Toon van Eneco & RTL Woonmagazine creëren samen content

2sep 201515:16
  • Content
  • 855 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentSocial mediaTelevisieVideo

nieuws Toon® van Eneco en RTL Nederland slaan voor het derde seizoen de handen ineen met een samenwerking rond het woon- & lifestyleformat RTL Woonmagazine. Het komende seizoen wordt het format verrijkt met een extra online content laag. Presentator en binnenhuisarchitect Michiel de Zeeuw wordt binnen deze nieuwe samenwerking spokes person voor Toon van Eneco. Als dé expert op het gebied van wonen geeft hij op TV en via diverse online video’s relevante woontips, waarin de verschillende USP’s van Eneco’s intelligente thermostaat Toon zijn geïntegreerd. Thema’s als woongemak, duurzaamheid en design staan hierin centraal.

Pensioen aan de man brengen is geen bier verkopen

2sep 201514:07
  • Content
  • 1321 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Op 10 september presenteert Kornelis Wetsema zijn boek ‘Bier verkopen kan iedereen’, waarin hij interviews met pensioencommunicatieprofessionals gebundeld heeft, aangevuld met eigen inzichten. Voor het boek sprak hij met twintig specialisten. De interviews staan op zich, maar vertellen samen een verhaal. Hoe het anders kan. Hoe het beter moet.

Aandeel lineair tv-kijken zakt onder 40%

2sep 201511:58
  • Media
  • 2239 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaKijkcijfersOnderzoekTelevisieBereikVideo

nieuws Lineaire televisie beleeft een opvallende neergang. In een half jaar tijd daalde de lineaire kijktijd onder Nederlanders van 47 naar 39%. Het klassieke tv-kijken legt het steeds nadrukkelijker af tegen filmpjes op internet of uitgesteld kijken.

MassiveMusic ontwikkelt muzikale identiteit voor UBS

2sep 201510:06
  • Bureaus
  • 3087 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MuziekCampagnesInspiratieMerkenCreatie

nieuws UBS heeft een nieuwe muzikale identiteit geïntroduceerd als onderdeel van de wereldwijde rebranding van de bank. De gerenommeerde bankengigant was bezig met een wereldwijde rebranding en vroeg muziekbureau MassiveMusic om hier een essentiële bijdrage aan te leveren in de vorm van een muzikale identiteit die aansluit bij de mondiale aanwezigheid en geschiedenis van het merk UBS. Dat vertaalde zich in drie akkoorden.

Paul Jansen: 'Telegraaf verzelfstandigt deelredacties'

2sep 201509:09
  • Media
  • 5749 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediastrategieZakelijkJournalistiekMediaPrint

nieuws Dagbad De Telegraaf zet de omstreden plannen door om vijf deelredacties te verzelfstandigen: Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Autovisie krijgen een eigen hoofdredacteur en kunnen meer eigen activiteiten gaan ondernemen, bijvoorbeeld online. Dat bevestigt de deze week begonnen Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen in een interview met NRC Handelsblad.

Bruut Amsterdam maakt nu webseries voor brands

2sep 201509:07
  • Content
  • 2718 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • WebsiteBranded contentVideoSocial Media

nieuws Een logische stap, zo noemt Deniz Alkaç (1995), oprichter van het inmiddels 4 jaar actieve Bruut Amsterdam het. De afgelopen jaren werd voor verschillende merken (o.a. Fanta, Renault, Microsoft, Opel, Wehkamp.nl, de KNVB en PostNL) succesvolle online video content ontwikkeld en geproduceerd. Toch is het nu tijd voor een ‘next step’. Als digital native heeft Alkaç het al langer in de media over de noodzaak van een gedegen YouTube strategie. En dat gaat volgens hem verder dan online video content ontwikkelen waarin een bekende YouTube Creator een guest appareance maakt. Voor Maybelline zijn inmiddels de eerste miniseries aangeleverd.

Bart Oudshoorn hoofd drama bij IDTV

2sep 201508:12
  • Media
  • 4707 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoCreatieTelevisieMakers

nieuws Bart Oudshoorn is vanaf september het nieuwe hoofd drama van productiebedrijf IDTV. Hij heeft een lange staat van dienst waarbij hij voor verschillende producenten en zenders drama-producties heeft gemaakt.

RNW Media daagt jongeren uit met #IKVIND-campagne

2sep 201507:00
  • Media
  • 5911 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineCampagnesSocial mediaMedia

nieuws RNW Media is een campagne gestart om het onderwerp vrijheid van meningsuiting bespreekbaar te maken onder jongeren. Bijna vier op de tien jongeren voelt zich daarin wel eens beperkt, zo blijkt uit onderwerp in samenwerking met onderzoeksbureau Kien. De campagne is gebouwd rond de hashtag #IKVIND.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content