Lezers omarmen branded content op nieuwswebsites

28aug 201509:12
  • Content
  • 5811 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • JournalistiekDigitaalBranded contentOnderzoek

nieuws Lezers van online nieuwswebsites geven branded content artikelen het meeste aandacht en de hoogste waardering, in vergelijking tot meer commerciële advertentiemixen (advertorials). Ze voelen zich bovendien minder misleid, ondanks dat de reclame minder goed als dusdanig herkenbaar is, door het gebrek aan een duidelijk label en een lagere merkprominentie. De waakhondfunctie van de journalistiek verdwijnt naar de achtergrond. Dit blijkt uit het onderzoek van Simone Krouwer, uitgevoerd binnen het departement Communicatiewetenschappen van Universiteit Antwerpen.

Twee nieuwe collega's voor NewsLab

28aug 201507:20
  • Content
  • 3527 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Personalia

nieuws Het Amsterdamse PR-bureau NewsLab heeft twee nieuwe adviseurs toegevoegd aan het team. PR-adviseur Melanie Hoen (33) en junior PR-adviseur Lisette Brand (22) gaan aan de slag voor onder andere Ikea en innocent. Hoen heeft zeven jaar ervaring in PR en communicatie. Zij werkte onder meer bij het internationale bureau Edelman PR, Marketing & Communicatiebureau Winkelman Van Hessen en reclamebureau JWT Amsterdam.

[Interview] Weleda en BABW: 'Kritische vriendschap'

27aug 201517:39
  • Bureaus
  • 8644 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • MerkenMarketingInterviewCampagnes

nieuws Een gemeenschappelijk ideaal in combinatie met een ‘kritische vriendschap’ zijn de twee fundamenten onder de succesvolle samenwerking tussen Weleda en 'duurzaam communicatiebureau' Branding a Better World (BABW). MarketingTribune heeft in zijn serie dubbelinterviews met bureaus en hun klanten deze week een gesprek met twee idealisten voor wie de ROI van creativiteit veel meer betekent dan een hoge conversie scoren en winst maken: ‘Wij willen mensen bekend maken met de wonderen van de natuur.’

Viral video van A-dam Underwear: 'If you've got balls'

27aug 201516:59
  • Bureaus
  • 10531 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCampagnesVideoVirale marketing

nieuws Herinner je je nog die man in onderbroek, die in een botsauto aan het racen was door de binnenstad van Amsterdam? Dat was een brand-activation van het nieuwe merk boxershorts A-dam Underwear. Deze week is dit merk officieel gelanceerd, met een virale video waarin deze 'Adam' zich nader aan ons voorstelt. 'Het heeft even geduurd, maar er is nu eindelijk een boxermerk voor mannen met ballen.'

Pink Elephant kiest Whizpr voor PR en contentcreatie

27aug 201515:25
  • Online
  • 6026 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • ContentCreatie

nieuws IT-dienstverlener Pink Elephant gaat in zee met Whizpr, expert op het gebied van content, PR en digital marketing. Doel van de samenwerking is het vergroten van de autoriteit en zichtbaarheid van Pink Elephant als betrouwbare en flexibele IT-adviespartner. Whizpr zal voor Pink Elephant content gaan creëren, die effectief kan worden ingezet met gebruik van social media en traditionele pr-middelen.

Gary Mey nieuwe director bij Brand Partnerships 538Groep

27aug 201512:58
  • Content
  • 7115 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PersonaliaRadio

nieuws De 538Groep heeft Gary Mey aangetrokken als Commercial Director Brand Partnerships. Hij is in die functie verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten als branded content, non spot, events, sponsoring en partnerships van de 538Groep, waaronder de radiozenders Radio 538 en SLAM!FM vallen. Mey start 20 oktober bij de 538Groep.

Ziggo en Sport 1 lanceren gratis sportzender

27aug 201510:13
  • Media
  • 8710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • SportJournalistiekTelevisieMedia

nieuws Ziggo en Sport 1 lanceren gezamenlijk een nieuwe 'gratis' sportzender, zo meldt het AD vandaag. de nieuwe zender gaat Ziggo Sport heten en is nog voor het eind van het jaar beschikbaar voor alle ruim 4 miljoen klanten van de kabelreus. De extra zender zou niet gepaard gaan met een verhoging van het abonnementsgeld.

4 Google basisprincipes die iedere marketeer moet weten

27aug 201509:23
  • B2b
  • 4175 x gelezen
  • Link
  • Nynke de Blaauw
  • OnlineMarketingOnderzoekZoekmachine

weblog Gevonden worden op Google is één van de topprioriteiten op het lijstje van marketing managers. Dit is niet zo heel gek aangezien er wereldwijd 40 duizend zoekopdrachten per seconden worden ingevoerd. De kans is dus aanwezig dat er wat mensen op zoek zijn naar iets wat jij jouw onderneming hen kan bieden. Eén nadeel: waarschijnlijk doen jouw concurrenten er alles aan om eerder gevonden te worden dan jij. Dus is het verstandig Google te begrijpen en met de opgedane kennis een voorsprong op concurrenten te nemen. In dit blog leg ik vier basisprincipes van Google uit die iedere marketing manager moet weten om beter gevonden te worden op Google.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content