Universiteit Twente lanceert campagne voor meer naamsbekendheid
Het is een van de speerpunten voor de Universiteit Twente de komende jaren: het vergroten van de naamsbekendheid.
Cultuurcentrum Nieuwe Veste kiest The Cre8ion.Lab als digitale partner
De komende jaren gaat The Cre8ion.Lab aan de slag met de digitale transitie van centrum voor diverse kunstvormen Nieuwe Veste. Er wordt gestart met de bouw van de nieuwe website.
Overheid geeft voorlichting voor ouders met geldzorgen
Veel Nederlandse huishoudens zijn bezorgd over hun financiële situatie. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zet opnieuw voorlichting in om mensen met geldzorgen te wijzen op beschikbare hulp. Deze keer wordt speciale aandacht besteed aan ondersteuning van ouders in zaken rond het kind en huishouden.
Rijksmuseum viert familiemaand met Disney
Media- en contentmerk Disney bestaat 100 jaar en viert dit met een familieprogramma in het Rijksmuseum. De partners werken samen aan een nieuw familieprogramma, dat feestelijk gelanceerd wordt tijdens de familiemaand die het Rijks jaarlijks in oktober organiseert.
Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de Week tegen Eenzaamheid
Ouwe Taart, het appeltaartje met sociale impact, is tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 28 september t/m 4 oktober 2023 verkrijgbaar bij alle Shell Café locaties in Nederland.
'Bibliotheek Amsterdam is er voor álle Amsterdammers'
De Openbare Bibliotheek Amsterdam is een campagne gestart om te laten zien dat de bibliotheek er voor elke Amsterdammer is en dat er altijd wel een vestiging in de buurt is, waar in Amsterdam je ook woont.
Roularta Media Nederland neemt WPG Media over
Roularta Media Nederland neemt WPG Media, inclusief de magazinemerken Happinez, Psychologie Magazine en Yoga by Happinez, over van WPG Uitgevers. De overname is nog wel onder voorbehoud. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.
Kappersbranche lanceert arbeidsmarktcampagne ‘Ik ben kapper’
De Nederlandse kappersbranche heeft de krachten gebundeld om het kappersvak in de schijnwerpers te zetten. Met de campagne ‘Ik ben kapper’, ontwikkeld door Rauwcc, willen de partners de trots onder huidige kappers aanwakkeren en potentiële kappers inspireren voor het kappersvak te kiezen.
De Zonnebloem vraagt aandacht voor toegankelijkheid in ‘Doe maar zo!’-campagne
Meer dan 1 op de 3 Nederlanders (36%) vindt het lastig om met personen met een lichamelijke beperking om te gaan. De Nationale Vereniging de Zonnebloem lanceert daarom nu de ‘Doe maar zo!’-campagne, waarin bewustwording wordt gecreëerd voor situaties waar mensen met een lichamelijke beperking dagelijks mee te maken krijgen.
Bruut Amsterdam maakt merkfilm Air France KLM Martinair Cargo
Productiemaatschappij Bruut Amsterdam heeft in opdracht van Air France KLM Martinair Cargo een merkfilm en campagne ontwikkeld over de propositie 'Here to Connect', die in 2021 werd gelanceerd.
Tjiep nieuwe mascotte van CheapTickets.nl
Online reisorganisatie CheapTickets.nl viert zijn 22e met de introductie van goudgele vogel Tjiep en het trakteren op gratis tickets, vouchers en deals, waaronder drie geheel verzorgde citytrips.
Martijn Smelt van TP Vision: 'Ambilight TV moet Champions League-status krijgen'
TP Vision is sinds kort - en voor minimaal drie jaar - de nieuwe partner van voetclub FC Barcelona. Het bedrijf dat Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten verkoopt, wil dit podium gaan inzetten om vooral Ambilight TV internationaal te promoten. In gesprek met CMO van TP Vision Martijn Smelt, over deze opmerkelijke stap: ‘Via FC Barcelona gaan we 400 miljoen potentiële klanten bereiken.’
Nescafé lanceert 'verwacht meer van elk kopje koffie'
Nescafé, het grootste koffiemerk uit het portfolio van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffievariant, presenteert onder de noemer ‘Verwacht meer van elk kopje koffie’ een nieuwe duurzaamheidscampagne.
DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
Voor ons Dossier Retailmedia ging de redactie in gesprek met Florine de Laat, Lead Campagnes & Retail Media Solutions bij Fonq over de specifieke advertentiemogelijkheden op ‘haar’ platform.
DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Is retailmedia echt de revolutie die sommigen prediken? Streven de uitgaven aan retailmedia daadwerkelijk binnen no time die aan lineaire tv voorbij? Zal inderdaad een kwart van de winst van retailers afkomstig moeten zijn van media? Of is het een vanzelfsprekende evolutie in medialand en is retailmedia slechts een van de vele tools van performance marketeers, zoals Rob Revet stelt in zijn reactie op onze stelling ‘Alle Nederlandse retailers moet uitgever worden.’
Podcastserie 'De Stiefmoedermoord' van AD is debuut van alliantie Podster/Airborne
De Zweede podcasthit ‘De Stiefmoedermoord’ is nu ook te beluisteren in het Nederlands dankzij een samenwerking tussen het Algemeen Dagblad, de Deense start-up Podster en Airborne. In deze true crime-podcast probeert een Zweedse onderzoeksjournalist te achterhalen of de juiste persoon is veroordeeld voor een moord in huiselijke kring.
Albert Heijn lanceert digitaal magazine over biologisch
Bijna iedereen koopt wel eens biologisch en het aanbod van biologische producten bij Albert Heijn groeit nog steeds. Tijd voor een speciaal customer medium met de titel 'Alles wat je wil weten over biologisch eten'.
Reactie CBL op Miljoenennota 2024: 'verbeter de koopkracht blijvend'
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) verwelkomt de begrotingsaankondigingen gedaan op Prinsjesdag voor 2024. De vertegenwoordiger van de supermarkt- en foodservicebedrijven zegt de focus op armoedebestrijding en het verbeteren van de koopkracht van Nederlandse huishoudens te waarderen.
Uitgever Zwijsen brengt ode aan alle leerkrachten van groep 3
Zwijsen, uitgever van ‘Veilig leren lezen’, lanceert de opvolger van deze leesmethode door één specifieke leerkracht in het zonnetje te zetten. Zij vertegenwoordigt alle leerkrachten die onze kinderen leren lezen in groep 3.
[column] Hoe marketing de vermogenskloof (m/v) kan helpen dichten
De vermogenskloof tussen mannen en vrouwen is niet alleen een maatschappelijk probleem, het is ook een marketingkans. Financiële dienstverleners lopen grofweg 611 miljard euro aan inkomsten mis doordat ze vrouwen under servicen. De sleutel naar de oplossing? Inclusieve marketing.
Wehkamp lanceert nieuwe positionering met shoppable campagne
Wehkamp lanceert een shoppable campagne met presentatrice Leonie ter Braak in de hoofdrol. Door de QR-codes op het scherm te scannen kun je de items meteen shoppen. Het is de eerste campagne van Wehkamp onder de door Dentsu Creative ontwikkelde herpositionering ‘Het mooie van nu’.
'Magic in the ride' met bakfietsmerk Babboe
Al sinds 2005, toen drie bevriende Nederlandse gezinnen op het idee kwamen om een transportmiddel te ontwikkelen waarin ze hun kinderen konden vervoeren, maakt Babboe gezinsbakfietsen. Nu, ruim 15 jaar later, is de bekendheid van de houten bakfiets hoog, maar was het tijd voor een aanscherping van het merk.
Belgische The Arena Group gaat stadions Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch exploiteren
Het Belgische The Arena Group exploiteert voetbalstadions op niet-wedstrijddagen voor bedrijfs- en andere evenementen. In België werkt het Gentse bedrijf al met zeven voetbalclubs en in Nederland gaat het aan de slag in de stadions van drie clubs uit Eredivisie en de Eerste Divisie: Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch.
Technologische innovatie leidend bij campagne 365 dagen bloemen
De campagne ‘365 dagen bloemen’ was na ruim 10 jaar toe aan een grondige upgrade. 'Met ‘365 dagen bloemen’ willen we kwekers en hun producten helpen om zichtbaarder te zijn in de markt', aldus Gerard Gardien, projectleider productspecifieke promotiecampagnes bij Royal FloraHolland.
Netprofiler lanceert eerste Nederlandse podcast over marketplaces
Digital agency Netprofiler lanceert ‘Marketplaces de Podcast’; de eerste Nederlandse podcastserie over marketplaces als Bol.com en Amazon. Initiatiefnemers zijn Lucas Bassa en Joost Legebeke, beide Lead Consultant Marketplaces bij Netprofiler
[Jury GPCM23] Bram Koster: 'De schatkist gaat open'
Na het sluiten van de inschrijftermijn j.l. woensdag, signaleert de jury van de Grand Prix Contentmarketing 2023 een forse toename van deelnemers. We spreken de blij verraste co-organisator Bram Koster van het Genootschap van Contentstrategen en van Randstad over de next steps.
Albert Heijn meest succesvolle soundlogo van Nederland
Tijdens de eerste editie van de Nederlandse Sound Logo Top-30 viel de jingle van Albert Heijn in de prijzen. Douwe Egberts en Kruidvat bekleden de 2e en 3e positie. De gehele ranglijst bevat 30 in Nederland gebruikte merkgeluiden en is een initiatief van sonic branding agency Tambr en neuromarketingbureau Unravel.
[column] Branding is bullshit
Het kan je niet ontgaan zijn: Nederland is een nieuw telecommerk rijker. De jongeling heet Odido en is het resultaat van het samengaan van T-Mobile en Tele2.
[marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
In alweer deel 184 van [marketeer] spreken we Jill Snijder. Zij is founder van de zogenaamde 'Lepelclub' die je helpt bij het vinden van het perfecte lepeltje of tafelkleed. 'We zijn nu druk bezig met het lanceren van de nieuwe collectie, geïnspireerd op het boutique hotel waar het idee is ontstaan.'
[Marketing the Rainbow #42] Converse: van drag-oma naar Miley Cyrus
Converse is een Amerikaans bedrijf dat schoenen, kleding en accessoires ontwerpt, distribueert en in licentie geeft. Het werd opgericht in 1908 en is sinds 2003 een dochteronderneming van Nike.
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Truman ontwikkelt cao-campagne voor FNV Horeca
Met deze campagne wil de vakbond input bij horecamedewerkers ophalen en hen een stem geven in de komende cao-onderhandelingen.
Charlotte van Dijk sluit aan bij The Content Department
Charlotte van Dijk sluit zich als co-founder aan bij The Content Department. Naast oprichters Bob Hardus en Matthijs Tielman maakt zij het kernteam van het content marketing bureau uit Amsterdam compleet.
DOSSIER RETAILMEDIA Deli Bom van MediaMarkt
MediaMarkt was er als omnichannel retailer al snel bij om met het concept retailmedia aan de slag te gaan. Het grote voordeel van MediaMarkt is dat het zowel over ervaring met retailmedia in de fysieke winkels beschikt als online. In gesprek met Deli Bom, Head of Retail Media & Trade Marketing bij MediaMarkt Benelux.
Snapchat deelt nieuwe cijfers waaruit blijkt dat de Nederlandse community groeit
Snapchat komt met cijfers waaruit blijkt dat de Nederlandse Snapchat-community groot, groeiend en enthousiast is. Snapchat heeft maandelijks vijf miljoen actieve gebruikers in Nederland en men opent de app 40 keer per dag.
[GPCM 2023] De jury staat in de startblokken...nog 1 dag om in te schrijven en nog 3 dagen om je case in te sturen!
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient! 31 oktober 2023 worden de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt en daar wil je bij zijn. De deadline voor inschrijven is 13 september 2023 en voor het daadwerkelijk inzenden van de case(s) is 15 september 2023, De jury van 2023 bestaat uit enthousiaste en ervaren professionals uit allerlei sectoren van het vak en staat in de startblokken.
Jumbo breidt familie uit in nieuwe campagne
Jumbo Supermarkten start met een nieuwe reclamecampagne. Vanaf deze week maakt Nederland voor het eerst kennis met andere leden van de Jumbo familie.
[CMO] Menno Dings van OFM: 'We willen de tongen losmaken'
In gesprek met Menno Dings, Head of Brand, Marketing & eCommerce bij OFM over het nieuwe logo, de marketingstrategie, de rol van Hans Kraay jr., het belang van risicospreiding, de kracht van eigen events en de masculiene uitstraling: ‘We bleken iets te rigide in onze manbenadering. Onze taal is inmiddels vriendelijker, maar niet minder stoer.’
De zomer van... Mary Hoogerbrugge van De Positioneerders
Mary Hoogerbrugge, in april 2023 nog tot eerste vrouwelijke VIA Legend uitgeroepen wegens haar voorzitterschap van de Effie Stuurgroep en Swocc, deelt haar vakantie-avonturen en vertelt wat er voor haar en haar bureau De Positioneerders in het vat zit de komende tijd. 'Merkonderzoek verdient meer aandacht.'
Pearle Studio verandert naam in GrandOptical
100 Pearle Studio-winkels in Nederland (voorheen Eye Wish) krijgen een nieuwe naam: GrandOptical, een merk van GrandVision. ‘Met de naamswijziging van Pearle Studio naar GrandOptical kiest GrandVision voor een dual brand-strategie met de merken Pearle en GrandOptical die elk een eigen positionering kennen en een eigen groep klanten bedienen.’
Bos Ice Tea lanceert limited edition met Zuid Afrikaans rugbyidool Siya Kolisi
Het Zuid-Afrikaanse merk Bos Ice Tea lanceert in samenwerking met het Zuid-Afrikaanse rugby-icoon Siya Kolisi, zijn vrouw Rachel Kolisi en de Kolisi Foundation een limited edition. Van elke fles verkochte fles gaat 5 procent naar de Kolisi Foundation. Het design is geïnspireerd op het township Zwide, waar Kolisi opgroeide.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing