Nieuw contentplatform voor Sligro

Nieuw contentplatform voor Sligro
  • Content
  • 18 nov 2013 @ 16:37
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Sligro lanceert vandaag (18-11) Foodbrigade; een contentplatform voor horecaprofessionals. Het online platform moet het hart en hoofd voor de horeca worden. Contentmarketingbureau LVB Networks ontwikkelde het concept in samenwerking met Sligro en is onder andere verantwoordelijk voor de bouw van de website en de contentproductie.

Horecaprofessionals binden met de juiste content
De opdracht van Sligro was duidelijk: een manier vinden om klanten en potentiele klanten te binden met relevante content. LVB Networks ontwikkelde voor de pitch een contentmarketingstrategie, en won de pitch met het contentplatform Foodbrigade. 

Coen Huibers, partner bij LVB Networks: "We zijn heel blij dat Sligro voor ons heeft gekozen. Sligro kiest voor een contentmarketingstrategie waarmee zij haar doelgroep wil helpen met ondernemen. Dat kan alleen door dagelijks écht relevant te zijn. Met informatie die horecaprofessionals meteen kunnen doorvertalen naar hun eigen restaurant of eetcafé. We kijken heel scherp naar de inhoud en de vorm van de content die we aanbieden. Die moet converteren. En anders sturen we direct bij."

Zakelijke tips voor ondernemers en chefs
Met Foodbrigade wil Sligro horecaprofessionals – zowel ondernemers als chefs – een dagelijks inspiratie- en kennisplatform bieden. De ambitie is helder: chefs en horecaondernemers nog beter maken. Sligro ziet dat je ondernemers en chefs echt niets over food zelf hoeft te vertellen, of over gastvrijheid. Maar tegelijkertijd ziet Sligro dat de passie die veel chefs en ondernemers voor food hebben, niet altijd gepaard gaat met zakelijke slimheid. Foodbrigade wil vooral die zakelijke slimheid brengen. Die helpt om de zaak nóg beter te laten renderen.

Foodbrigade biedt een combinatie van zakelijke tips en inspiratie, in de vorm van blogs, interviews en nieuwsberichten, maar ook in infographics en video-items.


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken