Echte verhalen van de straat

Echte verhalen van de straat
  • Content
  • 3 okt 2013 @ 17:13
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Storytelling

De Politie gaat bloggen. Vier politiemensen leveren vanaf woensdag wekelijks een blog op internet. Eric Stolwijk, directeur Communicatie bij de politie: "De echte verhalen van de straat, ongepolijst, zonder opsmuk en zonder communicatiesausje, spreken tot de verbeelding"

Dialoog
De blogs passen volgens de politie binnen nieuw communicatiebeleid, waarin "het accent ligt op het aangaan van de dialoog met burgers en collega's''. De blogs zijn te volgen via onder meer de website (www.politie.nl) en de Twitter- en Facebookaccount van de politie.

Stolwijk: ,"Van politiemensen wordt professioneel, fysiek en emotioneel veel gevraagd. Een blog geeft ze de mogelijkheid hun verhaal te delen, de breedte van het politiewerk te laten zien en er betekenis aan te geven. Bovendien laat het de mens achter de politieman of -vrouw zien.''

Stolwijk vindt het belangrijk dat de verhalen verteld worden. "U leest met welke dilemma's politiemensen geconfronteerd worden, hoe ze binnen seconden verregaande beslissingen moeten nemen en hoe ze het verschil kunnen maken."

Eerste blog
De eerste blog staat al online. Daarin vertelt hoofdagent Dirk-Jan Grootenboer over zijn ervaringen bij een melding van huiselijk geweld.

12 weken
De blogs zijn de komende 12 weken te lezen. Als blijkt dat de lezer enthousiast is, zal het aantal bloggers worden uitgebreid.

Bron: ANP, Nu.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken