Sanoma maakt inspiratiemagazine voor Plus

26okt 201712:10
  • Content
  • 7109 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentMakers

nieuws Sanoma gaat aan de slag als de nieuwe maker van het inspiratiemagazine van Plus. De keuze voor Sanoma is onder andere gebaseerd op haar vermogen om het magazine tot een onderscheidend magazine te maken.

Saleskosten omlaag of rendement omhoog?

26okt 201711:09
  • Online
  • 10092 x gelezen
  • Link
  • Carl Derks
  • SalesContentCustomer Journey

weblog Je betaalt je salesmensen een prima salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Ze rijden in een mooie auto van de zaak en gebruiken door de zaak gesponsorde smartphones en tablets. Je vertrouwt erop dat ze die investeringen goed inzetten en je saleskosten dubbel en dwars terugverdienen. Toch is in veel gevallen het rendement niet wat je ervan verwacht of gehoopt had. Vervelend. Maar heb je je eigen verwachtingen wel gemanaged?

RTL verbeeldt nieuwe positionering 'En Ontdek'

26okt 201709:40
  • Media
  • 9961 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoStorytellingCampagnesTelevisie

nieuws RTL geeft invulling aan de vorig jaar gelanceerde nieuwe positionering. De pay-off 'En Ontdek' ging al gepaard met een aangepaste huisstijl en brand story vertaald naar een Virtual Reality-movie. In het verlengde hiervan lanceert RTL vandaag een nieuwe video, die zowel via de online kanalen van RTL als tv te zien zal zijn. De video is gemaakt in samenwerking met bureau Natwerk en verbeeldt het gedachtegoed achter het vernieuwde RTL-merk.

‘Het communicatievak is in de volle breedte veranderd en contentmarketing is daar een resultante van’

25okt 201714:24
  • Content
  • 10788 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingAwardsContent

nieuws Als bestuurslid Leerstoel Contentmarketing, directeur Platform Content en organisator Grand Prix Content Marketing is Bert Groothand geen onbekende in het contentmarketingwereldje. Samen met hem maken we de balans op. Waar staat het vak nu, wat zijn de ontwikkelingen en wat kunnen we verwachten van de Grand Prix?

Nike haalt Kobe Bryant naar Parijs

25okt 201712:45
  • Sponsoring
  • 15489 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieCampagnesEndorsementSportmarketing

nieuws Als kick-off van het nieuwe NBA-seizoen heeft Nike een special basketbal-event georganiseerd in Parijs, met de net gestopte vedette Kobe Bryant. Drie dagen lang organiseerde het sportmerk, dat net voor acht jaar heeft bijgetekend als NBA-partner, tal van sportactiviteiten in het 19e arrondissement van de Franse hoofdstad.

Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo

25okt 201712:26
  • Media
  • 11121 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioDoelgroepenSocial media

nieuws NPO-radiostation FunX heeft forse kritiek gekregen vanwege een actie op sociale media die gepaard ging met de hashtag 'no homo'. De zender promoot daarmee homohaat, luidt de kritiek. De programmaleiding spreekt van een 'fuck up' en heeft de actie inmiddels offline gehaald.

Halal en ADCN zetten vrouwelijke creatieven in spotlight

25okt 201709:57
  • Bureaus
  • 13347 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersCampagnesCreatieReclame

nieuws Regisseur Johan Kramer lanceert een tweede reeks van ‘Het idee van’, een miniserie over de manier waarop marketing- en communicatieprofessionals op ideeën komen. Kramer maakt de films in samenwerking met productiemaatschappij Halal voor ADCN, de club voor creativiteit in advertising en design.

Maxim Hartman in planten-campagne The Gardeners

25okt 201707:38
  • Bureaus
  • 12298 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • VideoBranded contentCampagnes

nieuws The Gardeners heeft in opdracht van Mooiwatplantendoen.nl de campagne 'De plant als vrouwenmagneet' opgezet in samenwerking met Maxim Hartman. In een reeks van zes korte online video’s legt hij de voordelen van het hebben van mannenplanten uit.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content