3 digitale consumententrends die invloed hebben op contentmarketing

3 digitale consumententrends die invloed hebben op contentmarketing
  • Content
  • 3 jan 2014 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsDigitaal

Volgens Skyword Blog zijn het in 2014 vooral de retailers die de grootste uitdaging hebben om nieuwe relaties te ontwikkelen en te behouden. Hoe bereiken en engageren ze consumenten die steeds meer macht krijgen, die constant mobiel zijn en die sociaal verbonden zijn? Om relaties met deze mensen te kunnen ontwikkelen moeten retailers contentmarketingstrategieen ontwerpen en uitvoeren die deze drie consumententrends reflecteren.

De machtige consument

Retailers zullen hun contentstrategie en de typen content die ze publiceren (nog) beter moeten laten aansluiten bij de informatiebehoeften die hun klanten in de verschillende fasen van hun aankoopproces hebben.

De mobiele consument

Het wordt nog belangrijker dan het al was voor retailers om zich aan te passen aan de manier waaop mensen hun content tot zich nemen, en dat zal dus vooral via mobiele devices zijn. 

De sociale consument

Als aanvulling op de vorige trend is het logisch dat contentmarketingstrategieen geintegreerd zijn met de socialemarketignstrategieen

Lees op skyword.com de meer inhoudelijke stukken en tips per trend.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken