7 tips voor een bloeiende groep op Facebook

7 tips voor een bloeiende groep op Facebook
  • Content
  • 1 nov 2013 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Facebook verbieden onder werktijd? Niet doen! Met een goede bedrijfsgroep zie je wat er leeft binnen je organisatie, leren collega’s van elkaar en vergroot je de betrokkenheid van medewerkers. Bedrijfsjournalistiek.nl presenteert 7 tips.

1. Reageer
Groep aangemaakt? Daarna begint het werk pas. Als redactie moet jij het goede voorbeeld geven en van jouw pagina een levendig platform maken. Plaats berichten, stel vragen, start discussies, reageer op anderen. Zie een eerder artikel over de social media bij Philips.

2. Ronsel ambassadeurs
Maar: je hoeft niet alles alleen te doen. Vraag een aantal collega’s om ‘ambassadeur’ te worden: vraag hen regelmatig berichten te plaatsen en te reageren. Een bloeiende groep ontstaat niet vanzelf.

3. Wees persoonlijk
Hou het persoonlijk, want dat is Facebook nu eenmaal. Laat de gezichten achter jouw merk zien. Post als redactieleden af en toe ook wat persoonlijks. Tip: schattige content (kinderen en dieren!) en mooie of inspirerende quotes werken altijd.

4. Prikkel
Maar: wees niet te braaf. Provoceren mag ook. Mensen reageren meestal als ze het ergens helemaal (niet) mee eens zijn namelijk. Lok discussie uit. 

Lees verdre op bedrijfsjournalistiek.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken