Marketing automation: van schieten met hagel naar bullseye

21apr 201514:41
  • Content
  • 1025 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MarketingCommunicatieKlant

weblog Tegenwoordig kun je een enorme hoeveelheid informatie uit werkelijk van alles ontsluiten. Dat big data nog vorig jaar een ‘buzz word’ was, is niet zo gek. Dat er overal informatie is te halen, is inmiddels een gegeven. Maar hoe je dat zo efficiënt mogelijk doet is misschien nog niet voor iedereen zo eenvoudig. Marketing automation helpt en draagt bij aan zowel lead generatie als relatiebeheer.

Luistertip: 'Radio is voor bejaarden!'

21apr 201513:58
  • Media
  • 5065 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepenRadioMediaMediabureauBereik

nieuws 'Tv-kijken is voor bejaarden', betoogde media-ondernemer Marianne Zwagerman vorige week in haar column op BNR. Deze week doet ze daar nog een schepje bovenop: ook radio trekt grotendeels bejaarden. Beluister haar scherpe column en bekijk de infographic van mediabureau ZIGT met de gemiddelde leeftijden van luisteraars per radiozender. Need to know!

[Marketing&Technology 2015] Bent u al echt digital connected?

21apr 201513:06
  • Online
  • 6409 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • EvenementTechnologie

nieuws Technologie was lange tijd vooral het terrein van de cio en hooguit een hulpmiddel voor de cmo. Deze situatie verandert met digitale snelheid. Marketeers kunnen niet meer om technologie heen en worden uitgedaagd om deze nieuwe ontwikkelingen in hun strategie mee te nemen. Maar hoe? Beschikken ze over voldoende en de juiste kennis? Niet alleen van de software, maar ook van de toepassingen ervan? De meeste marketeers hebben naar eigen zeggen nog onvoldoende weet van de hedendaagse technologie en de digitale wereld. Bovendien hebben ze moeite met het verbinden van de creatieve kant van marketing (merk, belevenis) en de wetenschappelijke kant van cijfers en tech.

NS stemt content website af op reiziger

21apr 201512:33
  • Content
  • 4521 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentWebsiteCustomer JourneyDigitaal

nieuws NS International wil haar online bezoekers relevante content aanbieden op basis van hun interesses (behavioral targeting). Daarom gingen zij een halfjaar aan de slag met BlueConic. Er werden een aantal cases parallel uitgezet om te kijken of de conversie en klanttevredenheid door behavioral targeting inderdaad zouden verbeteren. Inmiddels zijn conversie en klanttevredenheid toegenomen en gaat NS door met BlueConic van GX Software.

Politico van start op Europese markt

21apr 201510:23
  • Media
  • 4969 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekWebsiteJournalistiekOnline

nieuws De spraakmakende politieke nieuwssite Politico is vannacht officieel van start op de Europese markt. De site wil gaan doen wat nationale nieuwsmedia goeddeels nalaten: uitgebreid berichten over de Europese Unie. Politico wil aantonen dat Brussel 'niet saai' is. Los daarvan ligt in het hart van de Europese politiek natuurlijk ook een enorme nichemarkt die nog nauwelijks ontgonnen wordt. Kassa dus?

Citrix kiest voor Yellow Communications

21apr 201509:33
  • Bureaus
  • 4196 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MediaPromotieCommunicatiePR

nieuws Citrix kiest Yellow Communications voor de ondersteuning van zijn communicatiestrategie en positionering in de Benelux. Het cloud- en softwarebedrijf staat al ruim 25 jaar aan de basis van de transformatie van werkplekken en de manier van samenwerken binnen organisaties. Yellow Communications zal als strategische communicatiepartner Citrix in de Benelux adviseren over de juiste marktbenadering en mediastrategie.

Copywriting voor mobieltjes is vak apart: 6 tips

21apr 201507:23
  • Content
  • 3287 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • MobileCopywritingBranded contentWebsite

nieuws ‘Je hebt een interactieve site met een geweldig mobiel design. En dus vind je dat je klaar bent voor Google’s ‘mobilegeddon’. Nee dus. Bij alle opwinding over Google’s aanstaande update voor mobielvriendelijke zoekresultaten, zien marketeers één van de belangrijkste factoren over het hoofd: copywriting. We concentreren ons op mobiele bruikbaarheid, maar vergeten dat dat andere eisen aan teksten stelt. Contentmarketeers moeten begrijpen hoe en waarom mobiele content ertoe doet en hoe je teksten moet schrijven waar mobiele users van houden.’ Aan het woord is Neil Patel.

Crisis tussen directie en redactie Telegraaf Media Groep

21apr 201500:11
  • Media
  • 6428 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintDigitaalZakelijkJournalistiekMediastrategie

nieuws De bom is gebarsten aan de Basisweg. De redactie van dagblad De Telegraaf, inclusief de invloedrijke hoofdredacteur Sjuul Paradijs, is op ramkoers met de directie van moederbedrijf TMG. Berichtgeving over de interne rel is naarstig verwijderd van de eigen website.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content