Contentmarketing zal nooit werken!

Contentmarketing zal nooit werken!
  • Content
  • 25 nov 2013 @ 15:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalVerdienmodellen

In al het contentmarketinggeweld, met de bijbehorende hosanna-verhalen, kwam ik deze blogpost van Mark Higginson tegen. Hij stelt "Content marketing on the web does not work and will not work for brands. Closing your eyes and wanting it to be true won't make it work either." Een nuttig stuk met stof tot nadenken.

Hij beargumenteert zijn stelling aan de hand van twee uitgangspunten van contentmarketing.

Merken en organisaties zetten contentmarketing in om:

  1. Awareness te creeren 
  2. Zoekmachines te beinvloeden

Mark Higginson legt aan de hand van deze twee uitgangspunten uit waarom contentmarketing nooit werkt en ook nooit zal gaan werken.

Hij sluit zijn blogartikel af met: "So - If someone is claiming that your business needs to be 'telling stories all of the time' ask them to demonstrate this working for someone else across several hundred posts. Ask them for charts showing page views, comments, shares and backlinks as well as a list of the URLs for you to check. If they actually do 'content marketing' they must have this data. Look at the trends and draw your own conclusions."

Lees het hele artikel op travelblather.com.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken