Brood. Wat zit daarin?

30mei 201508:58
  • Content
  • 1416 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CampagnesStorytelling

nieuws 'Fitzroy wil altijd voor challengers werken en dit is echt een challenge waar we onze tanden in konden zetten: hoe zet je brood weer op de kaart', aldus Jur Baart. 'We hebben de pitch gewonnen met een simpel uitgangspunt: willen we de twijfelaars rond brood minder laten twijfelen dan moeten we de echte verhalen rond brood vertellen. Niet één verhaal, maar meerdere verhalen. Niet door één afzender, maar door meerdere afzenders. Zodat we antwoord kunnen geven op alle vragen.

Originele kerstwens van Gerard en Daisy in vervulling bij Ikea

29mei 201515:58
  • Content
  • 4816 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CampagnesStorytelling

nieuws Je trouwdag vieren met een ontbijt bij Ikea Amersfoort. Dat was de kerstwens van Gerard van de Kamp (23) en Daisy Gerritsen (21) uit Bunschoten die vandaag in vervulling ging. Het bruidspaar werd om 10.00 uur ontvangen door een erehaag van Ikea medewerkers en kregen een feestelijk ontbijt geserveerd.

Paper Magazine: infobesitas bestrijden én geld verdienen?

29mei 201510:38
  • Media
  • 11850 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaVerdienmodellenJournalistiekOnline

nieuws Het was onbetwist de lancering van de week: PAPER Magazine. Is it a bird, is it a plane? Dinsdag lanceerde Persgroep Nederland heel feestelijk dit nieuwe digitaal krant-concept. PAPER is een beetje Blendle, het is een beetje De Correspondent, maar toch ook weer anders. De sfeer zat er goed in bij de lancering in de Amsterdamse hipster-bar Baut Zuid, maar stiekem was iedereen natuurlijk bloednerveus: gaan we hiermee eindelijk écht geld verdienen met online journalistiek?

Zandbeek als eerste in zee met het CMI

29mei 201509:34
  • Content
  • 8187 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentDigitaalTrendsOnderzoek

nieuws Het komende half jaar gaan alle contentspecialisten van Zandbeek aan de slag met het online trainingsprogramma van het toonaangevende, Amerikaanse Content Marketing Instititute (CMI). Hiermee heeft het bureau een wereldwijde primeur. ‘Zandbeek is niet alleen het eerste bureau in Nederland dat zich heeft ingeschreven voor CMI’s online trainingsprogramma, maar ook wereldwijd de eerste die er bedrijfsbreed mee aan de slag gaat’, aldus Joe Pulizzi, oprichter van het CMI.

[Interview] Henk Jacobs en Mirjam Brinks van Scripta

29mei 201508:54
  • Content
  • 3085 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • DigitaalVideoPrintStorytellingInterview

nieuws Contentmarketingbureau Scripta Communicatie ontstond eind 2010 uit de fusie van online video- en multimediaproducent Castel en creative storyteller Scripta Media. Directeur/eigenaar Henk Jacobs: ‘Met de kennis van nu weten we dat dit een heel gelukkig huwelijk is, waarin alle ambities op gebied van branded journalism, online video en visual storytelling naadloos samenkomen. Of dat nou strategie was of geluk weet ik niet.’ ‘Feit is dat contentmarketing steeds zwaarder leunt op digitale platforms, online video en social marketing’, vult content director Mirjam Brinks aan. Die skills hebben we de afgelopen jaren heel bewust bij elkaar gebracht.’ Reden genoeg om beide contentmarketeers eens nader te polsen over hun visie op de markt en het vak.

Hoofdredacteur Broadcast presenteert biografie John de Mol

28mei 201515:44
  • Media
  • 9462 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTelevisiePersonen

nieuws Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl ontving woensdag uit handen van RTL-directeur Erland Galjaard het eerste exemplaar van 'Graven in een rijk leven'. Te Nuijl schreef deze biografie over tv-tycoon John de Mol vanwege diens zestigste verjaardag. In het boek komen zestig zakenrelaties, medewerkers en vrienden aan het woord over Neerlands meest succesvolle tv-ondernemer.

Regionale omroepen centraliseren marketing en organisatie

28mei 201511:35
  • Media
  • 9097 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekPolitiekRadioTelevisieMarketing

nieuws De dertien regionale omroepen gaan meer samenwerken om zo tegemoet te komen aan de door staatssecretaris Dekker opgelegde bezuiniging van 17 miljoen euro. Daardoor verdwijnen er 150 tot 180 banen. Afdelingen als personeelszaken, financiën en marketing van de verschillende omroepen worden de komende jaren samengevoegd in vijf clusters. De redacties worden niet samengevoegd.

Social highlights van mei

28mei 201509:25
  • Online
  • 6907 x gelezen
  • Link
  • Social Embassy
  • Social media

weblog In mei legden alle social media-platformen een ei; er waren veel ontwikkelingen deze maand. Trijntje lag onder vuur, YouTube vierde zijn 10de verjaardag en David Beckham kreeg ‘wat’ volgens zijn recent gelanceerde Instagram-account. We zetten al het nieuws voor je op een rij.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content