10 bladen Sanoma naar customermediatak Head Office NL

10 bladen Sanoma naar customermediatak Head Office NL
  • Content
  • 3 nov 2013 @ 17:35
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintVerdienmodellen

In de grootscheepse turn around operatie die zojuist is aangekondigd bij Sanoma, valt op dat enkele publieksbladen van de uitgever worden overgedragen aan de customer media tak Head Office NL, zo maakte Henk Scheenstra, COO print Sanoma, bekend.

Er gaan tien sportgerelateerde custom media titels naar Head Office NL in Hilversum, het onderdeel van Sanoma dat voor merken bladen maakt. Het betreft:

Golf: GOLF Journaal, Golfers Magazine, Golf.nl
Paarden: Hoefslag, In de Strengen, Paard & Sport, Paard & Leven, Phryso
Hockey: Hockey.nl
Schaatsen: Schaatsen.nl

Golfers Magazine en Hoefslag zijn publieksbladen, maar zijn tevens actief op het gebied van custom media, zodat deze volgens Scheenstra het best naar Head Office NL kunnen worden verplaatst.

Turn around
De overdracht maakt onderdeel uit van een grootscheepse reorganisatie, die ingezet wordt al voor de nieuwe topman Peter de Monnick vanuit Reed Elsevier wordt ingevlogen. Sanoma gaat zich voortaan volledig richten op nog maar 17 tijdschriften, zoals Libelle, LINDA, Viva, Flair, Autoweek, Margriet en Donald Duck. Het zijn volgens Scheenstra de ‘kroonjuwelen’ van het bedrijf, stelt Sanoma in een persbericht dat vanmorgen werd verspreid. Er wordt als onderdeel van deze reorganisatie gekeken naar onder meer de vorming van rompredacties bij de publiekstitels, naar grotere kostenefficiency en of er samenvoegingen mogelijk zijn. Het proces dat nu wordt ingezet duurt zes tot twaalf maanden. Ook bij Roto Smeets vervallen 170 banen, zo werd woensdag gemeld door de drukkerij, door de conjunctuur en de versnelde daling van de oplages van tijdschriften. (PvWK)

Dit artikel verscheen eerder op de website van Platform Content.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken