Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol

28mei 201513:13
  • Media
  • 2485 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTelevisiePersonen

nieuws Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl ontving woensdag uit handen van RTL-directeur Erland Galjaard het eerste exemplaar van 'Graven in een rijk leven'. Te Nuijl schreef deze biografie over tv-tycoon John de Mol vanwege diens zestigste verjaardag. In het boek komen zestig zakenrelaties, medewerkers en vrienden aan het woord over Neerlands meest succesvolle tv-ondernemer.

Regionale omroepen centraliseren marketing en organisatie

28mei 201510:21
  • Media
  • 3313 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPolitiekRadioTelevisieMarketing

nieuws De dertien regionale omroepen gaan meer samenwerken om zo tegemoet te komen aan de door staatssecretaris Dekker opgelegde bezuiniging van 17 miljoen euro. Daardoor verdwijnen er 150 tot 180 banen. Afdelingen als personeelszaken, financiën en marketing van de verschillende omroepen worden de komende jaren samengevoegd in vijf clusters. De redacties worden niet samengevoegd.

Social highlights van mei

28mei 201509:25
  • Online
  • 2804 x gelezen
  • Link
  • Social Embassy
  • Social media

weblog In mei legden alle social media-platformen een ei; er waren veel ontwikkelingen deze maand. Trijntje lag onder vuur, YouTube vierde zijn 10de verjaardag en David Beckham kreeg ‘wat’ volgens zijn recent gelanceerde Instagram-account. We zetten al het nieuws voor je op een rij.

[Tips] Hoe je stagnerende blogs weer aan de praat krijgt

28mei 201508:32
  • Content
  • 2025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentMarketingDigitaalCommunicatie

nieuws Toen Andrianes Pinantoan marketing directeur werd van bureau én opleidingsinstituut Canva, was met name de Canva’s blog Design School een groot succes. Vanaf de lancering op 8 november 2014 kreeg werden de blogs die Canva publiceerde binnen twee maanden door 269.714 mensen gelezen. Daarna stagneerde de belangstelling voor de blogs. ‘Begin februari 2015 begonnen we met een nieuwe strategie, waarmee we binnen de twee maanden op 800.00 lezers zaten. We deden nogal wat experimenten om uit te vinden wat de voornaamste motor van de groei was – samen met een aantal aanpassingen van onze ideeën’, aldus Pinantoan op de site van The Content Marketing Institute. Hij geeft zeven tips hoe je een stagnerend blog weer aan de praat krijgt. 'De beste content zit op het snijvlak van je eigen passie en de interesse van de doelgroep.'

NPO stelt programma-data beschikbaar voor hergebruik

28mei 201500:53
  • Media
  • 4586 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CreatieTelevisieContentBig data

nieuws De publieke omroep stelt sinds woensdag data beschikbaar voor app-ontwikkelaars en data-enthousiastelingen. Dit werd bekendgemaakt bij de officiële kick-off van het project NPO Backstage. Daarmee wordt het hergebruik van data gestimuleerd, zodat er innovatieve en creatieve apps ontwikkeld kunnen worden met data van de NPO.

Paper Magazine: infobesitas bestrijden én geld verdienen?

27mei 201514:38
  • Media
  • 9039 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaVerdienmodellenJournalistiekOnline

nieuws Is it a bird, is it a plane? Dinsdag lanceerde Persgroep Nederland heel feestelijk een nieuw digitaal concept: PAPER Magazine. Het is een beetje Blendle, het is een beetje De Correspondent, maar toch ook weer anders. De sfeer zat er goed in bij de lancering in de Amsterdamse hipster-bar Baut Zuid, maar stiekem is iedereen natuurlijk bloednerveus: gaan we hiermee eindelijk écht geld verdienen met online journalistiek?

Clipit meet PR-waarde crossmediaal

27mei 201511:33
  • Bureaus
  • 10029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BereikPRSocial mediaMediaStrategieOnderzoek

nieuws Bereik en likes zijn voor marketeers niet meer voldoende om de ROI van PR uit te drukken. Clipit speelt hier als tool voor mediamonitoring op in door niet alleen meer online PR-waarde te meten, maar dit echt crossmediaal in kaart te brengen.

Rachel Gómez commercial director Digital bij Hearst

27mei 201511:28
  • Media
  • 9739 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalPersonaliaSalesOnlineMedia

nieuws Rachel Gómez Y Maseland start begin juni als Commercial Director Digital bij Hearst. In haar rol wordt ze verantwoordelijk voor alle digitale commerciële activiteiten van Hearst, waaronder de merken Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Men's en Women’s Health, Esquire en Quote. Gómez gaat zitting nemen in het management en rapporteert aan CEO Luc van Os.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content