Esprix Awards 2015: Hi wint eerste Grand Esprix

24apr 201517:39
  • Bureaus
  • 14758 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • AwardEffectReclameMarketingCampagnes

nieuws Hi is winnaar geworden van de allereerste 'Grand Esprix', die donderdagavond werd uitgereikt bij het Esprix-gala in de Portugese Synagoge van Amsterdam. In totaal werden 36 prijzen uitgereikt, waaronder drie keer een gouden Esprix.

[online start up] H5mag wil Amerika veroveren

24apr 201517:35
  • Online
  • 6948 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Online

nieuws Joost Schuttelaar (33) van het Haagse H5mag en zijn ‘nerds’ - zoals hij ze zelf noemt - voelen zich soms net pioniers in Silicon Valley. Ze investeerden de afgelopen jaren duizenden uren om het perfecte platform voor online magazines te bouwen. Hiermee kunnen ontwerpers zonder programmeerkennis heel makkelijk interactieve online magazines maken die optimaal werken op alle apparaten. De online start up kreeg al snel internationale faam, dus reden genoeg voor MarketingTribune eens nader kennis te maken.

Nieuwe visuele media: ze zijn zo gek nog niet

24apr 201515:14
  • Content
  • 5715 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social MediaVideo

weblog De afgelopen 5 jaar is er een explosie geweest op het gebied van visuele media. Voornamelijk het aantal sociale visuele media neemt in rap tempo toe. YouTube, Vimeo en Instagram waren een van de eersten. Nu komen daar Vine, Snapchat en Pinterest bij. Het is niet gek dat visuele media zo populair zijn. Mensen onthouden namelijk slechts 10 procent van wat ze horen, 20 procent van wat ze lezen en wel 80 procent van wat ze zien. Daarbij is 90 procent van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd visueel. Beelden, plaatjes en foto’s worden door de hersenen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst.

Richard Otto weg bij Adfo Groep: 'Mobile vereist een dedicated marketingstrategie'

24apr 201515:04
  • Media
  • 13961 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineInterviewStrategieDigitaalMobile

nieuws Richard Otto, initiatiefnemer van de blog MobileMarketing.nl, vertrekt bij Adfo Groep. Dat heeft hij aan relaties laten weten. Otto blijft actief namens zijn eigen bureau Mobile Marketing Nederland. Wat betekent deze stap voor zijn talloze andere activiteiten op LinkedIn, blogs en Spreekbuis.nl? Hij vertelt het in een interview met MarketingTribune.

[infographic] Social media-spiekbriefjes voor foto’s

24apr 201510:27
  • Online
  • 4829 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Een mooie profiel- en omslagfoto zijn essentieel voor je social media-accounts. Mashable weet dat als geen ander en heeft weer een paar handige spiekbriefjes voor ons in de vorm van infographics. Opdat je de plank nooit meer misslaat op Facebook, Twitter, Istagram, Pinterest en LinkedIn en je profiel en content er optimaal uit zien.

[Nationale Coverdag] Spreker Peter Yates Hearst Magazines

24apr 201507:28
  • Content
  • 5489 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • InterviewCongresDigitaalPrint

nieuws Peter Yates, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei aanstaande, is verantwoordelijk voor het creatieve beleid van het volledige internationale portfolio van Hearst Magazines . In zijn rol als executive creative director van Hearst Magazines International ben ik verantwoordelijk voor de ontwerpstrategie van alle internationale uitgaven van (onder andere) Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Esquire, Town & Country en Good Housekeeping. Voorafgaande aan het event interviewden we Yates.

TMG: 'Geen verkoop GeenStijl en Speurders aan Dasym'

23apr 201516:52
  • Media
  • 10609 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekOnlineMediaZakelijk

nieuws Telegraaf Media Groep (TMG) heeft geen plannen om zijn digitale activiteiten zoals GeenStijl en Speurders af te stoten. Dat meldde bestuursvoorzitter Geert-Jan van der Snoek donderdag op een beladen aandeelhoudersvergadering van het mediabedrijf.

[Multichannel 2015] De toekomst van premium dienstverlening

23apr 201515:20
  • Algemeen
  • 9218 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • ConsumentenProducten en diensten

nieuws Differentiatie opbouwen is waar de sessie van Teleperformance Benelux om gaat. De eerste vraag die gesteld wordt is ‘What are the requirements of the luxury segment?’. Maar wat is dat nou met luxe en hoe ervaart een consument dat? Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de beleving van een klant wanneer hij in een sterrenrestaurant gaat eten, veel geld betaalt maar zit opgescheept met een slechte bediening? Robbert Zijlstra van Teleperformance vertelt hoe zijn organisatie hier mee omgaat en erop inspeelt.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content