Branded content: succesvolle samenwerkingen met modebloggers
- Content
- 21 okt 2013 @ 13:42
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 21 okt 2013 @ 13:42
- Redactie Contentmarketing
Steeds meer bedrijven zien de kracht in van modebloggers en gaan een samenwerking aan met een digitale fashionista. Textilia.nl wijdt een blog aan deze ontwikkeling en presenteert zes Nederlandse modebloggers die zich lieten zich strikken. En niet alleen om blogs voor en over de merken te schrijven, maar vooral ook om zelf als ontwerper aan de slag te gaan (en om ook daarover te bloggen waarschijnlijk).
Modebloggers domineren alweer een tijdje de modewereld. Bloggers zitten frontrow en een artikel op een blog kan een trend maken of breken. Bedrijven die heil zien in het bereik van een modeblogger gaan steeds vaker een samenwerking aan. Op hun beurt levert het de modeblogger in kwestie natuurlijk ook weer (meer) bekendheid op. Deze modebloggers grepen hun kans.
Maison de Bonneterie x Sabrina Meijer
Sabrina Meijer van afterDRK.com ontwierp vorig jaar een armband voor Maison de Bonneterie. Dit ter introductie van een andere samenwerking met het warenhuis. De modeblogger verzorgde de styling van de najaarscampagne van Maison de Bonneterie, waarin zij samen met haar vriend poseerde.
Nelly x Sabrina Meijer
Dit jaar is afterDRK een nieuwe samenwerking aangegaan met webshop Nelly. Voor de online store ontwierp Sabrina negen kledingstukken.
Sacha x Billie Rose
Samen met modeplatform Fashiolista heeft schoenenketen Sacha in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland één blogger geselecteerd om een schoen te ontwerpen. Voor Nederland is gekozen voor Billie Rose, wiens schoen op 12 juli 2013 werd gelanceerd in Amsterdam. Billie blogt voor bloggersplatform Creators of Desire.
Kipling x Andy Torres
Ook Andy Torres – beter bekend als Style Scrapbook – heeft al twee samenwerkingen op haar naam staan. In 2011 ontwierp de brunette voor Kipling een hippe tas voor een spiegelreflexcamera (hét accessoire van elke modeblogger).
Lees verder op textilia.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Maison de Bonneterie
- Nelly
- Andy Torres
- Mango
- Billie Rose
- Sacha
- Kipling
- Sabrina Meijer
- The Collector
- Liza Chloë van Duyn
- branded content
- modebloggers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing