- Content
- 28 okt 2013 @ 10:11
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekAccountability
- 28 okt 2013 @ 10:11
- Redactie Contentmarketing
Over de populariteit van contentmarketing hoeven we het hier niet meer te hebben. In Duitsland is ene onderzoek uitgevoerd naar de rol van contentmarketing in SEO. Linkbird heeft tussen juli en augustus 2013 eeb survey uitgevoerd onder SEO-experts, SEO-bureaus en webbureaus. De centrale vraag was: "Hoe belangrijk is contentmarketing voor SEO?" De resultaten zijn gepresenteerd in een infographic.
De infographic geeft een goede inkijk in hoe Duitse bureaus en experts aankijken tegen contentmarketing, en hoe ze het georganiseerd hebben. Het effectiviteitsdeel van contentmarketing laat (natuurlijk) weer te wensen over. Zo is 36% van de respondenten in staat om het contentmarketingsucces te meten, maar slechts 14% blijkt de effectiviteit ook daadwerkelijk te meten. En terwijl 38% van de respondenten aangeeft dat het goed meten van succes de grootste uitdaging is.
Met andere woorden: de 'effectiviteitscijfers' dienen met een korrel zout genomen te worden.
Ben je geinteresseerd in het rapport? Vraag dan een gratis download aan op linkbird.com. (scroll naar beneden).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing