Data met voorspellend karakter = Nieuwe kansen voor marketeers
- Content
- 25 okt 2013 @ 09:09
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VerdienmodellenAccountabilityDigitaal
- 25 okt 2013 @ 09:09
- Redactie Contentmarketing
Propaganda (Belgisch contentmarketingbureau) heeft in samenwerking met Tele'Train een whitepaper over Voice of the Customer analytics (VoCa) ontwikkeld. VoCa is een nieuwe tool die vanaf 2014 ook aan Nederlandse en Belgische marketeers de kans zal geven om snel en gestructureerd inzicht te krijgen in actuele en toekomstige 'trending topics' op basis van diepgaande analyse van telefoongesprekken en/of mail en social media conversaties.
Bewust Onbekwaam?!
Bewust Onbekwaam. Zo zou de bekende psycholoog Abraham Maslow de fase noemen waarin de meeste marketeers nu zitten. Overspoeld door een massa informatie - op blogs, Facebook, Twitter en andere media - over hun (mogelijke) klanten, bedrijf én merk. Vaagweg bekend met het fenomeen van big data. Maar erg onzeker over de mogelijkheden. Hun wens? Eindelijk terug grip krijgen op wat de consument wilt. En liefst in real-time.
De uitdaging: Van Big Data naar Smart Data
Het potentieel van big data is duidelijk. De uitdaging is echter om Big Data om te vormen tot Smart Data, met andere woorden, data met een voorspellend karakter. Welke inzichten kunnen uit deze enorme poel aan gegevens gehaald worden en hoe kunnen we dit toepassen in marketing en (op relevante content gebaseerde) communicatie?
Een mogelijke sleutel: Voice of the Customer analytics
VoCa is een nieuwe tool die nu ook Nederlandse en Belgische marketeers de kans geeft om snel en gestructureerd inzicht te krijgen in actuele en toekomstige 'trending topics'.
Meer weten?
De whitepaper legt uit wat VoCa precies is, voor wie het nuttig kan zijn en wie er zijn voordeel mee kan doen. De whitepaper is gratis te verkrijgen op www.propaganda.be/VOCa.
Het Clear Voice, Your Choice seminarie (Donderdag 7 november 2013, Congrescentrum Lamot, Mechelen, www.voiceofthecustomer.be) licht deze nieuwe technologie verder toe aan de hand van een case study en ook op het BDMA congres van 24/10 as. wordt er een VoCa case gepresenteerd (www.marketing.be).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing