Social highlights van januari

29jan 201500:15
  • Online
  • 337 x gelezen
  • Link
  • Social Embassy
  • Social media

weblog Daar is ‘ie dan: het allereerste maandoverzicht - vers van de digitale pers en verzorgd door Social Embassy - met het al belangrijkste nieuws uit de Kabels van januari en nog een klein restje december.

[Interview] oud-hoofdredacteur Fred Sengers

29jan 201500:05
  • Algemeen
  • 316 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het negende interview met oud-MT hoofdredacteur Fred Sengers. Via via hoorde Sengers in 2004 dat MarketingTribune al een tijdje een nieuwe hoofdredacteur zocht. ‘Ik werkte in die tijd bij concurrent Incentive en hoorde in mijn netwerk dat er bij Reed Business belangstelling voor mij was, maar dat MarketingTribune het niet netjes vond om een hoofdredacteur bij de concurrent weg te halen. Ik had er ruim vier jaar bij Incentive opzitten en vond het tijd voor wat anders.’

Stichting Kijkonderzoek gaat online commercials meten

28jan 201514:01
  • Media
  • 4021 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaVideoReclameBereikKijkcijfers

nieuws Stichting Kijkonderzoek gaat zijn onderzoeksterrein verbreden. Behalve online video en de digitale uitzendingen van tv-zenders, gaat SKO nu ook video-commercials meten. Bovendien is Sanoma toegetreden als klant.

New Skool Media lanceert Pedala voor fietsende vrouw

28jan 201513:03
  • Media
  • 4163 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InspiratiePrintDoelgroepSport

nieuws New Skool Media, de uitgeverij die vorig jaar tientallen tijdschriften overnam van Sanoma, lanceert dit voorjaar de nieuwe titel Pedala, gemaakt voor vrouwen die fietsen. Pedala wordt ondergebracht bij de drie bestaande fietstitels van de uitgever: Fiets, Procycling en FietsActief. Het blad en het online platform gaan alle vrouwen informeren en inspireren die fietsen of willen gaan fietsen.

Pluggerz vindt gehoor bij Crowdmedia

28jan 201512:56
  • Bureaus
  • 3922 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EvenementCampagnesE-marketingPromotie

nieuws Pluggerz gaat in zee met het Zwolse online marketingbureau Crowdmedia. Op de dit jaar te houden Motorbeurs en Huishoudbeurs zal dit bureau de producten van het Doetinchemse bedrijf met een uitgekiende marketingstrategie onder de aandacht brengen van de bezoekers. Pluggerz is onderdeel van Comfoor BV en biedt op maat gemaakte en universele oordopjes.

NRC Live van start met event over innovatie

28jan 201509:58
  • Media
  • 5450 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineMediaInnovatieEvenement

nieuws NRC Live trapt af op 5 maart. De evenemententak van NRC Media houdt haar eerste event over de innovatiekracht van Nederlandse bedrijven en de impact van technologische ontwikkelingen op traditionele businessmodellen. Wat kunnen gevestigde bedrijven leren van de startup-mentaliteit? Prins Constantijn van Oranje-Nassau, bestuurslid van het onlangs gelanceerde nieuwe initiatief StartupDelta, opent de NRC Live kick-off 'Moonshot'.

Goede content begint met goed zaad

28jan 201508:30
  • Content
  • 3607 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • E-mailmarketingLead basedBranded content

nieuws Hoe zorg je dat beïnvloeders jouw content willen delen? Die vraag houdt bijna alle content marketeers bezig. Natuurlijk weet iedereen best dat succesvolle partnerships met beïnvloeders kunnen zorgen dat de content viral gaat. ‘Toch komen de meesten van ons niet in aanraking met die beïnvloeders omdat we allemaal worstelen met de vraag: ‘Hoe krijg ik die belangrijke man zo gek dat hij tijd voor me vrijmaakt?’, aldus Devesh Khanal op de site van het Content Marketing Institute. De oplossing van Khanal is ‘zaaicontent’!

[Interview] oud-MT hoofdredacteur Rupert Parker Brady

28jan 201500:15
  • Algemeen
  • 12790 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het achtste interview met oud-MT hoofdredacteur Rupert Parker Brady. In november 1994 begon Parker Brady na een carrière bij de radio als redacteur bij NieuwsTribune. ‘Wim Andréa was hoofdredacteur en in 1997 heb ik het kwartaalblad RetailTribune opgezet. Vanaf november 1998 presenteerde ik een jaar lang een wekelijkse NieuwsTribune-rubriek over communicatie op de nieuwe zakenzender Business Nieuws 1395 AM. In april 2000 stapte hoofdredacteur Hugo de Klerk met ruzie op en ik werd gevraagd hem op te volgen. Tot mijn verrassing werd NieuwsTribune enkele maanden later verkocht aan Reed Business in Amsterdam.’


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content