Het einde van whitepapers?

Het einde van whitepapers?
  • Content
  • 23 sep 2013 @ 12:04
  • Link
  • 23 sep 2013 @ 12:04

Whitepapers lijken geen lang leven beschoren meer te zijn als een effectief format om B2B-publiek te bereiken. Dit blijkt uit de resultaten van studie naar B2B content marketing. Alternatieven die meer interactief en makkelijk te consumeren zijn, zoals video, lijken de whitepapers te verdringen.

The ‘B2B Content Marketing Report‘, authored by Holger Schulze, the manager of the B2B Technology Marketing Community on LinkedIn, sheds light on the challenges, goals, tactics and social media effectiveness going forward.

As a B2B content marketing format, those surveyed believe whitepapers to be declining due to alternatives coming through – alternatives that are more interactive and easily digestible such as video.
The survey also reveals that overall, B2B content marketing is seen as a progressively efficient strategy with a game-high 82% of survey respondents planning to increase their content production over the next 12 months.

Other key findings note the rise of YouTube and the loss of ground of Facebook as a medium of reaching and engaging B2B audiences.

61% of marketers use marketing automation platforms, up from 43% last year and 93% of B2B marketers are actually creating content from scratch. Meanwhile 34% are syndicating or curating content, and just 30% are encouraging user-generated content.

Some of the top challenges facing B2B Content Marketers include 55% of respondents battling enough time and bandwidth to create content. While the next hurdle is producing engaging content (49%), followed by producing enough content variety to cater for the assorted marketing programs (39%)
Let’s take a look at some more of the numbers and trends in Schulze’s report. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken