Worden de oldies de echte contentmarketing winnaars?

3nov 201714:39
  • Content
  • 18055 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog Terwijl de veranderingen je wekelijks om de oren vliegen, zijn het de oude en vertrouwde customermedia die grote kanshebbers zijn voor een Grand Prix Content Marketing Award. Merken die al tientallen jaren de consument weten te boeien, blijken nog steeds krachtig genoeg om niet alleen uitgever en opdrachtgever te verblijden met een nominatie, maar ook doelgroepen te binden.

Onderzoek: contentmarketeers maken content zonder strategie

3nov 201713:01
  • Content
  • 18531 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekContent

nieuws Bij het maken van content door marketeers blijken een slimme strategie of indicatoren of de aanpak werkt, vaak te ontbreken. Dat blijkt uit het Grote Content Marketing Onderzoek 2017, dat onder bijna tweehonderd Nederlandse en Belgische marketeers en communicatie-professionals de rol van contentmarketing in hun organisatie onderzocht.

Zandbeek twee keer genomineerd bij European Excellence Awards 2017

3nov 201712:31
  • Content
  • 19412 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentAwards

nieuws Contentmarketingbureau Zandbeek is twee keer genomineerd voor een European Excellence Award. Deze awards belonen de meest opvallende en succesvolle pr- en communicatiecampagnes binnen Europa. Zandbeek ontving nominaties in de categorieën 'External Publication' en 'Travel & Tourism' met werk voor ABN Amro MeesPierson en Eindhoven365.

'Lezers zien een bezoekje aan Funda als ontspanning'

3nov 201712:00
  • Content
  • 18300 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalStrategieContent

nieuws Funda heeft deze week 'Funda thuis' gelanceerd, een platform voor de 'totale wooncyclus'. Funda was altijd al een sterk merk, getuige bijvoorbeeld de naamsbekendheid van 93%. Waarom dan toch deze nieuwe stap? Marketingdirecteur Jacqueline Post licht toe.

[interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCooks

3nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 25947 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewPortfolioFood

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 116 gesprekken hieronder. Als nummer 117 interviewt de redactie Food&Retail Sven Dirkzwager, general manager van MyCOOKS, een game changing food e-commerce bedrijf dat de wereld verovert. 'Bij MyCOOKS bestel je niet zomaar eten maar een eet-belevenis. Buiten onze vele verse gerechten hebben wij ook een lijn vriesverse producten, een trend die in Engeland al groot is en nu zijn weg vindt naar Nederland', aldus foodondernemer Dirkzwager. Daarnaast onderscheidt MyCOOKS zich met duurzaamheid, capaciteit en kunde van de Chefs. Met hoofdletter C.

Exterion Media wint Amstelveen, JCDecaux wint Den Haag

2nov 201716:42
  • Media
  • 34048 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaReclameOutdoorDigitaal

nieuws Buitenreclame is een strijd om de exclusieve concessies. Exploitant Exterion Media heeft een mooie slag geslagen met winst in de aanbesteding van de gemeente Amstelveen. Tegelijk wijst Den Haag de voorlopige gunning van (digitale) informatievitrines toe aan JCDecaux. Beide partijen vliegen elkaar geregeld juridisch in de haren over aanbestedingen.

Redpepper springt in employer branding

2nov 201710:28
  • Bureaus
  • 17672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ArbeidsmarktZakelijkStrategieHR

nieuws Reclamebureau Redpepper verbreedt zijn koers. Bureaudirecteur Tjeerd de Jong is samen met Karel Beijen (PMS, BeyenMeyer) een nieuw initiatief gestart op het gebied van Employer Branding & Job Marketing. Deze nieuwe loot aan de boom heet Redpepper Arbeidsmarktcommunicatie.

Kijkje achter de schermen bij de Volkskrant

1nov 201710:59
  • Media
  • 19497 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenJournalistiekCampagnesNieuwsmedia

nieuws De Volkskrant heeft samen met My Channels, Pink Marketing en Pünktlich een campagne ontwikkelt die de verhalen achter de krant vertelt. In een aantal mini-documentaires worden dilemma’s belicht die spelen achter de schermen bij de Volkskrant. Wat gebeurt er op de redactie bij breaking news? Hoe opereert een correspondent in rumoerig gebied? Hoe scheidt de krant de zin van onzin in de wetenschap?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content