Branded content: succesvolle samenwerkingen met modebloggers

Branded content: succesvolle samenwerkingen met modebloggers
  • Content
  • 21 okt 2013 @ 13:42
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Steeds meer bedrijven zien de kracht in van modebloggers en gaan een samenwerking aan met een digitale fashionista. Textilia.nl wijdt een blog aan deze ontwikkeling en presenteert zes Nederlandse modebloggers die zich lieten zich strikken. En niet alleen om blogs voor en over de merken te schrijven, maar vooral ook om zelf als ontwerper aan de slag te gaan (en om ook daarover te bloggen waarschijnlijk).

Modebloggers domineren alweer een tijdje de modewereld. Bloggers zitten frontrow en een artikel op een blog kan een trend maken of breken. Bedrijven die heil zien in het bereik van een modeblogger gaan steeds vaker een samenwerking aan. Op hun beurt levert het de modeblogger in kwestie natuurlijk ook weer (meer) bekendheid op. Deze modebloggers grepen hun kans.

Maison de Bonneterie x Sabrina Meijer

Sabrina Meijer van afterDRK.com ontwierp vorig jaar een armband voor Maison de Bonneterie. Dit ter introductie van een andere samenwerking met het warenhuis. De modeblogger verzorgde de styling van de najaarscampagne van Maison de Bonneterie, waarin zij samen met haar vriend poseerde.

Nelly x Sabrina Meijer

Dit jaar is afterDRK een nieuwe samenwerking aangegaan met webshop Nelly. Voor de online store ontwierp Sabrina negen kledingstukken.

Sacha x Billie Rose

Samen met modeplatform Fashiolista heeft schoenenketen Sacha in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland één blogger geselecteerd om een schoen te ontwerpen. Voor Nederland is gekozen voor Billie Rose, wiens schoen op 12 juli 2013 werd gelanceerd in Amsterdam. Billie blogt voor bloggersplatform Creators of Desire.

Kipling x Andy Torres
Ook Andy Torres – beter bekend als Style Scrapbook – heeft al twee samenwerkingen op haar naam staan. In 2011 ontwierp de brunette voor Kipling een hippe tas voor een spiegelreflexcamera (hét accessoire van elke modeblogger). 

Lees verder op textilia.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken