8 redenen om NIET aan contentmarketing te doen in 2014

8 redenen om NIET aan contentmarketing te doen in 2014
  • Content
  • 9 dec 2013 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Volgens de vele marketingblogs zijn er veel redenen om wel aan contentmarketing te doen. Ik hoef ze hier niet op te noemen, denk ik;-) Gelukkig zijn er ook nog wat tegengeluiden te horen voor de nodige verfrissing. Trevor Young van Expermedia geeft 8 redenen om het juist niet te doen. Conclusie: doe het niet als je het niet waar kunt maken!

1. Als je er niet lang mee bezig wil zijn: contentmarketing is lange-termijnmarketing. Dus als je alleen in korte campagnes denkt, of in zeer snelle resultaten, dan heeft contentmarketing geen zin.

2. Als je niet in staat bent om de noodzakelijke bronnen in te zetten: er moet voldoende budget en mankracht zijn om de lange-termijn contentmarketing goed uit te voeren. Als je dat niet hebt: niet doen.

3. Als je de organisatie niet wil openstellen: openheid en transparantie van de organisatie zouden een onderdeel van de contentmarketing moeten zijn. Dit betekent dat je de mensen van buiten welkom heet in je organisatie. Wil of kun je dat niet? Start er dan niet mee.

4. Als je geen informatie naar buiten wil brengen: dus als je twijfelt over het delen van je kennis en expertise of als je bang bent om teveel informatie weg te geven, dan is contentmarketing geen goed idee. Contentmarketing bestaat namelijk bij de gratie van het tonen van je expertise om zo bruikbaar te zijn voor en het helpen van klanten.

5. Als je weigert om te experimenteren: om uit te vinden wat wel en niet werkt voor je bedrijf, moet je experimenteren. Het lukt vaak niet in een keer.

6. Als je direct resultaat wil zien: contentmarketing is dus geen snelle campagne, maar vergt een lange adem, met het opbouwen van relaties. Als je direct resultaat wil, zonder de relaties, dan wordt het geen succes. 

7. Als je het corporate ego niet kunt afzetten: als je het over jou-jou-jou wil hebben, in plaats van relevante, bruikbare informatie wil inzetten om mensen echt te helpen, zullen mensen je negeren. En dat is de doodsteek voor contentmarketing.

8. Als je het vermogen verliest om het in 'real time' te doen: natuurlijk is het goedkeuren van content voordat het geplaatst wordt niet te vermijden en dat is ook niet erg. Maar als het goedkeuren te lang duurt en het protocol echt niet gebroken kan worden bij zaken die directe actie vergen, dan is de content vaak niet relevant meer. 

Lees de hele blog van Trevor Young.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken