LEGO WeDo: Leer programmeren met LEGO

19sep 201410:35
  • Content
  • 737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Dat LEGO zijn doelgroep goed begrijpt weten we al een tijd. Het merk laat kinderen LEGO op allerlei manieren beleven. Zo kun je lid worden van het clubmagazine, naar LEGO World in de jaarbeurs in Utrecht (herfstvakantie) en kun je de bouwwerken in de folder tot leven brengen met een app (echt heel gaaf). De meest recente activiteit die georganiseerd wordt is LEGO WeDO: een workshop bij de tentoonstelling The Art of the Brick in Amsterdam. Tijdens deze workshop kunnen kinderen leren programmeren.

RTL komt met vijfde zender: RTLZ

19sep 201410:14
  • Media
  • 4429 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediastrategieZakelijkTelevisieMedia

nieuws RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.

Peter Kerkhof hoogleraar Sociale Media

19sep 201410:13
  • Content
  • 848 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Onderzoek

nieuws Bijzonder hoogleraar Customer Media Peter Kerkhof is benoemd tot hoogleraar Sociale media aan de Vrije Universiteit. Zijn onderzoek zal gaan over het gebruik van sociale media door organisaties. Natuurlijk feliciteren wij Peter van harte met deze nieuwe uitdaging, maar vinden we het tegelijkertijd erg jammer dat hij de functie van bijzonder hoogleraar Customer Media niet meer zal bekleden.

ANP koopt enige concurrent Novum Nieuws

19sep 201408:10
  • Media
  • 5401 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaVerkoopZakelijkJournalistiek

nieuws Persbureau Novum Nieuws wordt per 1 januari overgenomen door het ANP. Daarmee is ANP opnieuw het enige landelijke persbureau in Nederland. Novum geldt sinds het opheffen van de GPD als de enige overgebleven concurrent.

Mikro Gids start marker-campagne voor tablet-app

19sep 201408:08
  • Media
  • 5738 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesAppsOnlineJournalistiek

nieuws Mikro Gids komt vanaf deze week met een geheel vernieuwde app: de Mikro Gids marker-app. In deze nieuwe app kan de gebruiker zelf programma’s markeren en toevoegen aan zijn of haar persoonlijke kijkplan. ‘Onze huidige doelgroep doet dat nu met een pen of markeerstift in de programmagids. Hier speelt de app nu op in. In de app is het zelf kunnen markeren een van die nieuwe functionaliteiten’, aldus Christel Verhoeven, marketingmanager KRO-bladen. ‘Daarbij krijgt men nog steeds de handige kijktips, zodat men inspiratie opdoet voor een avondje voor de tv en achter de laptop of tablet.'

NOM Print Monitor: bereik is met 3% gedaald

18sep 201413:53
  • Media
  • 6522 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekBereikOnderzoekPrint

nieuws Het NOM heeft vandaag nieuwe bereikscijfers gepubliceerd. Volgens de NOM Print Monitor over het 'schooljaar' 2013-2014 is het bereik van de totale groep dagbladen en publiekstijdschriften gedaald met 3%. Positief is de aanhoudende groei van het digitale bereik. MarketingTribune zet de belangrijkste NPM-cijfers op een rij.

John de Mol wil Talpa verkopen

18sep 201410:25
  • Media
  • 5545 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaConceptenTelevisieZakelijk

nieuws Tv-tycoon John de Mol stevent volgens het FD af op een verkoop van zijn mediabedrijf Talpa. Bij financieel adviseur Bank of America Merrill Lynch hebben zich naar verluidt meerdere potentiële kopers gemeld voor een overname. Talpa bevestigt de belangstelling.

Albert Heijn’s deal met Heel Holland Bakt

18sep 201409:23
  • Algemeen
  • 2728 x gelezen
  • Link
  • Wouter van der Pauw
  • Branded content

weblog Het kijkcijferkanon van omroep Max ligt nu in de winkels bij AH. Van parelsuiker tot Zeeuwse bloem en bakvorm tot gele room. Allemaal voorzien van het ‘Heel Holland Bakt’-logo. Maandag werd in RTL Boulevard de vraag gesteld: Hoe kan dit? Want het gaat immers om een programma op de publieke omroep.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content