Merijn Aalbers

Merijn Aalbers

Werkt bij: LVB Networks

Functie: International Content Director

Website:http://lvb.nl/

Biografie 

Recente artikelen van Merijn Aalbers

CMWorld: Er is licht aan het eind van de funnel

13sep 201710:30
  • Content
  • 13854 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • ContentEvenement

weblog Nu de kruitdampen van Content Marketing World 2017 zijn opgetrokken en ik door mijn notitieboekje (u leest het goed, een boekje met papieren bladzijdes) blader, is het tijd mijn gedachtes te ordenen. Mijn conclusie: er is licht aan het eind van de funnel.

Heeft uw branded content de Netflix-factor?

11mei 201714:22
  • Content
  • 10120 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • ContentBranded content

weblog Kan branded content het winnen van reguliere content op Netflix? Ja, dat kan, bewijst Canon met een internationale branded hitserie over topfotografen. Laat me openen met een vraag. Welke Netflix-serie heeft een hogere waardering op IMDb: Homeland of een branded contentserie over fotocamera’s? Het antwoord is niet moeilijk. De laatste.

De toekomst van succesvolle merken ligt in handen van 'storyteers'

22feb 201710:07
  • Content
  • 13981 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • ContentStrategie

weblog Hoewel contentmarketing nog een relatief jonge markt is, groeit de eerste generatie Nederlandse contentmarketeers nu intern door naar C-level bij bedrijven. Grote spelers als Netflix en Coca-Cola nemen Chief Content Officers aan, veelal afkomstig van mainstream media. Van een marketingmethodiek voor een klein deel van de organisatie, naar een breed bedrijfsmatig proces. Marketeers worden storyteers.

Kans op hoofdrol op wereldtoneel voor Nederlandse content

17jan 201715:30
  • Content
  • 10104 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • StrategieContent

weblog Wat John de Mol en z’n volgers lukte in de tv-markt en Dutch Design in de designwereld, moet ook de Nederlandse contentindustrie lukken: uitblinken op mondiaal niveau. Schaalgrootte, proven formats en een kleine thuismarkt (scoren met relatief beperkte budgetten) zijn de ingrediënten om Nederland de hoofdrol te geven op het wereldtoneel van de contentmarkt. Maar dan moet er nog wel iets gebeuren.

Contentmarketeers, zó voorkom je een 'do not disturb'

24nov 201615:08
  • Content
  • 11256 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • DoelgroepenDigitaalContent

weblog Niet over jezelf praten. Voor merken is het de allergrootste uitdaging. Wie het toch doet, krijgt van de doelgroep het bordje ‘Do not disturb’ voorgeschoteld.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content