Blendle gaat 28 april open voor iedereen

16apr 2014
  • Media
  • 363 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia

nieuws Blendle, de digitale kiosk voor kranten en tijdschriften, gaat 28 april live. Het project van internetspecialist Alexander Klöpping en journalist Marten Blankensteijn strooit al gretig met invites, maar het grote publiek moet nog een kleine twee weken geduld hebben.

Steeds meer lezers combineren papier en e-book

15apr 2014
  • Media
  • 5881 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaPrintTrends

nieuws Het aantal lezers dat naast papieren boeken ook e-books leest, is in een jaar tijd met 10% gegroeid. Vorig jaar las 36% papieren en digitale boeken, dit jaar is dat 46%. Ruim de helft van de Nederlanders geeft er de voorkeur aan om uitsluitend papieren boeken te lezen.

Head Office NL slaat haar slag met hockeyouders.nl

15apr 2014
  • Content
  • 3600 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Head Office NL breidt haar activiteiten op het gebied van sport uit door de site hockeyouders.nl over te nemen. Met deze overname verstevigt het bureau uit Hilversum haar positie binnen het domein hockey.

Atkins speelt in op videotrend in marketing met korte animatie

15apr 2014
  • Food-en-retail
  • 5383 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws Dieetmerk dr. Atkins speelt in op de trend in marketing om aan je merkwaarde te bouwen met korte animaties. Dit vergroot je vindbaarheid via zoekmachines, wanneer je op de juiste wijze een kennisdomein claimt. Bekijk hier exclusief het resultaat, met de intussen breed gedeelde kritische visie op bewerkte koolhydraten, suikers en verbeterde vetverbranding. Afvallen via contentmarketing.

De effectiviteit van je contentmarketing meten met LinkedIn, kan dat?

15apr 2014
  • Content
  • 3501 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • OnderzoekVerdienmodellen

weblog Onlangs lanceerde LinkedIn hun Content Marketing Score, een manier om het effect te meten van contentmarketing-inspanningen. Kan dat überhaupt, dat meten? En helpt deze tool van LinkedIn daar daadwerkelijk bij? Bram Koster van Marketingfacts vroeg 3 bloggers met expertise op het gebied van contentmarketing en LinkedIn om hun mening over deze nieuwe functionaliteit.

Gratis vitamineboost voor marketeer

15apr 2014
  • Algemeen
  • 40866 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Congres

nieuws Op 23 en 24 april vindt voor de tweede keer de Multichannel Conference plaats in Jaarbeurs Utrecht. Het evenement heeft in vergelijking met de voorgaande editie een flinke transformatie ondergaan. Paul Petermeijer, directeur van organisator BBP Media en uitgever van onder meer MarketingTribune, vertelt over de veranderingen.

Nutella viert 50e verjaardag met 50 grootste fans

14apr 2014
  • Food-en-retail
  • 9976 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StorytellingFoodCampagnes

nieuws Het bekende hazelnoot-chocoladepastamerk Nutella bestaat 50 jaar. De Italiaanse makers vieren dit groots en betrekken hun fans wereldwijd, actief bij het jubileum. In Nederland organiseerde Nutella in dit kader een exclusief verjaardagsontbijt voor haar 50 grootste fans. Meester Patissier, Robèrt van Beckhoven had speciaal voor deze gelegenheid een speciale Nutella taart gemaakt waar de fans tijdens de viering in het Amsterdamse Scheepvaartmuseum van konden genieten. Persoonlijke storytelling speelt een belangrijke rol in de jubileumcampagne.

Sports Direct: weer een merk dat een magazine lanceert

14apr 2014
  • Content
  • 6682 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VerdienmodellenPrint

nieuws De van origine Britse sportwinkel Sports Direct heeft afgelopen maand een magazine gelanceerd: Forever Sports. Het is geen gratis klantentijdschrift, maar een magazine dat je in de winkel kan kopen. Nadat de luxe online kledingretailer Net-a-Porter een soortgelijk magazine heeft gelanceerd, Porter, volgt dus het volgende merk deze trend. Merken worden uitgevers van magazines waarvoor betaald moet worden in plaats van dat ze ze gratis weggeven. Zou Albert Heijn deze trend volgen met AllerHande? Waarschijnlijk niet, maar deze ontwikkeling zal vast meer navolging krijgen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content