14 inzendingen Student Talent Award 2013

14 inzendingen Student Talent Award 2013
  • Content
  • 30 sep 2013 @ 14:14
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

De longlist voor de Student Talent Award is bekend. Uiteindelijk bleken er zelfs 14 inzendingen te zijn waarover de jury van de Student Talent Award, een prijs namens Logoein en Platform Content, zich heeft gebogen.

De 14 inzendingen

  1. Ongepolijst (Fontys)
  2. Stout (Fontys)
  3. Onbeperkt (Fontys)
  4. Rauw (Fontys)
  5. 365 Dagen NS (HvA)
  6. Zijspoor (HvA)
  7. NS Reismaatje (HvA)
  8. NS Joy (HvA)
  9. Dans (HvA)
  10. Sportmaatje (HvA)
  11. Fred de la Bretonniere (HvA)
  12. Verhaaltje voor de dorst (HvA)
  13. Depot (HvU)
  14. Scania (Windesheim)

Verwarring

Aanvankelijk was er enige verwarring over het exacte aantal inzendingen, meldt juryvoorzitter Bert Brounts (foto). ‘Deze verwarring is ontstaan doordat:

  • Verschillende inzendingen te laat binnenkwamen, waarbij de jury de nodige souplesse heeft betracht;
  • De inzendingen via We Transfer niet bepaald in hapklare brokken werden aangeleverd, denk aan geen titels, onduidelijke afzenders, verschillende titels in één bestand, zip-bestanden in zipbestanden etc.’

De jury heeft de zaken echter op een rij gekregen (zie onder) en zal volgend jaar de inzendprocedure aanscherpen. Brounts kwijt zich nu van zijn taak als voorzitter om een juryrapport op te stellen. ‘Dat gaat ter goedkeuring aan de juryleden en daarna kan ik jullie op de hoogte stellen van de uitkomst van de beraadslagingen.’

Van Zilveren Pluis tot Student Talent Award

Diverse hogescholen en universiteiten bieden de minor/module bedrijfsjournalistiek en/of customer media aan. De belangstelling van studenten voor met name customer media neemt steeds meer toe. Om studenten te stimuleren om eigen werk op het gebied van bedrijfsjournalistiek/customer media in te sturen, heeft Logeion (de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals) een aantal jaren geleden de Zilveren Pluis in het leven geroepen: de prijs voor het beste door studenten gemaakte customer mediumproduct.

Dit jaar heeft Logeion, samen met Platform Content (de branchevereniging van customer media/contentmarketing-bedrijven) besloten om deze studentenprijs nieuw leven in te blazen én een bredere invulling te geven. Onder de nieuwe naam Student Talent Award Customer Media wordt deze aanmoedigingsprijs voor jong talent dit jaar in vernieuwde vorm gelanceerd. Ook drie van de opleidingen (de hogeschool van Amsterdam, de hogeschool Utrecht en Fontys hogeschool) staan achter deze nieuwe opzet.

Wie beoordeelt de inzendingen?
Dit gebeurt door een deskundige jury. Deze bestaat uit:

  • Bea de Buisonjé, werkzaam bij P&B-Communicatie in Beesd en ervaren docent journalistieke opleidingen
  • Joost Driessen, directeur/eigenaar van iMediate in Hilversum
  • Pieter Marijn van der Velden, directeur van communicatiebureau Het Inventief uit Tilburg
  • Robbert Zantinge, directeur/eigenaar van ZB Communicatie & Media in Ede.

Bert Brounts, die eerder al betrokken was als jurylid bij de Zilveren Pluis (de voorganger van de student talent award) is juryvoorzitter.

Waar let de jury op?
Bij het beoordelen van de inzendingen hanteert de jury de volgende criteria:

  • de mate waarin dit concept aansluit bij de (behoeften van de) (fictieve) doelgroep;
  • de mate waarin dit concept optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van de gekozen drager/het gekozen platform;
  • oorspronkelijkheid;
  • de mate waarin het ingezonden concept de lezer/kijker kan boeien.

De Student Talent Awards worden tegelijk met de Grand Prix Customer Media Awards uitgereikt op donderdag 21 november 2013 in de Fabrique in Utrecht aansluitend op het Customer Media Congres. Meer informatie en aanmelden www.grandprixcm.nl.



 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken