Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden

19sep 201715:25
  • Content
  • 3069 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVideo

nieuws Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

Boomerang Agency neemt collega aan tijdens Adnight

19sep 201710:08
  • Bureaus
  • 6485 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Recruitment

nieuws Op vrijdagavond een nieuwe baan regelen, Boomerang Agency maakt het mogelijk. Tijdens Adnight op 6 oktober biedt het bureau uit Amsterdam jonge creatieven een mooie kans: vijf minuten pitchen, en naar buiten lopen met je nieuwe contract. De gelukkige kandidaat begint de maandag erop.

Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content'

18sep 201714:41
  • Content
  • 7916 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategie

nieuws Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.

Jay Acunzo op CMWorld: 'Persoonlijkheden in een team maken het verschil'

18sep 201710:51
  • Content
  • 23463 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieEvenementContent

nieuws Wanneer gaan marketeers de fout in? Op het moment dat ze 'average' willen zijn. Het is de korte maar krachtige stelling van Jay Acunzo, een van de keynote speakers op Content Marketing World dat vorige week in Cleveland plaatsvond. Merken als Death Wish Coffee en Merriam-Webster Dictionary hebben dat goed begrepen, die zijn anders dan anderen. Na zijn energieke talk was Acunzo bereid dit nog even toe te lichten aan MarketingTribune.

[exclusief] ADNIGHT presenteert programmatips

18sep 201710:05
  • Bureaus
  • 7280 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Na een flinke dip bruist de Amsterdamse creatieve industrie weer van de energie. Bestaande bureaus vernieuwen en nieuwe specialistische bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoe houd je als moderne marketeer bij welke partijen de beste services en oplossingen bieden? Een markt die zo snel verandert en innoveert is niet bij te houden. Op vrijdag 6 oktober vindt daarom de tweede editie van ADNIGHT plaats. Maar wat zijn nu de leukste routes om te bewandelen? De organisatie presenteert de Innovatieroute en de Schinkelroute.

[#11 Content Rally] Ewald Verhoog (Beeckestijn Business School): 'Content hoeft niet elke dag vers te zijn'

14sep 201710:47
  • Content
  • 8402 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Ewald Verhoog, businesscoach en docent bij Beeckestijn Business School.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content