BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
DOSSIER AI 'De inzet van AI is geen zwakte, maar een kracht'
David Vogel werkt nu drie jaar als Executive Experience & Strategy Director bij het Amsterdamse Code d’Azur en Tijmen Mulder is creative director/co-founder bij het Hilversumse Robot Kittens. MarketingTribune vroeg hen naar het belang van AI in hun werk, nu en in de toekomst, hoe transparant beide bureaus zijn naar hun klanten toe over het gebruik van AI en wat kan AI eigenlijk niet of zou je niet moeten willen gebruiken.
Onderzoek The Future of Media 2024: 'Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024'
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
Nieuwe campagne Delta benadrukt snelheid glasvezel
Telecomprovider Delta start een nieuwe campagne: ga maximaal met het snelste glasvezelinternet van Delta. In deze campagne lanceert de provider het product Unlimited Glasvezel.
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair: 'In marketingbeslissingen speelt smaak vaak een te grote rol'
Suzanne van Malsen is Marketing Manager bij Nationale Vacaturebank en Intermediair (onderdeel van DPG Media). Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
[Marketing the Rainbow #50a] Hoe Spanje zich in de markt zet als regenboogbestemming
In Spanje weten ze het wel: je doet er goed aan om je te open te stellen voor LHBT-toeristen.
Hibou neemt Contenture over, Sandra Hofstede managing director
Datagedreven PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2 groep, heeft datagedreven communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe bureaugroep.
Hondenvoermerk Butternut Box zet Caja op billboards
Goldmatian Caja uit Alphen aan den Rijn staat vanaf nu op de billboards van hondenvoermerk Butternut Box. De viervoeter is de winnaar van een landelijke campagne van het merk.
[column] Polarisatie is goed voor de kijkcijfers
Vaak kijken wij vanuit marketingperspectief naar media als bereiksinstrument; een middel om mensen te bereiken. Daarbij hebben wij als marketeers of communicatieprofessionals geen mening over de media zelf, maar deze keer willen we er ons wel aan wagen, omdat de rol van media dusdanig verandert dat het ook ons doel raakt. Wat is er aan de hand?
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland: 'Populariteit Aziatische popcultuur wordt steeds groter'
Kelly Marijnissen is marketing event manager bij Easyfairs Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Goede marketing heeft voor mij altijd een persoonlijke touch’.
Unlike ontwikkelt campagne voor bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
De deelname aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (bmhk) loopt de laatste jaren steeds verder terug. Daarom openen Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF het gesprek over baarmoederhalskanker met een landelijke campagne.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
Open Now maakt nieuwe commercial voor Eén tegen eenzaamheid
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vervolgt de campagne Eén tegen Eenzaamheid met een nieuwe commercial.
Tinder, Rutgers en de No More foundation lanceren 'Healthy Dating Guides'
Om daten in 2024 leuker en veiliger te maken lanceert Match Group, het moederbedrijf van Tinder, Hinge, Lexa en Ourtime, de ‘Healthy Dating Guides’ in samenwerking met Rutgers en de No More Foundation.
[Esprix] 'Bijzonder knap gedaan moet het criterium zijn'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term, in gesprek met Levi Sars, juryvoorzitter van de categorie Smart budget.
Week van Snoep Goed 2024 houdt Nederlanders spiegel voor
Van 15 tot en met 21 januari 2024 staat Nederland opnieuw in het teken van bewuste keuzes tijdens de vierde editie van de nationale Week van Snoep Goed. Met de ‘Snaaispiegel’ daagt Week van Snoep Goed dit jaar alle Nederlanders uit om zichzelf tijdens snaaimomenten eens een spiegel voor te houden.
Nationale Vacaturebank lanceert herpositionering met hyperlokale campagne van Happiness Amsterdam
Onlangs lanceerde Nationale Vacaturebank de nieuwe pay-off ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’ en nu de bijbehorende campagne inhakend op het feit dat een ‘baan om de hoek’ steeds belangrijker wordt voor werkenden.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Louis van Gaal gezicht nieuwe campagne Crowe Foederer
Crowe Foederer en Scheepens | Your creative agency hebben samen een campagne ontwikkeld om nieuwe medewerkers te werven voor het accountants- en advieskantoor. Louis van Gaal figureert als gezicht van de campagne.
Achmea lanceert podcast in samenwerking met Mediahuis NRC en Airborne
Met de nieuwe podcastserie ‘180 graden’ hoopt Achmea de zichtbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten en potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Sander Lusink nieuwe ambassadeur van de Hartstichting
De Amsterdamse ondernemer Sander Lusink, brand manager en mede-eigenaar van het herenmodemerk Ogér, zet zich vanaf 12 januari in als ambassadeur van de Hartstichting.
Interpolis lanceert nieuwe campagne 'BewustBestuurd'
Interpolis lanceert de nieuwe campagne 'BewustBestuurd'. Het doel: weggebruikers bewust maken van hun keuzes en het verkeer en hoe deze hun veiligheid en die van andere beïnvloeden. Bekijk 'm hier als eerste.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'
Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in gezondheidstechnologie, zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in zijn nieuwe duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’.
Radiostation Joe kiest Pink Marketing als digital agency
Het nieuwe FM-radiostation Joe heeft Pink Marketing, onderdeel van P3 Group, gekozen als nieuwe digital agency. Het mediabureau was samen met creatief bureau Pünktlich eerder al verantwoordelijk voor onder andere de lanceringscampagne van het radiostation.
Samsung onthult kernboodschap Spelen Parijs: ‘Open Always Wins’
Samsung, sinds 1988 wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen, onthult vandaag de kernboodschap voor de Spelen van Parijs 2024: 'Open Always Wins'.
Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs
Only creative entrepreneurs voegt het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers toe aan zijn netwerk. Het contentbureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.
[column] MarketingAffairs 9: Duurzame oplossingen
Er zijn weinig woorden die zo eendimensionaal worden toegepast als het woord duurzaam. Duurzaam heeft echter meerdere betekenissen. Naast weinig belastend voor het milieu, staat duurzaam ook voor lang durend of weinig aan slijtage of bederf onderhevig.
[onderzoek] Ikea: huisdier zorgt voor meer woonplezier
Op 10 januari heeft Ikea het tiende Life at Home Report gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek over hoe we thuis leven en wat ons gelukkig maakt in huis. Een opgeruimd huis helpt 40% van de mensen te ontspannen en het hebben van een huisdier draagt bij aan meer woonplezier.
Onze Kapel en BeFrank lanceren campagne 'Be Impactful. BeFrank.'
Pensioenverstrekker BeFrank heeft samen met creatief bureau Onze Kapel een campagne ontwikkeld waarin werknemers en werkgevers worden opgeroepen te investeren in een pensioen dat bouwt aan een duurzame toekomst.
Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool
Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar ‘breinpositie’ te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.
DOSSIER FOOD Kikkoman bouwt 300-jarige sojasaustraditie uit tot wereldmerk
Kikkoman's motto is ‘to promote the international exchange of food culture’ en dat lukt intussen aardig met distributie in 100 landen. De relatie met Nederland kent een verrassende oorsprong. In een suite op de 22e verdieping van Hotel Okura Amsterdam hebben wij de eer de Kikkoman-dynastie te treffen: vader en zoon Mogi en zijn managementteam uit Japan.
Nationaal Warmtefonds kiest voor Gardeners
Nationaal Warmtefonds maakt het verduurzamen van eigen woningen mogelijk door de financiering van (isolatie)maatregelen. Voor veel mensen is het Warmtefonds nog een onbekende speler. Gardeners gaat proberen daar verandering in te brengen.
Feyenoord lanceert eigen online streamingdienst
Feyenoord lanceert op 10 januari naar eigen zeggen als eerste club in Nederland een eigen online streamingdienst. Feyenoord One biedt supporters exclusieve Feyenoord-videocontent verzameld op één plek
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Kaaps Film ontwikkelt brandmovie voor Vitakruid
Vitakruid, ontwikkelaar van voedingssupplementen in Nederland, wil met een nieuwe brandmovie, gemaakt door Kaaps Film, laten zien wat de intrinsieke motivatie is achter Vitakruid.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Nieuwe campagne OBA: ‘Goede voornemens? Train je leesspier?’
Januari is de maand van de goede voornemens. Mensen sluiten sportschoolabonnementen af en nemen zich voor gezonder te eten. Daar haakt de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) op in met een ludieke campagne met een serieus doel: leesbevordering.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing