhaal en ontdekte de voorspellende gave van Gates. Lees maar!

Zomer, snelwegen en openingstijden

24jul 201515:12
  • Bureaus
  • 15303 x gelezen
  • Link
  • Joost van Liemt
  • AdvertisingTelevisieJournalistiek

weblog “En ik ben wel benieuwd wanneer gaan die bruggen open?” “Voor deze brug geldt dat we hem drie keer per dag opendoen”. Ziehier een korte dialoog tussen de buitengewoon scherpe onderzoeksjournalist van onze gewaardeerde publieke omroep en de vertegenwoordiger van Rijkswaterstaat, die de bruggen over de snelwegen bedient. Het is weer zomer. En de tranentrekkende zomercolumns zijn weer terug.

[Interview] Sjoerd van Sprang van Coebergh Communicatie

24jul 201513:53
  • Content
  • 25601 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • CreatiePRInterviewJournalistiek

nieuws ‘Je hebt het uitgangspunt van het vakgebied PR, wat al decennia vanuit content probeert te redeneren. Oorspronkelijk en nog steeds doen we dat vooral via publiciteit waarbij journalisten en verslaggevers het verhaal dat je deelt zelf kunnen beoordelen op verhaalwaarde en dat vervolgens in hun eigen woorden gieten. Tegenwoordig heten die journalisten ook bloggers, vloggers of influencers. Dit is nog steeds een effectieve benadering waar geen geld bij komt kijken omdat het een verhaal is wat voor de verteller relevant is om door te vertellen. Daartegenover heb je het uitgangspunt van advertising, waarbij oorspronkelijk en vaak prachtige uitgewerkte campagnes, boodschappen en beelden grootschalig ingekocht worden en merken gebouwd worden.’ Aan het woord is Sjoerd van Sprang, senior consultant bij Coebergh Communicatie & PR.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content