Tijdschrift zoekt tijdsgeest

Tijdschrift zoekt tijdsgeest
  • Content
  • 23 sep 2013 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalVerdienmodellen

LINDA. lanceert een nieuwssite. Libelle in Vlaanderen start met Libelle TV. 100% NL Magazine – ooit begonnen als radiozender – breidt uit naar TV. DWDD heeft een iPad magazine. The New York Times experimenteert met ‘long reads’ online. Veel media ontstijgen tegenwoordig hun identiteit. Carolien Vader beschrijft deze ontwikkelingen op haar weblog bladendokter.nl.

Dit fenomeen wordt ‘mediamorphose’ genoemd. Veel mediamerken zoeken naar de beste manier om hun achterban te bereiken, te behouden en te vergroten. En sinds mediaconsumptie tegenwoordig plaats heeft via talloze kanalen, moeten mediamerken zichzelf constant opnieuw uitvinden. Een paar voorbeelden.

LINDA.nieuws
LINDA.nieuws.nl maakt uit het grote aanbod van wereldnieuws een selectie, die zich speciaal richt op ‘leuke vrouwen’. Dit doet de redactie omdat ze vinden dat het huidige nieuwsaanbod te mannelijk is. Lindanieuws.nl is toegankelijk via internet, iPad en mobiel en heeft zelfs de mogelijkheid om per bezoeker het nieuwsaanbod te personaliseren, naar eigen inhoudelijke voorkeur.

Libelle TV
Libelle tv vertrekt vanuit het DNA van het Libelle merk. De zender startte in augustus en brengt een rijke mix van positieve programma’s, op maat gemaakt voor de ‘Libelle-vrouw’. In de eerste weken, waren er gemiddeld 664.000 kijkers per week. Binnen de kerndoelgroep van het blad, vrouwen tussen de 25 en 54 jaar, bereikte Libelle TV een marktaandeel van 22%.

Snowfall
Een prachtig voorbeeld van een mediamorphose is de lancering van Snowfall, een extensie van The New York Times waarin een nieuwsfeit – in dit geval een lawine – wordt vertaalt naar een online documentaire. Snowfall bestaat uit een ‘long read’, een lang redactioneel artikel, en is verrijkt met videomateriaal.

Lees verder op bladendokter.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken