8 tips voor sterke social content

8 tips voor sterke social content
  • Content
  • 12 dec 2013 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Hoe krijg je als bedrijf meer aandacht op sociale media? Op MT.nl vind je acht tips voor de juiste content, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Het biedt inspiratie om content spannender en aantrekkelijker te maken, met - als het goed is - meer betrokkenheid als gevolg. Oftewel: de moeite van het reageren, liken, retweeten en delen waard.

Op Flavourites Live gaven wij recentelijk voor een zaal webshopeigenaren een lezing over sterke social content. Wat werkt wel en wat werkt niet? Hieronder een samenvatting met tips die gelden voor vrijwel elke bedrijfstak.

#1 Bied een kijkje in de keuken

Laat zien hoe er achter de schermen wordt gewerkt aan, bijvoorbeeld, een nieuw product. Hoe je de inkoop doet, hoe het eerst prototype eruit ziet of hoe je op een doordeweekse woensdag vergadert. Voor jou is dit gesneden koek, maar voor mensen die zich betrokken voelen bij jouw merk is het interessant om te zien.

#2 Maak het persoonlijk

In lijn met de vorige tip, maar hier is persoonlijk letterlijk bedoeld. Meer van jezelf laten zien voegt iets toe aan je merk: emotie. En berichten die een emotie bij de ontvanger oproepen, worden vaker gedeeld.

#3 Gebruik humor en zelfspot

Voor sommige berichten die je wilt plaatsen geldt: als je er tien minuten langer over nadenkt kom je bijna altijd tot een originelere invalshoek met sterkere copy en aantrekkelijker beeld.

Lees de andere tips en kijk naar de bijbehorende voorbeelden op mt.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken