Bavaria komt met contentplatform Zo.

Bavaria komt met contentplatform Zo.
  • Content
  • 25 sep 2013 @ 13:11
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Vorige week werd bekend dat Bavaria en Veronica elkaar gevonden hebben; vanaf 16 september zendt Veronica 'Zo.' uit. Op deze manier wil Bavaria de slogan 'Zo.' activeren. Maar het blijft niet hierbij. De televisie-items zijn namelijk een onderdeel van een grotere contentplatform, om de merkbeleving te verhogen. Op deze manier omzeilt Bavaria de standaardroute van commercials en advertenties.

Het platform werd gelanceerd met een recordpoging een basketbal in het net werpen vanaf bijna 70 meter hoogte. De Australische boys van How Ridiculous klaarde deze klus en braken het Guiness World Record. Het bijbehorende filmpje scoorde ruim 71.000 hits op YouTube.

Branded content op tv

De samenwerking tussen Bavaria en Veronica bestaat uit korte filmpjes waarbij vier vrienden alledaagse situaties op een komische manier benaderen en daarmee laten zien: zo kan het ook. Op Twitter kan over het programma gepraat worden met de hashtag '#zokanhetook'. Op Dutchcowboys kunnen we lezen dat er op Twitter met deze hastag nog weinig reuring te vinden is dat gelinkt is aan het programma en ook de kijkcijfers zijn niet sky high. Prime-time is er zelfs een dip te zien tussen twee afleveringen van het populaire 'Big Bang Theory'. Kijkend naar SKO is die dip op sommige dagen groter/kleiner, maar neemt het bereik van 'Zo.' in de latere programmering geleidelijk af en loopt dit gelijk aan de normale programmering.

Het contentplatform

De dagelijkse tv-items zijn terug te vinden op 'Zo.' waar ook blogs en videoposts te vinden zijn. Video's zoals die van de recordpoging en een interview met Kakhiel worden uitgelicht en 'geseed' om extra traffic naar de content te trekken. Het contentplatform is de plek waar alles samenkomt, maar Bavaria ziet deze plek niet als de heilige graal: "Het gaat ons in eerste instantie niet om het kanaal. We hebben een drager nodig waar onze kijk op de wereld in woord en beeld samenkomt. De kijker bepaalt zelf waar hij of zij onze content wil zien en delen." Vertelt Daniel Janus, Global Internet Manager bij Bavaria, over de visie rondom de consumptie van content.

Lees verder op dutchcowboys.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken