Case: Gastologie, gastvrijheidsspel voor horecamedewerkers

Case: Gastologie, gastvrijheidsspel voor horecamedewerkers
  • Content
  • 13 jan 2014 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Gastologie is een ouderwets bordspel bedoeld voor professionals in de horeca. Het doel is om je als speler het belang van goede gastvrijheid in de horeca te laten inzien. Spelenderwijs krijgt de horecamedewerker bruikbare tips om de eigen gastvrijheid te herkennen en eventueel te optimaliseren. Het spel is genomineerd voor Horecava Innovatie Award.

Gastologie is een bordspel dat is ontwikkeld door studenten van de Cas Spijkers Academie Twente
(Anne Verveld, Jop IJspeert en Jarno van Laar) onder leiding van gastvrijheidsdeskundige Jeannine Sok.

Gastvrijheid loont

Sok is gastvrijheidsdeskundige en in die hoedanigheid zeer betrokken bij het reilen en zeilen van de gastvrijheid in de horeca. “Mijn ouders hadden een horecazaak, dus ik maakte al op heel jonge leeftijd kennis met alle aspecten van het horecavak”, aldus Sok. Al snel ontwikkelde Sok zich tot een heuse kenner van gastvrijheid. “Ik geef nu trainingen over dat onderwerp én ik heb drie boeken geschreven over gastvrijheid.”

“Het is een ouderwets bordspel dat bedoeld is voor horecamedewerkers. Ze kunnen zo spelenderwijs hun vakkennis verbeteren. Maar minstens zo belangrijk is de mogelijkheid om meer begrip te krijgen voor de gast.” Spelenderwijs krijgen de deelnemers allerlei bruikbare tips om hun eigen gastvrijheid te optimaliseren.
 

Uitgebreid getest

Gastologie is uitgebreid getest bij diverse horecabedrijven:
de Librije (Zwolle), Bilderberg de Buunderkamp (Wolfheze), Château Holtmühle (Tegelen),
Kasteel ’t Kerckebosch (Zeist), Le Garage (Amsterdam), Landmark Wijnfort (Lent), De Doelen (Rotterdam),vSt Anneke, De Compagnie en Café Faber (Nijmegen). 

 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken