ABN Amro: 'Media gaan profiteren van digitale groei'

2okt 201414:02
  • Media
  • 459 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineOnderzoekTelevisieMediaDigitaalMediastrategiePrint

nieuws Televisie speelt sneller en slimmer in op het digitale kanaal dan de traditionele printmedia, maar uiteindelijk gaat ook print profiteren van de online mogelijkheden. Tegelijkertijd moet de tv-sector waken voor de toenemende concurrentie van nieuwe toetreders en aanbieders van streaming content. Dit concludeert ABN Amro in haar sectorupdate Media die vandaag is gepubliceerd.

Expedia stuurt blogger op rondreis door Nederland

2okt 201410:50
  • Media
  • 1930 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineCampagnesMediastrategieBranded content

nieuws Reisblogger Daisy Scholte (29) is als Expedia Pioneer begonnen aan haar reis door Nederland. Als geselecteerde Nederlandse 'pionier' zal ze een jaar lang door ons land reizen en daar vrijwel dagelijks verslag van doen. Daisy verwacht in een jaar tijd ongeveer 200 bekende en minder bekende evenementen en bezienswaardigheden in eigen land te bezoeken. Expedia wil met deze actie laten zien 'als globale speler ook lokaal relevant te zijn'.

[Congres Dance & Brands] - Frank van den Wall Bake, eigenaar VDWB Consult

2okt 201409:32
  • Algemeen
  • 1840 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • TrendsCongres

nieuws ‘De sleutel tot succes van sponsoring zit hem in associatieve waarde’, zegt Frank van den Wall Bake. Deze bekende vakgenoot is panellid tijdens het a.s. Dance & Brands event op 17 oktober, een event dat geen marketeer op zoek naar insights over 'millenials' mag missen. Een nadere kennismaking. Van Den Wall Bake – een icoon op het gebied van sportsponsoring- bedacht ondermeer het Holland Heineken House, de PTT Telecompetitie, de Spa Regatta en stond aan de wieg van het fenomeen ‘promodorp’ bij sportevenementen. Hij is de man die als geen ander de "do's" van de "dont's" weet te onderscheiden. ‘Ik ben weliswaar geen aanhanger van EDM (electronic dance music, red.), maar ik zie wel duidelijke links tussen de sponsoring van sport en van EDM.’

Auke Visser benoemd tot voorzitter van European Magazine Media Association (EMMA)

1okt 201414:32
  • Media
  • 7481 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekMediaPrintPersonalia

nieuws De Europese tijdschriftorganisatie European Magazine Media Association (EMMA) heeft Auke Visser per 1 oktober benoemd als voorzitter. Visser was tot eind 2013 in totaal zeventien jaar lang voorzitter van de Groep Publiekstijdschriften (GPT).

Sparen met Kips voor servies bij FonQ.nl

1okt 201413:48
  • Content
  • 4944 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws Een lief klein meisje koopt elke dag een ander product van Kips. Is ze de ultieme fan van Kips of is er ook nog iets anders aan de hand? Aan het eind van de week komt de aap uit de mouw: ze heeft met Kips gespaard voor korting op servies bij FonQ.nl.

Consument bepaalt content op platform Yournalism

1okt 201412:44
  • Media
  • 8184 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • WebsiteVerdienmodellenJournalistiekOnline

nieuws Het mediaplatform Yournalism is officieel van start gegaan. Via deze website kunnen consumenten via crowdfunding bepalen welke ingediende voorstellen voor onderzoeksjournalistiek worden gefinancieerd en uitgevoerd. Yournalism werd door vakgenoten al bekroond met een Tegel, een toonaangevende journalistieke prijs.

Food Inspiration Magazine: voeding als groene apotheek

1okt 201411:55
  • Food-en-retail
  • 6627 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InteractieFoodStorytelling

nieuws Met stijgende obesitascijfers en daaraan gerelateerde ziektes worden we ons steeds bewuster van de impact van voeding op onze gezondheid. Steeds meer chefs kijken daarom - naast smaak, presentatie, textuur en geur - naar de nutriënten en het effect van voeding op het lichaam. Voeding als groene apotheek. Het fraaie digizine Food Inspiration Magazine wijdt er de nieuwe editie aan. Blader het met deze exclusieve link gratis door en geniet.

[column] Van betweter en social media expert naar iHero

1okt 201406:15
  • Online
  • 3980 x gelezen
  • Link
  • Patrick Petersen
  • Social media

weblog Ze adviseren je drie tweets per dag te plaatsen. Doe hierbij een scheutje grappige termen. Gebruik ook enkele termen uit de bio van je volgers. Zet je tweets klaar op 7.52, 16.08 en 22.11 uur. Gebruik in de ochtend een plaatje. In de avond een video. Mix de boel niet langer dan met 80 tekens en je hebt het optimale social media-advies te pakken voor bijvoorbeeld Twitter. Aldus het advies van zomaar een Social Media Expert(SME). In de praktijk werken social media op het moment dat jij denkt iets leuks, inspirerends of informerends te willen delen. Hier zijn geen wetten voor. Wel handigheden op basis van eigen ervaring. Een menselijk gevoel voor de relatie met jouw beoogd netwerk is vitaal.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content