Auto Trader en Klantenvertellen.nl gaan samenwerken

17dec 201415:46
  • Content
  • 3516 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • KlantenserviceProducten en diensten

nieuws Vanaf deze week toont Auto Trader de reviews van marktleider Klantenvertellen bij de advertenties van autobedrijven op AutoTrader.nl. Dit betekent dat er van enkele duizenden autobedrijven reviews worden getoond in de advertenties.

Contentmarketing past ook bij personeelswerving

17dec 201410:10
  • Content
  • 4594 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • LeadsTrendsBranded content

nieuws Contentmarketeers creëren meestal alleen content die is gericht op klanten en zij die het kunnen worden. Dat moeten ze volgens Tracy Gold vooral blijven doen: het helpt een bedrijf om te groeien. ‘Maar als je groeit, wie doet dan het extra werk? Vergeet niet dat er nog een belangrijke doelgroep voor content marketing is: toekomstige collega’s. Als je content marketing inzet bij je personeelswerving, kun je – als je klantgerichte contentmarketing goed werkt – meer mensen inhuren om je groei met gemak de baas te kunnen’, aldus marketeer Gold op de site van het Content Markering Institute.

Alle marketingtrends van 2015 in één overzicht

17dec 201409:34
  • Online
  • 5542 x gelezen
  • Link
  • Sheila Klein Schiphorst
  • Trends

weblog Je kunt bijna geen nieuwsbrief of weblog openen of je ziet wel een top-5 van één of andere marketingdiscipline. Interessant en inspirerend. Zo’n top-5 werkt ook altijd goed voor de open-rate van de blog, marketeers zijn namelijk gek op lijstjes, maar aan de andere kant is het stiekem wel irritant dat deze lijstjes overal verspreid staan. Hoe handig zou het wel niet zijn als er gewoon één overzicht is van de belangrijkste marketingtrends voor 2015? Nou dat dacht ik dus ook. Tadaaaa! In deze blog vind je alle trends op het gebied van: e-mail-, online-, mobile marketing, e-commerce en customer service.

Kwaliteit op elke hoek van de straat

16dec 201414:45
  • Content
  • 5493 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Journalistiek

weblog Een ding is me duidelijk geworden na een jaartje in de luwte te hebben geopereerd: hoe komt het toch dat de contentmarketing-branche zo lui is. Iedereen roept dat content key is, dat we met video aan de slag moeten, dat we crossmediaal relevante content moeten maken.

‘Gebruik social media stagneert’

16dec 201411:51
  • Online
  • 8663 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Het social media-gebruik van consumenten is in de periode van 2012 tot en met 2014 gestagneerd. Facebook blijft het meest gebruikte platform (71% gebruikt dit wekelijks). Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van social media dat in opdracht van ING voor de 3de keer werd uitgevoerd.

Jean Spencer: Contentmarketing heeft PR nodig

16dec 201408:50
  • Content
  • 4373 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PRBranded content

nieuws Jean Spencer is contentmarketing manager en copywriter bij het Amerikaanse marketingadviesbureau Kapost. Regelmatig publiceert ze op de site van het contentmarketinginstitute.com. ‘Ons bedrijf gelooft heilig dat pure contentmarketing beter is dan traditionele marketing. En PR zat voor ons altijd in het ‘traditionele marketing’ mandje. We vroegen ons af of PR en contentmarketing naast elkaar kunnen bestaan.'

De regisseur zet een trend in 2015

16dec 201400:06
  • Bureaus
  • 9486 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • InspiratieStrategieTrendsMakersCreatie

weblog Hoe hebben jullie 2014 ervaren? Er is veel veranderd in ons vak. Nieuwe marketingtechnieken en de rol van social en mobiel vergen flink wat aanpassingen in ons denken, creëren en doen. 2015 belooft weer net zo spannend te worden. Ik heb alweer heel wat boeiende en leerzame trending topics voorbij zien komen. Zo vlak voor Oud & Nieuw licht ik er twee uit: vakmanschap en regie. En ik wil ze combineren. Vakmanschap wordt meestal aan creativiteit en productiewerk gekoppeld en zelden aan regie, terwijl de taak van regisseur in marketing-communicatie veelomvattend is en alleen maar complexer lijkt te worden. Regie is een vak apart. Een ambacht.

Wegenwacht is winterproof

15dec 201417:55
  • Online
  • 8326 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CampagnesCommercials

nieuws De nieuwe online video van de ANWB vertelt op ‘epische wijze’ dat de Wegenwacht klaar is voor de winter - de periode waarin de Wegenwacht met een team van negenhonderd man dagelijks aan gemiddeld drieduizend mensen hulp verleent. Digital storytelling agency VERTOV tekende voor concept en productie van deze humoristische film met een fikse knipoog naar de serie Game of Thrones.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content