Contentmarketing zal nooit werken!
- Content
- 25 nov 2013 @ 15:07
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalVerdienmodellen
- 25 nov 2013 @ 15:07
- Redactie Contentmarketing
In al het contentmarketinggeweld, met de bijbehorende hosanna-verhalen, kwam ik deze blogpost van Mark Higginson tegen. Hij stelt "Content marketing on the web does not work and will not work for brands. Closing your eyes and wanting it to be true won't make it work either." Een nuttig stuk met stof tot nadenken.
Hij beargumenteert zijn stelling aan de hand van twee uitgangspunten van contentmarketing.
Merken en organisaties zetten contentmarketing in om:
- Awareness te creeren
- Zoekmachines te beinvloeden
Mark Higginson legt aan de hand van deze twee uitgangspunten uit waarom contentmarketing nooit werkt en ook nooit zal gaan werken.
Hij sluit zijn blogartikel af met: "So - If someone is claiming that your business needs to be 'telling stories all of the time' ask them to demonstrate this working for someone else across several hundred posts. Ask them for charts showing page views, comments, shares and backlinks as well as a list of the URLs for you to check. If they actually do 'content marketing' they must have this data. Look at the trends and draw your own conclusions."
Lees het hele artikel op travelblather.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing