Trending Topics inzetten voor je Twittermarketing

Trending Topics inzetten voor je Twittermarketing
  • Content
  • 16 dec 2013 @ 13:54
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDigitaal

Wat zijn trending topics? Dit zijn de populairste onderwerpen waar de meeste mensen over praten op Twitter. Je vindt ze aan de linkerkant op de site, je kunt ze wereldwijd, nationaal of in sommige gevallen lokaal zien. Ze laten zien wat op dat moment ‘hot’ is op Twitter. Vanuit een marketingstandpunt, refereren de ‘trending topics’ of ‘trends’ ook aan de top 10 keywords waar gebruikers momenteel over tweeten. Maaike Gulden geeft op twittermania.nl een aantal tips om dit goed te doen.

Deze trends kunnen variëren van actuele gebeurtenissen tot eenvoudige zoekwoorden die mensen gebruiken om gesprekken op Twitter te starten. Je ziet op Twitter aan de linkerkant een overzicht van de 10 actuele trends. Hier kun je heel handig gebruik van maken voor je marketing. Maar hoe zet je trending topics in? Hier zijn een paar tips:

Stap 1: Onderzoek trending topics

Je kunt niet zomaar door de lijst met trending topics gaan en er vervolgens gewoon eentje uitkiezen die het beste bij jouw niche past. Soms kan zo’n trefwoord namelijk een hele andere betekenis hebben, die compleet afwijkt van wat jij misschien verwacht. Om er zeker van te zijn dat je geen flater slaat, klik op de hashtag en kijk eerst waar de gesprekken over gaan voordat je zo’n hashtag gebruikt in je tweets.

Het is belangrijk om alleen relevante trending topics te kiezen. Mensen die geïnteresseerd zijn in zo’n trending topic hebben waarschijnlijk ook interesse in jouw aanbod. Als je tweet over onderwerpen die niet relevant zijn voor jouw doelgroep, dan levert je dat misschien wel nieuwe volgers op, maar geen nieuwe klanten. 

Lees verder op twittermania.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken