Native advertising: een theoretische discussie
- Content
- 23 dec 2013 @ 10:53
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentVerdienmodellen
- 23 dec 2013 @ 10:53
- Redactie Contentmarketing
Niet voor het eerst laaide de discussie rond “native advertsing” gisteravond weer even op. Met Jay Rosen en Jeff Jarvis waren het dit keer niet de minsten die de degens kruisten. De twee journalistieke vernieuwers zijn het vaak eens, maar op dit punt staan ze recht tegenover elkaar. Op dodebomen.nl een korte uiteenzetting hierover. Lees vooral ook de waardevolle comments met een mooie branded case: een artikel over stotteren op Upcoming.
Rosen opende de discussie met een poging tot definitie:
"Native advertising is advertising that is as worth reading as the editorial into which it is mixed, from which it is distinguished."
Jarvis denkt er anders over:
"Native advertising tries to fool readers into believing it’s not advertising, leaching on the authority of the brand nearby."
Voor beide standpunten is wat te zeggen. Gelukkig kwam er in het daarop volgende gesprek wel enige nuance van beide kanten. Met als herkenbare conclusie dat áls native advertising (WIKI) al iets goeds zou kunnen brengen (waar Rosen dus oprecht in gelooft en Jarvis niet), er nog weinig zichtbaar van is geworden. De meeste pogingen tot native advertising zijn tot dusver gestrand in – op zijn best – goedbedoelde pogingen om de kwaliteit van een advertorial wat op te krikken. En dat is, zo vindt vriend en vijand, lang niet genoeg.
Lees verder op dodebomen.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing