Data met voorspellend karakter = Nieuwe kansen voor marketeers

Data met voorspellend karakter  = Nieuwe kansen voor marketeers
  • Content
  • 25 okt 2013 @ 09:09
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerdienmodellenAccountabilityDigitaal

Propaganda (Belgisch contentmarketingbureau) heeft in samenwerking met Tele'Train een whitepaper over Voice of the Customer analytics (VoCa) ontwikkeld. VoCa is een nieuwe tool die vanaf 2014 ook aan Nederlandse en Belgische marketeers de kans zal geven om snel en gestructureerd inzicht te krijgen in actuele en toekomstige 'trending topics' op basis van diepgaande analyse van telefoongesprekken en/of mail en social media conversaties.

Bewust Onbekwaam?!
Bewust Onbekwaam. Zo zou de bekende psycholoog Abraham Maslow de fase noemen waarin de meeste marketeers nu zitten. Overspoeld door een massa informatie - op blogs, Facebook, Twitter en andere media - over hun (mogelijke) klanten, bedrijf én merk. Vaagweg bekend met het fenomeen van big data. Maar erg onzeker over de mogelijkheden. Hun wens? Eindelijk terug grip krijgen op wat de consument wilt. En liefst in real-time.

De uitdaging: Van Big Data naar Smart Data
Het potentieel van big data is duidelijk. De uitdaging is echter om Big Data om te vormen tot Smart Data, met andere woorden, data met een voorspellend karakter. Welke inzichten kunnen uit deze enorme poel aan gegevens gehaald worden en hoe kunnen we dit toepassen in marketing en (op relevante content gebaseerde) communicatie?

Een mogelijke sleutel: Voice of the Customer analytics
VoCa is een nieuwe tool die nu ook Nederlandse en Belgische marketeers de kans geeft om snel en gestructureerd inzicht te krijgen in actuele en toekomstige 'trending topics'.

Meer weten?
De whitepaper legt uit wat VoCa precies is, voor wie het nuttig kan zijn en wie er zijn voordeel mee kan doen. De whitepaper is gratis te verkrijgen op www.propaganda.be/VOCa.

Het Clear Voice, Your Choice seminarie (Donderdag 7 november 2013, Congrescentrum Lamot, Mechelen, www.voiceofthecustomer.be) licht deze nieuwe technologie verder toe aan de hand van een case study en ook op het BDMA congres van 24/10 as. wordt er een VoCa case gepresenteerd (www.marketing.be).

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken