Nederlandse YouTubers goed voor miljoenenomzet

12feb 201614:30
  • Content
  • 21 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoVloggen

nieuws Uit een analyse van 90 YouTube-kanalen uit Nederland komt naar voren dat het hebben van een eigen YouTube-kanaal een miljoenenbusiness is. Digitaal strateeg Denis Doeland van DDMCA constateert dat Nederlands populairste vlogger (zelf prefereren ze ‘YouTuber’) Kwebbelkop in totaal tussen de 500.000 en 2,6 miljoen euro aan zijn kanaal heeft verdiend.

[Verdieping] Nieuwe generatie branded content komt er aan

12feb 201609:35
  • Content
  • 168 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • Geen tag

nieuws Terwijl het thema van het Branded Content Event van vorig jaar ‘Van branded content naar brands met content’ nog zeer actueel is, neemt het vak een steeds grotere vlucht. MarketingTribune vraagt vier content-experts vooruit te blikken en in te gaan op het thema van het Branded Content Event begin februari 2016 met het thema 'The next generation branded content'.

Babybytes.nl start met videocontent die moeders bereikt

11feb 201614:45
  • Content
  • 928 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Het mediagedrag van de consument verandert en de behoefte aan relevante content wordt steeds groter. Babybytes volgt het gedrag van hun doelgroep en biedt adverteerders nu ook de mogelijkheid om die doelgroep middels video en native advertising te bereiken. De start van de videovlog Mama Wytske op Babybytes.nl is daar een goed voorbeeld van.

Online voorlichting door homovloggers

11feb 201614:30
  • Content
  • 920 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Vloggen

nieuws Vloggers Ericos en Nanne Meijer hosten op 12 februari een livestream van Sense.info over seksualiteit voor homojongens. Deze bekende vloggers beantwoorden live (bijna) alle vragen van hun publiek over coming out, relaties en seksualiteit. Ook wordt live in de uitzending een jongen gevaccineerd tegen hepatitis B. Hanneke Roosjen, projectleider Sense.info: 'Sense.info is de best bezochte site met betrouwbare informatie voor jongeren. Door het inzetten van deze bij de doelgroep bekende vloggers zenden we niet alleen informatie, maar laten we jongeren zelf aan het woord over wat voor hen belangrijk is. Zo bereiken we niet alleen jongens die actief op onze site komen, maar ook juist de jongens die niet zo snel op zoek gaan naar deze informatie.'

Vice en 22tracks sluiten strategisch partnership

11feb 201613:52
  • Media
  • 1022 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaMuziekOnlineContent

nieuws Vice en 22tracks zijn een strategisch partnership aangegaan en versterken daarmee de al bestaande relatie. Het doel van het nieuwe partnership is om 22tracks als Europese smaakmaker van nieuwe muziek versneld verder te laten groeien. De commerciële samenwerking wordt uitgebreid en zal zich meer gaan richten op creativiteit en marketing.

Avenue: waanzinnige pruik rondom opgerold stuk kippengaas

11feb 201613:46
  • Media
  • 4698 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • PrintTrendsMerkenMedia

weblog Het gonsde in de sociale media over de eenmalige heruitgave van het beroemde Nederlandse tijdschrift Avenue. Uitgever van gesponsorde tijdschriften Jaap Holtzapffel zette de nieuwe media succesvol in voor de promotie van de oude. Er vormde zich onmiddellijk een digitaal anti-lichaam van voormalige medewerkers die afstand namen. Volgens hen was de nieuwe Avenue de oude volstrekt onwaardig. Een betere PR-stunt buiten zijn eigen invloed kon Holtzapffel als commercieel media-ondernemer zich niet wensen. Publiek en professionals werden nog meer geprikkeld door dit retro-tijdschrift over de overleden koningin van de Nederlandse glossies, zoals de Avenue vaak weemoedig wordt genoemd.

NRC Q verliest eigen website

11feb 201611:32
  • Media
  • 1986 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkJournalistiekWebsiteOnline

nieuws NRC Q heeft geen eigen website meer. Het zakelijke zusje van NRC Handelsblad is in de website van de moederkrant geschoven. De abonnees zijn hierover per mail geïnformeerd. De aanpassing houdt verband met de vernieuwde website NRC.nl.

Schouten & Nelissen speelt in op leermomenten in (werk)leven

11feb 201610:31
  • Content
  • 1005 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CampagnesVideo

nieuws In de nieuwe campagne van Schouten & Nelissen - ontwikkeld door Fitzroy - staan de veranderingen in het leven van medewerkers en managers centraal. Grote veranderingen, maar zeker ook kleine veranderingen ofwel leermomentjes. Op deze manier wil Schouten & Nelissen benadrukken dat er bijvoorbeeld langer wordt stilgestaan bij een intake-gesprek dan zijn concurrenten. Dat er ook gewerkt wordt met inzichten die je hebt gekregen vanuit je privéleven. En dat het belangrijk is om als team alles te delen, dus ook van de fouten van je collega's: 'Je hebt immers geen tijd om alle fouten zelf te maken #leermomentje.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content