Vic: een dealermagazine voor Mercedes-Benz

Vic: een dealermagazine voor Mercedes-Benz
  • Content
  • 10 dec 2013 @ 11:47
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Vijf jaar geleden lanceerde Mercedes-Benz Belgium Luxembourg een interne campagne om nummer één te worden inzake customer satisfaction binnen het segment van de luxe-auto's. Daar hoorde meteen ook een magazine bij om het thema klantvriendelijkheid bij de dealers op de agenda te plaatsen. Intussen is de doelstelling bereikt en is de focus verlegd naar loyaliteit. Dat vraagt om een nieuwe bladformule en een nieuw concept. Het Belgische bureau Stapel kwam op de proppen met Vic: Very Important Customers

Vic is een magazine in de vorm van een drieluik, dat vier keer per jaar bij de dealers op de deurmat belandt.

Prikkelen en inspireren
Vic is een zeer compacte publicatie met beperkte tekstvolumes en veel aandacht voor beeld. Het magazine wil de dealers prikkelen en inspireren met tips en tricks om hun klanten elke dag opnieuw in de watten te leggen.

Geïntegreerd concept
VIC staat als magazine niet op zichzelf, maar legt voortdurend de link naar de online kanalen die ter beschikking staan van de dealers om de resultaten van klantenbevragingen te bekijken en te benchmarken met die van de concurrentie.

Bron: stapel.be

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken