Tijdschriften worden vervangen door dure bookazines
- Content
- 7 okt 2013 @ 11:16
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 7 okt 2013 @ 11:16
- Redactie Contentmarketing
Het aantal tijdschriftlanceringen neemt af, maar de markt voor 'bookazines' - dure eenmalige speciale uitgaven van $10 of meer - is opkomend. Dit is de observatie van Samir Husni, ook wel bekend als Mr. Magazine, in de New York Post.
"Ik heb nog nooit zoveel bookazines-lanceringen meegemaakt," zegt Husni. "Ze vervangen echt de regelmatig uitkomende magazines."
In de eerste drie kwartalen van 2013 werden 591 nieuwe magazines gelanceerd, wat een kleine daling is ten opzichte van de 614 lanceringen in de eerste negen maanden van 2012. De eenmalige speciale edities, die vaak meer dan 10 dollar kosten, zijn met 2.4 procent gestegen; van 446 in 2012 naar 457 in 2013.
De speciale edities varieren van een 50-jarige herdenking de dood van president John F. Kennedy van de Saturday Evenening Post tot een Life special over de Beatles.
Husni vertelt verder over de hoogtijdagen van de seksmagazines, ongeveer 15-20 jaar geleden. In die tijd domineerde deze categorie de lanceringen, met in sommige jaren zelfs meer dan 1000 nieuwe uitgaven. Maar nu is porno naar het internet gemigreerd, en vandaag de dag zijn de grootste categorieen de meer niche-georienteerde en upscale magazines: Food is de nummer 1, gevolgd door ambachten/handwerken en sport- en vrijetijdmagazines.
In het vierde kwartaal en de start van 2014 lijken de grote uitgevers weer actief te worden, zoals Hearst die van plan is om de Dr. Oz magazine te introduceren . Maar Husni denkt niet dat dit tot meer lanceringen leidt. Hij voorspelt dat het jaar 2013 vlak of met een kleine daling eindigt, vergeleken met 2012.
Bron: nypost.com
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing