Contentmarketingvoorbeelden: ondanks een klein budget, grote resultaten

Contentmarketingvoorbeelden: ondanks een klein budget, grote resultaten
  • Content
  • 9 dec 2013 @ 12:48
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingVerdienmodellen

Op de weblog StorytellingMatters staan vaak mooie cases over contentmarketing en storytelling. De auteurs van de blogartikelen krijgen wel eens het commentaar dat ze vooral schrijven over (te) grote bedrijven met (te) grote budgetten. Natuurlijk kunnen kleine merken leren van de grote merken en in dit blog wordt een drietal voorbeelden van kleine merken die het goed doen beschreven door Jesse van der Wulp.

Dezelfde macht als Google en Coca Cola

Toegegeven, de kans is nu eenmaal klein dat je als bedrijf genoeg budget hebt om net als Red Bull iemand de stratosfeer in te sturen om van daaruit een legendarische parachutesprong te laten nemen. Jammer? Tja, op zich wel natuurlijk, maar het eind van al je ambities hoeft het niet te betekenen. Integendeel zelfs. Want net als al die grote bedrijven en merken, hebben ook jij en ik toegang tot social platforms; de social media kanalen die speciaal zijn ingericht zodat gebruikers een zo groot mogelijk bereik hebben. En ergens denk ik dat dát soms wordt vergeten. Ook wij hebben namelijk voldoende macht om onze boodschappen en verhalen op unieke wijze de wereld in te sturen en immens succes te behalen. Ik zal daarom 3 voorbeelden op een rijtje zetten van bedrijven die hier glorieus in geslaagd zijn. 

1: Dollar Shave Club

Allereerst het misschien wel meest bekende en sprekende voorbeeld dat er is: de Dollar Shave Club. Deze start-up wist met een budget van $4,500 ruim 12 miljoen mensen te bereiken, wat vervolgens leidde tot 200.000 klanten en een geschatte omzet van rond de 14,4 miljoen dollar. Hoe? Michael Dublin, de hoofdpersoon in onderstaande video en CEO van het bedrijf, leerde op een theaterschool hoe je humor om kan zetten naar aandacht. Ofwel, hij gebruikte zijn unieke stem en slimme idee om met een relatief klein budget maximaal effect te sorteren. En dat maximale, dat is dan wellicht nog een understatement. Binnen 48 uur meldden zich namelijk 12.000 mensen aan voor de service. Behalve bovenstaand filmpje en enkele Google Ads was er geen sprake van verdere marketing. Indrukwekkend dus.

Lees verder op storytellingmatters.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken