Contentmarketingvoorbeelden: ondanks een klein budget, grote resultaten
- Content
- 9 dec 2013 @ 12:48
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingVerdienmodellen
- 9 dec 2013 @ 12:48
- Redactie Contentmarketing
Op de weblog StorytellingMatters staan vaak mooie cases over contentmarketing en storytelling. De auteurs van de blogartikelen krijgen wel eens het commentaar dat ze vooral schrijven over (te) grote bedrijven met (te) grote budgetten. Natuurlijk kunnen kleine merken leren van de grote merken en in dit blog wordt een drietal voorbeelden van kleine merken die het goed doen beschreven door Jesse van der Wulp.
Dezelfde macht als Google en Coca Cola
Toegegeven, de kans is nu eenmaal klein dat je als bedrijf genoeg budget hebt om net als Red Bull iemand de stratosfeer in te sturen om van daaruit een legendarische parachutesprong te laten nemen. Jammer? Tja, op zich wel natuurlijk, maar het eind van al je ambities hoeft het niet te betekenen. Integendeel zelfs. Want net als al die grote bedrijven en merken, hebben ook jij en ik toegang tot social platforms; de social media kanalen die speciaal zijn ingericht zodat gebruikers een zo groot mogelijk bereik hebben. En ergens denk ik dat dát soms wordt vergeten. Ook wij hebben namelijk voldoende macht om onze boodschappen en verhalen op unieke wijze de wereld in te sturen en immens succes te behalen. Ik zal daarom 3 voorbeelden op een rijtje zetten van bedrijven die hier glorieus in geslaagd zijn.
1: Dollar Shave Club
Allereerst het misschien wel meest bekende en sprekende voorbeeld dat er is: de Dollar Shave Club. Deze start-up wist met een budget van $4,500 ruim 12 miljoen mensen te bereiken, wat vervolgens leidde tot 200.000 klanten en een geschatte omzet van rond de 14,4 miljoen dollar. Hoe? Michael Dublin, de hoofdpersoon in onderstaande video en CEO van het bedrijf, leerde op een theaterschool hoe je humor om kan zetten naar aandacht. Ofwel, hij gebruikte zijn unieke stem en slimme idee om met een relatief klein budget maximaal effect te sorteren. En dat maximale, dat is dan wellicht nog een understatement. Binnen 48 uur meldden zich namelijk 12.000 mensen aan voor de service. Behalve bovenstaand filmpje en enkele Google Ads was er geen sprake van verdere marketing. Indrukwekkend dus.
Lees verder op storytellingmatters.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing