LinkGist.nl: eerste Nederlandse content-monetizing service

24jul 201410:13
  • Content
  • 43 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Verdienmodellen

nieuws Het monetizen van content wordt met de dag gebruikelijker. Steeds meer bedrijven, bloggers, nieuwssites en fora zien in dat er meer mogelijk is met de content die zij genereren, dan enkel en alleen informatie verstrekken. Met content valt geld te verdienen. Toch bestond er tot voor kort geen Nederlandse aanbieder van oplossingen voor automatische content-monetizing. LinkGist heeft een gratis service ontwikkeld die affiliate marketing gemakkelijk en toegankelijk maakt.

NUV procedeert door tegen Tom Kabinet

24jul 201409:20
  • Media
  • 633 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineWebsiteE-commerceVerkoop

nieuws Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) bereidt verdere juridische stappen voor tegen de verkoopsite van tweedehands e-boeken Tom Kabinet. Tegelijk zegt het verbond de dialoog aan te willen gaan met de beheerders van de website.

Nieuw creatief kookblog: Naar Eigen Smaak

23jul 201420:08
  • Content
  • 2814 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws In mei publiceerden 3 thuiskoks hun eerste voorjaarsrecepten op het kookblog 'Naar Eigen Smaak'. Elke vrijdag om 10 uur vind je op dit blog 3 verrassende seizoenrecepten waarin steeds 2 dezelfde ingrediënten zijn gebruikt.

Marketing Trendonderzoek 2014: contentmarketing verdringt social media

23jul 201410:43
  • Media
  • 15626 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentSocial mediaOnderzoekMarketing

nieuws Contentmarketing heeft verdringt social media verdrongen als opkomende marketingtrend. Dat blijkt uit het Marketingtrendonderzoek 2014 van adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites, waaronder MarketingTribune. Bijna de helft van de ondervraagde marketeers noemt het 'centraal stellen van de klant' de belangrijkste opgave in 2014. Vlak daarna volgen 'contentmarketing' en 'authenticiteit' als de onderwerpen waar de meeste marketeers zich in 2014 op zullen richten.

Infographic: 7 criteria voor het inhuren van een community manager

22jul 201414:56
  • Content
  • 5205 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Online communities spelen een belangrijke rol binnen contentmarketing. Zo laten merken als Red Bull, Vodafone en Dove goed zien hoe je met verhalen een community bouwt. Om een community goed te kunnen leiden heb je een community manager nodig. Waar moet een community manager aan voldoen? Onderstaande infographic vertelt de 7 criteria voor het inhuren van een goede community manager.

Vrouwenglossy FAB keert terug op papier

22jul 201410:38
  • Media
  • 8048 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepenJournalistiekOnlinePrint

nieuws Tijdschrift FAB, dat in september vorig jaar stopte en begin dit jaar een digitale doorstart maakte, gaat weer op papier verschijnen. Dat meldt Ebru Umar, die het merk in januari overnam van Sanoma zonder medeneming van redacteuren. 'FAB verschijnt in september weer in print. Het is veel te leuk om aan een printblaadje te werken.'

Mercedes met native advertising op LinkedIn: adder onder het gras

21jul 201413:01
  • Content
  • 6953 x gelezen
  • Link
  • Suzanne de Bakker
  • Branded content

weblog Mercedes Benz en LinkedIn hebben vorige week een nieuwe twist aan native advertising gegeven. Mercedes gebruikt LinkedIn om de 2015 C-Class line te promoten, aan de hand van een wedstrijd "Driven to perform". De winnaar krijgt een leasecontract van een Mercedes C300 voor 2 jaar. Klinkt mooi, maar Mercedes krijgt wel toegang tot informatie van je LinkedIn-account. Een native ad met ook nog een adder onder het gras!

Infographic: De ROI van een contentoperatie

21jul 201411:59
  • Content
  • 4358 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Het is niet genoeg om alleen in content te investeren. Een contentoperatie - het proces van produceren, distribueren en het analyseren van content om de productiviteit en de meetbare resultaten te verhogen en de frictie binnen de organisatie te verkleinen - gaat verder dan strategie alleen. Content moet een essentieel bedrijfsonderdeel zijn. Maar als je dit doet, wat levert het op? Kapost.com vat het samen in een infographic.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content