Vrouwenglossy FAB keert terug op papier

22jul 201410:32
  • Media
  • 584 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepenJournalistiekOnlinePrint

nieuws Tijdschrift FAB, dat in september vorig jaar stopte en begin dit jaar een digitale doorstart maakte, gaat weer op papier verschijnen. Dat meldt Ebru Umar, die het merk in januari overnam van Sanoma zonder medeneming van redacteuren. 'FAB verschijnt in september weer in print. Het is veel te leuk om aan een printblaadje te werken.'

Mercedes met native advertising op LinkedIn: adder onder het gras

21jul 201413:01
  • Content
  • 4050 x gelezen
  • Link
  • Suzanne de Bakker
  • Branded content

weblog Mercedes Benz en LinkedIn hebben vorige week een nieuwe twist aan native advertising gegeven. Mercedes gebruikt LinkedIn om de 2015 C-Class line te promoten, aan de hand van een wedstrijd "Driven to perform". De winnaar krijgt een leasecontract van een Mercedes C300 voor 2 jaar. Klinkt mooi, maar Mercedes krijgt wel toegang tot informatie van je LinkedIn-account. Een native ad met ook nog een adder onder het gras!

Infographic: De ROI van een contentoperatie

21jul 201411:59
  • Content
  • 1972 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Het is niet genoeg om alleen in content te investeren. Een contentoperatie - het proces van produceren, distribueren en het analyseren van content om de productiviteit en de meetbare resultaten te verhogen en de frictie binnen de organisatie te verkleinen - gaat verder dan strategie alleen. Content moet een essentieel bedrijfsonderdeel zijn. Maar als je dit doet, wat levert het op? Kapost.com vat het samen in een infographic.

Contentmarketing koppelen aan bedrijfsresultaten blijft moeilijk

21jul 201410:34
  • Content
  • 2629 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • OnderzoekTrends

nieuws Forrester concludeert in hun laatste studie dat 85% van de B2B marketeers de contentmarketingactiviteiten nog steeds niet kan koppelen aan bedrijfsresultaten. Contentmarketing lijkt dus een losstaande activiteit binnen organisaties te zijn. Dit betekent dat contentmarketing in dit geval niet leidt tot loyale klanten en klantretentie.

6 redenen waarom niemand je app gebruikt, volgens Google

18jul 201411:47
  • Content
  • 13064 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Tijdens een presentatie op het Google's I/O congres gaat Tomer Sharon, Google Search User Experience Researcher, in op de vraag: “Why is nobody using my app?” Je kan de hele presentatie bekijken, maar ook de 6 belangrijkste redenen waarom niemand je app gebruikt.

De 10 geboden om contentmarketing buy-in te krijgen

17jul 201414:59
  • Content
  • 8809 x gelezen
  • Link
  • Platform Content
  • Trends

nieuws De laatste tijd is er in blogposts meer aandacht voor de interne organisatie rondom contentmarketing. De vraag die hier vaak centraal staat is hoe je anderen in je organisatie, directie en collega's, zover krijgt dat ze met jouw contentmarketingplannen meegaan. Om je hierbij te helpen heeft Marcus Sheridan de 10 geboden in een Slideshare-presentatie gezet.

LinkedIn neemt Newsle over

17jul 201414:49
  • Content
  • 8996 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws LinkedIn heeft Newsle overgenomen, een webapplicatie waarmee je nieuws kunt vinden over mensen in je netwerk. Dat hebben de twee bedrijven onlangs aangekondigd. Hoeveel LinkedIn voor de dienst heeft betaald, is niet bekendgemaakt.

Start je contentmarketing met een pilot in 10 stappen

17jul 201413:45
  • Content
  • 7807 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Aan de slag gaan met contentmarketing in je organisatie is meestal niet makkelijk; Op zijn zachts gezegd betekent dit meestal een cultuuromslag in je organisatie, en daar zit niet iedereen op te wachten. Om toch met contentmarketing aan de slag te kunnen gaan werkt een pilotproject heel goed. Je start klein en bij succes is het makkelijker om het project uit te breiden. Joe Pulizzi beschrijft 10 stappen om een pilot succesvol te laten worden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content