YouTube muziekkanaal SBTV vindt investeerder

YouTube muziekkanaal SBTV vindt investeerder
  • Content
  • 21 okt 2013 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoVerdienmodellen

Een teken dat kanalen op YouTube steeds verder professionaliseren is het feit dat muziekkanaal SBTV, dat zeven jaar geleden door een 16-jarige muziekfan werd gestart, nu een investeerder heeft aangetrokken. Het zou voor het eerst zijn dat een YouTube-kanaal privaat geld weet aan te trekken.

Het bedrijf achter het YouTube-kanaal zou met de investeerder zo’n 9,5 miljoen euro waard zijn. Oprichter Jamal Edwards heeft inmiddels vijf collega’s en honderdduizenden abonnees op het kanaal, dat miljoenen keren wordt bekeken. Met de investeerder wil Edwards het bedrijf uitbouwen - ook buiten YouTube, meldt The Guardian. 

Bron: Villamedia

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken