De creatieve bloedarmoede van Sanoma

26jul 201410:27
  • Media
  • 2891 x gelezen
  • Link
  • Martijn Horvath
  • VerkoopZakelijkMediastrategiePrint

weblog Sanoma maakte in oktober de uitverkoop bekend van 32 titels. De geplaagde uitgever wil alleen nog focussen op een restant van 17 bladen, waaronder Linda, Donald Duck en VT Wonen. Het is duidelijk dat het concern het vertrouwen verloren heeft in de bulk van haar producten. Opvallend is hoe verschillend de buitenwereld er tegenaan kijkt.

WappZapp breidt uit naar België

26jul 201410:01
  • Media
  • 2692 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaVerdienmodellenContentTelevisie

nieuws Video on demand-dienst WappZapp breidt uit naar België. Ook daar gaat het bedrijf een abonnement aanbieden voor kwaliteitsfilms en documentaires. WappZapp wil een Europese speler worden in de video on demand-markt.

Print en reorganisatie drukken omzet Sanoma

25jul 201415:16
  • Media
  • 9036 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaOnlinePrintZakelijk

nieuws Het Finse mediaconcern Sanoma heeft de omzet in het tweede kwartaal met 4,5% zien dalen tot ruim 533 miljoen euro. De operationele winst, exclusief bijzondere posten, liep op jaarbasis met 2,6% terug tot 66,3 miljoen euro. Dat maakte Sanoma vrijdag bekend.

Reed Elsevier groeit tegen de stroom in

25jul 201415:13
  • Media
  • 9390 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkMediaMediastrategieOnline

nieuws Uitgeversconcern Reed Elsevier heeft in de eerste helft van dit jaar een nettowinst geboekt van 736 miljoen euro. Een atypisch resultaat voor de kwakkelende uitgeefbranche, want dit is een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf verwacht dat de winstgroei ook de tweede helft van het jaar doorzet.

Topa Talk: een weblog over verpakkingen

25jul 201413:50
  • Content
  • 3570 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Topa Talk is het nieuwe weblog van Topa, een verpakkingsbedrijf. Het is de bedoeling dat het weblog de wereld achter Topa laat zien op een laagdrempelige en leuke manier. De blogposts bestaan voornamelijk uit leuk nieuws rondom de producten (verpakkingen) en acties van Topa. Voorbeelden zijn artikelen over kunst met karton, het inpakken van boeken en snoeppotten.

BMW i lanceert eigen branded YouTube-kanaal

24jul 201414:00
  • Online
  • 6820 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoStorytelling

nieuws Bij een innovatieve, elektrisch aangedreven BMW i3 hoort vernieuwende marketingcommunicatie. Met de start van een eigen YouTube-kanaal wordt online het vizier gericht op potentiële kopers. BMW is hiermee het eerste automerk in Nederland dat een zogenoemd branded YouTube-kanaal inzet voor een submerk om een product uit te lichten, te laten beleven en daarmee te promoten.

NUV procedeert door tegen Tom Kabinet

24jul 201412:07
  • Media
  • 9186 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopE-commerceWebsiteOnline

nieuws Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) bereidt verdere juridische stappen voor tegen de verkoopsite van tweedehands e-boeken Tom Kabinet. Tegelijk zegt het verbond de dialoog aan te willen gaan met de beheerders van de website.

Recognizing the content business

24jul 201411:13
  • Content
  • 3339 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws De grootste uitdaging binnen contentmarketing is toch vaak de productie van voldoende en relevante content. Veel content zit bij de mensen en medewerkers van je bedrijf, maar hoe haal je dit naar boven? Wie maak je verantwoordelijk voor de content? Wie voert er een (kwaliteits)controle op uit? Kortom hoe integreer je het in het totale bedrijfsproces. Dit thema met deze vragen staan centraal op de Dag van de ContentMarketing op 20 november


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content