FemmeTech Magazine: een technische glossy
- Content
- 29 okt 2013 @ 21:49
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 29 okt 2013 @ 21:49
- Redactie Contentmarketing
FemmeTech, een onderdeel van Techniek Talent Nu, stimuleert vrouwen om te kiezen voor een technische opleiding en beroep. Hearst ontwikkelde hiervoor een typisch vrouwelijk magazine, waarin human interest artikelen en techniek op een aantrekkelijke manier aan bod komen; een technische glossy.
Voorheen lag de focus van Techniek Talent Nu op 'stoere meisjes versus jongens'. De invalshoek van FemmeTech magazine is het gegeven dat vrouwen en techniek eigenlijk een logische combinatie is. Want techniek is praktisch, ligt aan de basis van iedere vooruitgang, is maatschappelijk en dienstbaar en is bovendien vaak esthetisch en mooi van vorm. Eigenschappen en kwaliteiten die veel vrouwen waarderen. De vorm van het magazine is daarom ook typisch vrouwelijk om te laten zien dat ook "niet stoere" meisjes voor techniek kunnen kiezen. Eindresultaat: een technische glossy.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing