Tijdschriften worden vervangen door dure bookazines

Tijdschriften worden vervangen door dure bookazines
  • Content
  • 7 okt 2013 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Het aantal tijdschriftlanceringen neemt af, maar de markt voor 'bookazines' - dure eenmalige speciale uitgaven van $10 of meer - is opkomend. Dit is de observatie van Samir Husni, ook wel bekend als Mr. Magazine, in de New York Post.

"Ik heb nog nooit zoveel bookazines-lanceringen meegemaakt," zegt Husni. "Ze vervangen echt de regelmatig uitkomende magazines."

In de eerste drie kwartalen van 2013 werden 591 nieuwe magazines gelanceerd, wat een kleine daling is ten opzichte van de 614 lanceringen in de eerste negen maanden van 2012. De eenmalige speciale edities, die vaak meer dan 10 dollar kosten, zijn met 2.4 procent gestegen; van 446 in 2012 naar 457 in 2013. 

De speciale edities varieren van een 50-jarige herdenking de dood van president John F. Kennedy van de Saturday Evenening Post tot een Life special over de Beatles. 

Husni vertelt verder over de hoogtijdagen van de seksmagazines, ongeveer 15-20 jaar geleden. In die tijd domineerde deze categorie de lanceringen, met in sommige jaren zelfs meer dan 1000 nieuwe uitgaven. Maar nu is porno naar het internet gemigreerd, en vandaag de dag zijn de grootste categorieen de meer niche-georienteerde en upscale magazines: Food is de nummer 1, gevolgd door ambachten/handwerken en sport- en vrijetijdmagazines.

In het vierde kwartaal en de start van 2014 lijken de grote uitgevers weer actief te worden, zoals Hearst die van plan is om de Dr. Oz magazine te introduceren . Maar Husni denkt niet dat dit tot meer lanceringen leidt. Hij voorspelt dat het jaar 2013 vlak of met een kleine daling eindigt, vergeleken met 2012.

Bron: nypost.com


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken