Story Telling Award 2015

25jan 201517:10
  • Content
  • 10 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsStorytelling

nieuws Duurzaam importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz heeft zondag 25 januari op de Modefabriek te Amsterdam, Aline Fashion te Burgum en Fabert de Wit te Hellevoetsluis uitgeroepen tot winnaars van de 'Story Telling Award 2015'. In aanwezigheid van alle genomineerden en aanwezige pers namen Hans en Hanneke de Wit van Fabert de Wit, en Aline Sprokkereef van Aline Fashion de prijs in ontvangst. Opvallend is dat Fabert de Wit zich voor de tweede maal mag benoemen tot beste Story Teller. Afgelopen jaar gingen zij eveneens met deze Award naar huis.

Top-19 Nederlandse Contentmarketing 2014, deel I

25jan 201509:55
  • Content
  • 17304 x gelezen
  • Link
  • Robbert Zantinge
  • Social mediaContent

nieuws Wat zijn de beste contentmarketing voorbeelden van 2014? Robbert Zantinge, directeur van ZB, verzamelde weer een aantal fantastische cases. Dit is deel 1 van de Nederlandse Contentmarketing top-19 met cases van onder andere KLM en Coolblue, maar ook de gemeente Amsterdam en Alfredo Gonzales!

‘Consumenten verkiezen face to face boven social media’

25jan 201505:30
  • Online
  • 2354 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • ConsumentenSocial mediaAdvertising

nieuws Volgens onderzoek van het Center for Excellence in Service van de University of Maryland, gepubliceerd door het Journal of Service Research, geven consumenten er de voorkeur aan hun meningen offline met elkaar te delen in plaats van online en ze hechten hier ook meer waarde aan. En dit terwijl veel marketeers zich richten op het vergroten van hun online zichtbaarheid door middel van het aanjagen van reviews en posts en het actief stimuleren van reacties van consumenten op social media, aldus Trnd, bureau voor Collaborative Marketing.

[Interview] oud-MT hoofdredacteur Wim Andréa

25jan 201500:15
  • Algemeen
  • 4035 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het vijfde interview met oud-MT hoofdredacteur Wim Andréa. Toen Andréa in 1991 als interim-hoofdredacteur bij NieuwsTribune kwam, was hij al bekend met de redactie. Nog in de beginjaren met Wim Laverman, Jan van Buuren en Cees van Staal had hij namelijk al drie jaar als redacteur bij Het Weekblad gewerkt. Andréa: ‘Dat waren gouden tijden. Elk voorstel dat ik bij het drietal neerlegde werd - als het even kon - gehonoreerd. De cultuur was heel ondernemend.’

Talmon lanceert tool voor persoonlijke video's: StoryMail

24jan 201514:20
  • Bureaus
  • 7321 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingOnline

nieuws Talmon, bureau voor online storytelling, lanceert StoryMail; de eerste tool in Nederland die automatisch gepersonaliseerde video's rendert en verstuurt. Met StoryMail speelt Talmon in op een toenemende vraag van adverterend Nederland. StoryMail is digital contentpartner van Sitecore.

[Interview] oud-MT hoofdredacteur Jan Willem Grievink

24jan 201500:11
  • Algemeen
  • 10584 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • Interview

nieuws MarketingTribune vierde zijn 30-jarige bestaan in 2014 met een extra dikke jubileumeditie. Wat daarin niet mocht ontbreken waren interviews met de oud-hoofdredacteuren. Lees hier het vierde interview met oud-MT hoofdredacteur Jan Willem Grievink. Grievink (62) kwam in 1992 bij NieuwsTribune. Hij werd benaderd door zijn voorgang Cees van Staal. Grievink: ‘Van Staal - en zijn companen Wim Laverman en Jan Van Buuren - hadden het bedrijf al verkocht aan de Weekblad Pers Groep. Ze wilden zich terugtrekken en hadden nieuw management nodig. Ik kreeg de combinatiefunctie directeur/hoofdredacteur aangeboden. Daarnaast was er nog een directeur commercie en een directeur financiën.’

Jongereniconen 2015: in ban van wetenschap - feest - Oculus Rift

24jan 201500:01
  • Food-en-retail
  • 127194 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingTrendsOnderzoek

nieuws Al stevenen we in Nederland af op zeven miljoen 50-plussers in 2019 (bron: CBS) en hangt daartussen de 'Sandwich-generatie' (bron: Ça Va) die zorgt voor kinderen en ouders, er geldt nog steeds: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Dus handig te weten wat jongeren beweegt. Voor het negentiende(!) jaar in successie door dezelfde auteur samengesteld, presenteert MarketingTribune op basis van 89 onderzoeken, artikelen, dossiers, expert-input en fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’, handig verdeeld over thema’s. Anticipeer op vloggen, het bouwen aan nieuwe betekenissen, de Ocolus Rift, slurpjes en de Nike Roshe Run. ‘Just do better. Or just die.’

Jelle Kolleman en MediaMonks beginnen MADE.FOR.DIGITAL

23jan 201512:13
  • Content
  • 7714 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • NieuwkomersDigitaal

nieuws Het nieuwe bedrijf zal zich gaan bezighouden met alle facetten van Content Marketing; Strategie, productie, distributie en optimalisatie. MADE.FOR.DIGITAL speelt hiermee in op de sterk groeiende vraag uit de markt bij zowel bureaus als adverteerders.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content