Bavaria komt met contentplatform Zo.
- Content
- 25 sep 2013 @ 13:11
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 25 sep 2013 @ 13:11
- Redactie Contentmarketing
Vorige week werd bekend dat Bavaria en Veronica elkaar gevonden hebben; vanaf 16 september zendt Veronica 'Zo.' uit. Op deze manier wil Bavaria de slogan 'Zo.' activeren. Maar het blijft niet hierbij. De televisie-items zijn namelijk een onderdeel van een grotere contentplatform, om de merkbeleving te verhogen. Op deze manier omzeilt Bavaria de standaardroute van commercials en advertenties.
Het platform werd gelanceerd met een recordpoging een basketbal in het net werpen vanaf bijna 70 meter hoogte. De Australische boys van How Ridiculous klaarde deze klus en braken het Guiness World Record. Het bijbehorende filmpje scoorde ruim 71.000 hits op YouTube.
Branded content op tv
De samenwerking tussen Bavaria en Veronica bestaat uit korte filmpjes waarbij vier vrienden alledaagse situaties op een komische manier benaderen en daarmee laten zien: zo kan het ook. Op Twitter kan over het programma gepraat worden met de hashtag '#zokanhetook'. Op Dutchcowboys kunnen we lezen dat er op Twitter met deze hastag nog weinig reuring te vinden is dat gelinkt is aan het programma en ook de kijkcijfers zijn niet sky high. Prime-time is er zelfs een dip te zien tussen twee afleveringen van het populaire 'Big Bang Theory'. Kijkend naar SKO is die dip op sommige dagen groter/kleiner, maar neemt het bereik van 'Zo.' in de latere programmering geleidelijk af en loopt dit gelijk aan de normale programmering.
Het contentplatform
De dagelijkse tv-items zijn terug te vinden op 'Zo.' waar ook blogs en videoposts te vinden zijn. Video's zoals die van de recordpoging en een interview met Kakhiel worden uitgelicht en 'geseed' om extra traffic naar de content te trekken. Het contentplatform is de plek waar alles samenkomt, maar Bavaria ziet deze plek niet als de heilige graal: "Het gaat ons in eerste instantie niet om het kanaal. We hebben een drager nodig waar onze kijk op de wereld in woord en beeld samenkomt. De kijker bepaalt zelf waar hij of zij onze content wil zien en delen." Vertelt Daniel Janus, Global Internet Manager bij Bavaria, over de visie rondom de consumptie van content.
Lees verder op dutchcowboys.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing