'Custom content spending in U.S.': $44 miljoen in 2012, een stijging van 9.2% sinds 2011

'Custom content spending in U.S.': $44 miljoen in 2012, een stijging van 9.2% sinds 2011
  • Content
  • 23 sep 2013 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

In de Verenigde Staten hebben de uitgaven voor 'custom content' een bedrag van $43.9 miljard in 2012 bereikt. Dit is een toename van 9.2 procent sinds 2011 toen het bedrag 40.2 miljard was. Dit blijkt uit een studie van de Custom Content Council (CCC). Uit het rapport blijkt tevens dat van het gemiddelde marketing-, advertentie- en communicatiebudget, 39% besteed is aan content marketing.

Titled “Characteristics Study: A Look at the Volume and Type of Content Marketing in America for 2013,” the report analyzed all forms of content marketing, including print, web, email, video, virtual events, white papers, podcasts and e-Zines.

Below are some other noteworthy stats from the report (now in its 13th year):

• 81 percent of survey respondents creat content specifically for social media

• 62 percent of respondents report using video in their content marketing initiatives

• Average marketer updates company website over three times per week

• 73 percent of printed custom publications are targeting external audiences, of either B2B or B2C

• Average page count per issue rose to 30.2 pages, the largest in the history of the survey

• Average annual frequency rose slightly to 6.1 times per year—or roughly speaking, a bi-monthly frequency

• Ads seeing an 8 percent increase since last year, and doubled from the last decade, in 2012

For more info on how brands are embracing content marketing, check out this infographic

Bron: http://newsrooms365.com

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken