Asos geeft consument live kledingadvies in Google Helpouts
- Content
- 16 dec 2013 @ 14:30
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentDigitaal
- 16 dec 2013 @ 14:30
- Redactie Contentmarketing
Online modewinkel Asos gaat persoonlijke kledingadviezen geven via de live chatdienst Google Helpouts. Klanten kunnen blokken van vijftien minuten boeken voor videochats met stylisten van de webshop. De retailer wil hiermee de persoonlijke relatie met zijn klanten versterken.
De Asos Chatservice
Asos lanceerde vrijdag een dienst om winkelen persoonlijker te maken en het gat tussen klant en winkel te verkleinen. Consumenten kunnen bij Asos een afspraak maken om in contact te komen met één van de stylisten van de online retailer. Asos is in de chatservice van maandag tot en met vrijdag ‘geopend’ van negen uur ’s ochtends tot negen uur ‘s avonds. Elke afspraak duurt vijftien minuten. Hierin kunnen klanten onder andere items uit hun eigen kledingkast tonen waarbij de stylist advies geeft over hoe zij deze kunnen combineren. Asos pakt het voortvarend aan en maakt meer dan een volle FTE beschikbaar: vijftig uur per week.
Google Helpouts
Google Helpouts biedt iedereen met een account bij Google+ de mogelijkheid om advies van andere gebruikers in te winnen, maar ook om de eigen expertise beschikbaar te stellen aan de community. De gedeelde kennis is zeer divers en kan bijvoorbeeld gaan over computers, tuinieren of chocola maken. Slogan: 'Real help from real people in real time.'
Commissie
Wie zich aanmeldt als expert voor Helpouts, moet zijn kwalificaties opgeven. Google houdt 20 procent van de adviesvergoedingen in als commissie. Net als Google Hangouts is de dienst gekoppeld aan Gmail en Google+. Daarnaast is Helpouts, voor de betalingen, gekoppeld aan Google Wallet.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing