Born05 laat zien hoe je digitale magazines maakt

Born05 laat zien hoe je digitale magazines maakt
  • Content
  • 28 okt 2013 @ 22:16
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsDigitaal

Born05 scoort al vijf jaar met iFly magazine. iFly KLM Magazine is het internationale relatiemagazine van KLM Royal Dutch Airlines dat digitaal wordt uitgegeven in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Verenigde Staten, Indonesië, Singapore, Nieuw-Zeeland, Australië, Filippijnen, Maleisië en Brunei. Het rijke, interactieve magazine wordt ingezet om in between flights in contact te blijven met de zakelijke en leisure reizigers van KLM.

Er wordt unieke content gemaakt rondom, uiteraard, internationale reisbestemmingen, maar ook: succesvolle en inspirerende ondernemers en ondernemingen én de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetenschap, design, kunst, muziek en architectuur. Deze verhalen worden gelardeerd met rijke fotografie, high-end videoproducties, op maat gemaakte soundtracks per spread en talloze interactieve elementen.
In de contentvoering wordt een combinatie gemaakt tussen de commerciële jaarkalender van KLM en de actuele ‘wereldagenda’. Ieder participerend land ontvangt, en publiceert, het magazine in de door hen gewenste taal en met de door hen gewenste content. Onderwerpen en aanspreekwijze verschillen per land en sluiten aan bij de individuele behoeften van de afnemers en haar lezers. Het magazine heeft dus per editie meerdere gedaantevormen. 

iFly KLM Magazine begon vijf jaar geleden als een stand-alone magazine dat alleen werd uitgegeven in de Nederlandse markt. Al snel sloten meerdere KLM-landen zich aan. Zij zagen dat het uitgeven van een periodieke dosis reisinspiratie in zo’n mooie, interactieve magazinebundeling op veel goedkeuring kon rekenen van hun klanten. E-mails werden beter geopend, meer herhaalbezoeken werden tot stand gebracht, en de merkperceptie nam steeds meer toe. 

Inmiddels maakt Born05 digitale magazine voor meer merken zoals Douwe Egberts en DWDD. Met succes.

De jury van de Grand Prix is onder de indruk van het werk van Born 05 en bekroont dit met vier nominaties.

Op 21 november wordt bekent of deze nominaties worden omgezet in awards.

Wil je daar bij zijn, boek dan hier je ticket.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken