FemmeTech Magazine: een technische glossy

FemmeTech Magazine: een technische glossy
  • Content
  • 29 okt 2013 @ 21:49
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

FemmeTech, een onderdeel van Techniek Talent Nu, stimuleert vrouwen om te kiezen voor een technische opleiding en beroep. Hearst ontwikkelde hiervoor een typisch vrouwelijk magazine, waarin human interest artikelen en techniek op een aantrekkelijke manier aan bod komen; een technische glossy.

Voorheen lag de focus van Techniek Talent Nu op 'stoere meisjes versus jongens'. De invalshoek van FemmeTech magazine is het gegeven dat vrouwen en techniek eigenlijk een logische combinatie is. Want techniek is praktisch, ligt aan de basis van iedere vooruitgang, is maatschappelijk en dienstbaar en is bovendien vaak esthetisch en mooi van vorm. Eigenschappen en kwaliteiten die veel vrouwen waarderen. De vorm van het magazine is daarom ook typisch vrouwelijk om te laten zien dat ook "niet stoere" meisjes voor techniek kunnen kiezen. Eindresultaat: een technische glossy. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken