Media-aandacht? Doe iets islamitisch!

22mei 201516:20
  • Media
  • 4041 x gelezen
  • Link
  • Abdelaziz Aouragh
  • DoelgroepJournalistiekMediaCommunicatiePromotie

weblog Waarom weten de meeste marketeers en consumenten nog niet zo veel over de moslim-doelgroep? Zij verbazen zich wanneer er inhoudelijk meer wordt verteld over moslims dan zij dachten te weten. Wat hun consumptiegedrag is, hun interesses, hoe fashion-minded ze zijn. Wat vinden zij van kunst? Dit komt doordat marketeers en consumenten vaak moslims alleen kennen van televisie, radio of krant.

[Pop Up Event] Gratis voor abonnees op 28 mei: 'Customer Insights'

22mei 201510:50
  • Algemeen
  • 66880 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Customer JourneyEvenement

nieuws MarketingTribune organiseert in 2015 een aantal Pop Up Events: actuele marketingtopics worden dan besproken in een klein gezelschap van marketing- en communicatieprofessionals op een nader te bepalen locatie. Na het eerste succesvolle Pop Up Event - Production 2.0 over de productie van tv-commercials en radiospotjes - gaan we dit keer dieper in op customer insights. Wat is de echte behoefte van (potentiële) klanten? Wij durven te stellen: hoe strakker je customer insights, hoe beter je inzichtgedreven propositie, hoe hoger je winst. MarketingTribune organiseert deze Pop Up op donderdag 28 mei samen met Marketing Workouts. Een nadere kennismaking.

RAW For The Oceans grote Nederlandse winnaar bij Pencils

22mei 201510:34
  • Bureaus
  • 8384 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BrandingAwardCampagnesCreatie

nieuws Dit jaar geen Black Pencils voor Nederland, maar de meest succesvolle case uit ons land bij de internationale uitreiking van de D&AD-prijzen was donderdagavond 'RAW for the Oceans' van G-Star, FHV BBDO en Part Of A Bigger Plan. Deze campagne won twee grafieten Pencils, voor Brand Design en Sustainable Product Design. De overige acht Nederlandse nominaties bleven steken op een houten pennetje.

[Tips] De rol van beleving op b2b-websites

22mei 201509:52
  • B2b
  • 3754 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • ZakelijkCustomer JourneyBranded contentBuyingcycle

nieuws ‘Een digitaal product is meer dan een opeenstapeling van functionaliteiten. Gevoel en emoties spelen een steeds belangrijker rol bij het versterken van merkbeleving en een succesvolle gebruikerservaring. Maar op b2b-websites blijft deze ontwikkeling achter, wat resulteert in droge, emotieloze interfaces. Onterecht, want tussen 9 en 5 worden we niet ineens een ander mens. Ook in een zakelijke omgeving is emotie erg belangrijk’, aldus Irene Bruggeman visueel designer bij internetadviesbureau Jungle Minds.

[Nationale Coverdag] FOAM

21mei 201519:37
  • Content
  • 4868 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • PrintEvenement

nieuws Om fotografie tot zijn recht te laten komen is bij FOAM de fotografie leidend voor de keuzes die we maken voor de covers en het blad. Veel mensen kennen ons door het magazine en leren daarna pas de onderliggende 'merken' kennen van Foam zoals bijvoorbeeld het museum, zo opent Marcel Feil - de tweede spreker op de Nationale Coverdag - zijn presentatie.

[Nationale Coverdag] Vrij Nederland en PS Parool vallen in de prijzen

21mei 201517:30
  • Content
  • 5964 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsPrint

nieuws Vandaag zijn tijdens de Nationale Coverdag in De Fabrique te Utrecht de Cover van het Jaar en de Prix de C’Oeuvre uitgereikt. De prijzen voor de beste covers van Nederland. De Cover van het Jaar 2014 gaat dit jaar naar Vrij Nederland. Er waren drie genomineerden: AD Magazine, Linda Mode en Vrij Nederland. De winnaar kwam tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de vakjury en de publieksjury. Het publiek kon door middel van een internetstemming uit deze nominaties een winnaar kiezen.

[Nationale Coverdag] The New York Times Magazine

21mei 201515:38
  • Content
  • 4984 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
  • EvenementPrint

nieuws Het maken van een cover blijft altijd lastig en zorgt voor aardig wat getob bij ons op de redactie, zo opent Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune en dagvoorzitter, de Nationale Coverdag. Allereerst gaat Hoogkamer even zelf met de billen bloot wat betreft zijn eigen covers en neemt deze door met de bezoekers. Eén van de reacties uit het publiek is dat de covers gemaakt door de eigen vormgever Che Ontwerpstudio mooier zijn, mede omdat het niet van die doordenkertjes zijn. 'Dat is maar net wat je zelf mooi vindt, maar dank voor het compliment!' Met een interessant programma voor de boeg maakt Hoogkamer vlug een sprong naar de eerste spreker van de dag en verwelkomt Gail Bichler, design director van The New York Times Magazine op het podium.

Intel-case illustreert juiste aanpak b2b contentmarketing

21mei 201509:14
  • B2b
  • 3075 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • OnlineZakelijkMarketingKlant

nieuws ‘Goede productdocumentatie is een belangrijk verkoopinstrument. Vroeger sleepten verkopers goed ontworpen boeken met productinformatie mee, om die op het juiste moment tevoorschijn te kunnen halen en de deal te kunnen beklinken. Tegenwoordig wordt productdocumentatie vooral een marketinginstrument gevonden. Het verschil is dat de documentatie nu in de cloud is opgeslagen en dat de klant de verkoper nog maar zelden nodig heeft’, aldus Marcia Riefer Johnston op de site van The Content Marketing Institute. Johntston is bij het CMI managing editor intelligent content.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content